Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 25.4. – svátek slaví Marek

Karavana Renault Trucks 2016

Zveřejněno: 16. 10. 2016

Předposlední prázdninový den patřil vozidlům značky Renault Trucks, která se zákazníkům a partnerům prezentovala v rámci akce Karavana Renault Trucks 2016 v areálu Festival Parku v Hradci Králové.

Renault Magnum je stále symbolem dálkových cest, nový sklápěč Renault K 480 8×4, demonstruje sílu, výkon a robustnost

Areál hradeckého Festival Parku byl 30. srpna vyhrazen pro testovací jízdy kompletní modelové řady Renault Trucks. Přítomní hosté si mohli na vytyčené trase vyzkoušet zástupce distribuční, stavební, těžké stavební a dálkové řady francouzského výrobce.

V úvodu slunečného dne přivítal zákazníky a partnery generální ředitel Volvo Group Czech Republic Robert Grozdanovski, po něm patřilo slovo obchodnímu řediteli Renault Trucks Štefanu Krajčimu, který představil novinky letošního roku kabinu Maxispace a systém Optivison. Na jeho slova pak navázalo působivé defilé testovaných vozidel modelové řady, jejichž technického popisu a specifikací se ujal produktový manažer Renault Trucks Jan Novotný.

Po oficiálním zahájení patřily přítomné modely zákazníkům, kteří je za velkého zájmu testovali až do odpoledních hodin.

Lehký nosič kontejnerů Renault D s motorem DTI 5/240 jistě najde uplatnění i v komunální sféře
Lehký nosič kontejnerů Renault D s motorem DTI 5/240 jistě najde uplatnění i v komunální sféře

Co bylo k vidění a testovací jízdy

K jízdám byly připraveny modely Master EU6 se skříňovou nástavbou Eurobox od společnosti Paragan, Renault D 2.0 nosič kontejnerů s jednoramenným zdvihacím zařízením od společnosti Fornal nebo větší Renault D 12 4×2 nosič kontejnerů s mechanismem výrobce Palfinger. Oba modely nemají na českém trhu jednoduchou pozici, i když zdánlivě po ukončení výroby českého populárního trucku Avia se zdálo, že právě v segmentu lehkých nosičů kontejnerů se otevřel zajímavý trh. Ovšem ke stejnému názoru dospěly i konkurenční značky a tak si zákazník vybírá podle ceny, dostupnosti servisu a dalších „nástavbových” služeb importéra. Při krátké zkušební jízdě právě s modelem Renault D12 – konkrétní vozidlo mělo čtyřválcový motor DTI 5 s výkonem 176 kW/240 k resp. největší točivý moment 900 Nm – si mohli zákazníci vyzkoušet jeho velmi dobré manévrovací schopnosti, dobře odstupňovanou manuálně řazenou šestistupňovou převodovku ZF 6S 1000 TO nebo i odlehčovací výfukovou brzdu s výkonem 80 kW. Samozřejmostí i nosičů kontejnerů je pomocný pohon převodovky S888 C s výstupem DIN 5462 s točivým momentem 450 Nm.

Prezentovány byly i závodní speciály – na snímku Renault K 520 – který se zúčastnil dálkové rallye Silkway 2016
Prezentovány byly i závodní speciály – na snímku Renault K 520 – který se zúčastnil dálkové rallye Silkway 2016

Čerstvou novinkou byl Renault D 2.3. Wide s nástavbou na přepravu automobilů se speciálním přívěsem značky LOHR, ale zájem budil i Renault C 430 6×2. Valník určený k přepravě stavebnin byl na konci podvozkového rámu vybaven hydraulickou rukou Palfinger. Technická hmotnost vozidla je 19 000 kg, v soupravě až 40 000 kg. Vzhledem k natáčecí poslední nápravě má i vozidlo s rozvorem 4 800 mm, resp. s délkou 8 370 mm, vnější poloměr zatáčení 10 250 mm, takže má solidní manévrovací schopnost nejen ve velkoskladech materiálu, ale i na staveništi. Motor DTI 11 s výkonem 316 kW/430 k, resp. s točivým momentem až 2 050 Nm spolupracuje se samočinnou dvanáctistupňovou převodovkou Optidriver AT 2612F, na přání zákazníka nechybí retardér Optibrake s výkonem 300 kW. Nejen dopravci zabývající se přepravou materiálů ve stavebnictví pak věnovali zvýšenou pozornost Renaultu K 480 8×4 v provedení s 3-S sklápěcí nástavbou od společnosti VS-Mont. Pro čistě silniční provoz je určena návěsová souprava T 480 s návěsem Kögel a na vrcholu nabídky pak je Renault T High 520 se speciální úpravou vnitřního prostoru kabiny Maxispace (novinka v nabídce výrobce).

Mimo dynamické prezentace si návštěvníci mohli prohlédnout také staticky vystavená vozidla zákazníků Renault Trucks a to konkrétně T 520 společnosti Ywette Camion se speciálním airbrushovým designem nebo T High 520 Maxispace společnosti Josef Lux – EUROTRANS, který je vůbec prvním českým dopravcem, který tento model s nejvyšší možnou úrovní výbavy kabiny provozuje.

Velký zájem poutal překrásný tahač Renault T 520 HSC dopravní firmy Ywette Camion 2000. Typická modrá metalická barva byla zdobena úžasným airbrushovým designem
Velký zájem poutal překrásný tahač Renault T 520 HSC dopravní firmy Ywette Camion 2000. Typická modrá metalická barva byla zdobena úžasným airbrushovým designem

A protože většinu návštěvníků tvořili muži hračičkové, jak konstatovaly jejich „drahé polovičky”, centrem jejich zájmu byly také dva závodní speciály Renault K 520 a Renault Sherpa týmu MKR Technology, který s nimi v nedávné době absolvoval velmi úspěšné tažení dálkovou rallye Silkway 2016, která se jela na těžkých tratích po území bývalého Sovětského svazu. V areálu festival parku si Renault Sherpa odbyl svoji premiéru před českými zákazníky. Není bez zajímavosti, že kapotový model Sherpa pro své výtečné jízdní vlastnosti i v těžkém terénu je dlouhodobě vyráběn a dodáván francouzské armádě.Na úspěšné prezentaci se podíleli i partneři akce společnosti: Paragan, Kögel, France Car – autorizovaný dealer značky Renault, Pierre Fabre Dermocosmetique, Novida a MKR Technology. K vydařené akci velkou měrou přispělo i krásné počasí. Děkujeme za pozvání.

Autor: Mgr. Jiří Krenar
Foto: Renault Trucks, Helena Hejhálková
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Variantné modulárne riešenia kompaktného nakladača Valet 150 a jeho prídavných zariadení

Zveřejněno 3.4. Kompaktný nakladač Valet 150 vznikol v rámci vývojového projektu na Ústave automobilového inžinierstva a konštruovania Strojníckej fakulty Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave. Postupne vznikali variantné riešenia tohto mobilného pracovného… celý příspěvek

Těžba v arizonských dolech bude automatizovaná

Zveřejněno 1.4. Ve významné arizonské těžební lokalitě Bagdád bude předán celý proces těžby dálkově řízeným strojům. Klíčovým prvkem inovace je systém Cat MineStar Command for Hauling, který přináší zásadní změny v oblasti bezpečnosti, produktivity i efektivity. celý příspěvek

Hutnicí techniku Bomag nyní pořídíte s extra slevou a rozšířenou výbavou

Zveřejněno 29.3. Společnost NorWit, oficiální distributor ručně vedené hutnicí techniky Bomag, připravila pro letošní stavební sezonu cenovou akci na vybrané stroje tohoto výrobce. celý příspěvek