MONTABERT - Evropský výrobce kvalitního příslušenství pro demolice
Dnes je 23.11. – svátek slaví Klement

Jediný autobus z limitované série Scania Irizar Century Newton jezdí ve Zbirohu

Zveřejněno: 5. 2. 2008

Limitovaná série autobusů Scania Irizar Century „Newton“ byla vyrobena v počtu pouze 25 kusů pro celou Evropu. V Čechách bude jezdit pouze jediný „Newton“ a to pro cestovní a dopravní kancelář INTER ZBIROH.

Autobus Scania Irizar Century Newton je poháněný 12litrovým šestiválcovým motorem Euro 4 EGR se vstřikováním Scania HPI. Motor dosahuje maximálního výkonu 380 hp a nejvyššího točivého momentu 1900 Nm. Autobus je vybaven Scania Interactorem 300, který detailně sleduje provoz autobusu – např. spotřebu nebo slouží jako navigace.

„Newton je luxusně vybavený dálkový autobus, v jehož interiéru jsou například kožené sedačky z autobusu Scania Irizar PB. Samozřejmostí je klimatizace, nápojový automat, DVD přehrávač a tři monitory,“ popisuje novinku Radim Huleja, prodejce autobusů Scania v ČR. Na Slovensku budou jezdit tyto autobusy pouze dva a v Čechách jediný.

Podle slov Branislava Gregorce, jednatele společnosti INTER ZBIROH, se jeho firma rozhodla pro koupi nového „Newtona“ velmi rychle. „Jsem rád, že tak komfortní autobus mohu nabídnout právě našim zákazníkům. Vozit je bude po celé Evropě od Sicílie po Nord Cap a od Anglie k Tatrám,“ dodává Branislav Gregorec.

Rozměry vozidla12,85 m × 3,7 m + 0,2 m klimatizace × 2,55 m
PodvozekScania K420EB6x2*4
Počet náprav3
PohonEuro 4 motor 12 litrů
Maximální výkon: 380 HP při 1800 ot./min
Maximální točivý moment: 1900 Nm při 1100–1350 ot./min.
vstřikování Scania HPI, Euro 4.
PřevodovkaGR801R, 8 stupňová
Systém řazení Scania Opticruise
Retardér Scania
BrzdyEBS
Kapacita nádrže525 litrů
NástavbaScania Irizar Century
Obsaditelnost52+1+1
Elektrický systémBaterie 225 Ah, alternátor 2 × 150 A, dvojitá xenonová světla.
Pérování a nápravyZatížení zadních náprav 17 000 kg, kneeling předních dveří, ukazatel zatažení náprav, zabezpečení proti převrácení, nastavitelná výška pérování, hliníkové ráfky, pneumatiky Michaelin 295/80R22,5.
CateringChladnička, kuchyňka FRENZEL 550.
KlimatizaceOddělená pro pracoviště řidiče a prostor pro cestující, vyhřívaný prostor předních a středních dveří.
Audio-videoDVD, Blaupunkt, s 3 monitory, zpětná kamera.
SedadlaSedadlo řidiče kožené, vyhřívané s loketními opěrkami a 3bodovým bezpečnostním pásem. Sedadlo průvodce kožené, vyhřívané s loketními opěrkami a 3bodovým bezpečnostním pásem, bezdrátový mikrofón. Sedadla cestujících sklopné s 2bodovým bezpečnostním pásem, sedací a zádová část čalouněná látkou, zbytek kůže, sklopné stolky, síťka na časopisy.
Zavazadlový prostor10 m3, pneumatické zavírání, ložnice řidiče.
Autor: Lukáš Hora
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek