Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 26.4. – svátek slaví Oto

Máte problémy s poškozenými vozíky?

Zveřejněno: 8. 9. 2010

Prostředí mnoha skladů je v dnešní době charakterizováno vysokou frekvencí manipulace. Více je požadováno za kratší dobu, vozíky jsou rychlejší i rychleji akcelerují. Zvyšuje se i hodnota zboží na paletách i vybavení skladů. Na řidiče doléhá větší stres a výsledkem jsou nehody a škody. Řešení nabízí on-line vyhodnocování nehod s fleet managementem Toyota I_Site.

Jste nespokojeni s příliš vysokou úrovní škod způsobených řidiči a vozíky ve vašich skladech a je vaším cílem nulová nehodovost? Není možné všechny škody eliminovat nastavením vhodných pracovních postupů a interních předpisů? Vaši řidiči je nedodržují a není možné je mít neustále pod kontrolou nebo zavinění všech škod způsobené nárazy jednoznačně prokázat? Cítíte se dušeni vysokými náklady a připravují vám škody na zboží a skladových technologiích horké chvilky? Pak věnujte pozornost následujícím řádkům.


Identifikujte problém

I ve skladu velmi často platí pravidlo 80/20. Tzn., že 20 % řidičů způsobí 80 % škod. Je důležité tyto řidiče identifikovat a přijmout taková opatření, která povedou ke zlepšení situace. Jednou z cest, která může provozovatelům vozíků usnadnit situaci, je vybavení vozíků šokovými senzory. Šokové senzory jsou jednoduché přístroje, které jsou schopné přesně zaznamenat a měřit vnější vlivy a šoky a to s velkou přesností a v několika úrovních. Většina vozíků může být vybavena tímto zařízením přímo z výroby.


Jak to funguje?

Šokový senzor je namontován na vozíku. Je schopný zaznamenávat informace o nárazech na dvou osách – x a y. Jsou zaznamenávány jen nárazy, které svoji intenzitou překročí nastavenou úroveň, přičemž úroveň citlivosti senzoru může být měněna. Překročí-li síla nárazu nastavenou úroveň, vozík může automaticky zpomalit na rychlost pouhých 2,5 km/hod. nebo zastavit. Jednoduchý reset, který poté uvede výkonové parametry do původního stavu, může být proveden například zadáním určitého PIN kódu, ale existují i další možnosti.

Výhody, které přináší šokový senzor na vozíku:

  • může být změřena intenzita nárazu do vozíku,
  • je zaznamenán přesný čas nárazu,
  • nárazy mohou být přiřazeny konkrétnímu řidiči na základě jeho PIN kódu,
  • je zaznamenáno bezohledné a nebezpečné chování řidiče,
  • instalace vede k lepšímu chování řidičů a k lepšímu chápaní hodnot, s kterými pracují,
  • instalace vede ke snížení počtu poškození vozíku, regálů i zboží,
  • toto snížení může být snadno vyjádřeno v penězích.

On-line vyhodnocování

Je-li šokový senzor použit například ve spojení se systémem Toyota I_Site, je jednou z velkých výhod schopnost systému monitorovat a vyhodnocovat záznamy on-line, aniž by musel oprávněný pracovník chodit k vozíku. Záznamy o nárazech mohou být sledovány z mnoha hledisek – podle síly nárazu, podle umístění flotily, podle konkrétního typu vozíku, každý vozík individuálně, každý řidič, resp. jeho osobní PIN, individuálně. Výsledky mohou být dále neomezeně sortovány a statisticky zpracovávány.


Snížení nákladů, nárůst produktivity a zvýšení bezpečnosti

Toyota I_Site představuje odlišný přístup v porovnání s tradičními systémy správy strojového parku. Kromě informací získaných přímo z vašich vozíků prostřednictvím nejmodernějších bezdrátových technologií máte přístup také k údajům z naší servisní databáze. Následně s vámi spolupracujeme na vyhodnocení a hlubší interpretaci získaných informací. Výsledkem jsou praktická řešení, která přinášejí cenné úspory nákladů, vyšší úroveň produktivity a vyšší bezpečnostní standardy napříč celým strojovým parkem.


Lepší chování řidičů

Systém vytváří tlak na lepší chování řidičů, ale na druhou stranu umožňuje objektivní hodnocení jejich výkonu. I dříve bylo možné škodu nějak vyčíslit, ale chyběla přesná a průkazná data o síle nárazu i o viníkovi. Průkazné statistiky jsou díky šokovým senzorům k dispozici kdykoli a velmi rychle. Každý úkon s vozíkem je systémem sledován a ukládán do paměti. Statistické údaje o využití vozíku jsou přesné, jasně vypovídající a prakticky okamžitě dostupné. Stačí jedno kliknutí myši.

Přesné informace a důraz na lepší chování řidičů tvoří velmi produktivní funkční celek, přičemž každý jednotlivý dílek skládačky celkového obrazu má svůj význam. Je prakticky nemožné ošidit šokový senzor a nejde ani svést vlastní chybu na jiného řidiče bez znalosti jeho PIN kódu. Znáte-li chybující řidiče, je možné jim pomoci například dodatečným školením.

Autor: Jindřich Přívora
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Profesionální světlo pro profesionální práci

Zveřejněno 25.4. Investice do kvalitních přídavných světlometů se v podobě zvýšené produktivity a efektivity práce mnohonásobně vrátí. Při setmění se práce nemusí nutně zastavit a v klidu lze dodržovat termíny 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. celý příspěvek

Variantné modulárne riešenia kompaktného nakladača Valet 150 a jeho prídavných zariadení

Zveřejněno 3.4. Kompaktný nakladač Valet 150 vznikol v rámci vývojového projektu na Ústave automobilového inžinierstva a konštruovania Strojníckej fakulty Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave. Postupne vznikali variantné riešenia tohto mobilného pracovného… celý příspěvek

Těžba v arizonských dolech bude automatizovaná

Zveřejněno 1.4. Ve významné arizonské těžební lokalitě Bagdád bude předán celý proces těžby dálkově řízeným strojům. Klíčovým prvkem inovace je systém Cat MineStar Command for Hauling, který přináší zásadní změny v oblasti bezpečnosti, produktivity i efektivity. celý příspěvek