V japonském stylu se nesla také celá tisková konference společnosti, která se konala 18. 5. 2011 v příjemném prostředí Chvalské tvrze v Praze-Horních Počernicích.
Generální ředitel Isuzu Trucks Czech Republic, Ing. Antonín Růžička při příležitosti uvedení řady F na český trh poznamenal: „S řadou F se naše současná nabídka vozidel od 3,5 do 7,5 t rozšiřuje o nákladní vozidla o celkové hmotnosti 10, 11 a 12 t. Stejně jako řada N i vozidla řady F se vyznačují jednoduchou a robustní konstrukcí, vynikající manévrovatelností, dlouhou životností, výjimečnou spolehlivostí a nízkými provozními náklady.”
Jednoduchý, robustní a efektivní
Novinka na českém trhu, Isuzu řady F, se stylisticky i koncepčně hlásí ke svému menšímu sourozenci. Nejmenší řada N s celkovou hmotností 3,5 až 9 tun (v ČR 3,5 až 7,5 t) patří mezi nejprodávanější nákladní automobily na světě s roční produkcí přes 200 tisíc vozidel.
Vozidla sdílejí nejen řadu komponent, ale zejména základní myšlenku jednoduchého, robustního a efektivního nákladního automobilu.
Tři modely
Modelovou řadu F tvoří trojice modelů F10, F11 a F12 o celkové hmotnosti 10, 11 a 12 tun. Dvojice lehčích variant je nabízena se čtyřmi rozvory náprav od 3 410 do 4 990 mm a karosovatelnou délkou 5 050 až 7 420 mm. Dvanáctitunový model pak nabízí volbu jednoho ze tří rozvorů v rozmezí 3 790 až 4 990 mm, přičemž karosovatelná délka dosahuje 5 622 až 7 422. Verze F10 a F11 se mohou pochlubit největší užitečnou hmotností i nejvýkonnějším motorem v daném segmentu.
Moderní a funkční kabina
Kabina nabízí řidiči velmi příjemné a prostorné pracovní prostředí. V základní výbavě řady F nalezneme například couvací kameru, elektricky ovládaná okna, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, tempomat nebo dvojici čelních airbagů.
Pohonné jednotky
K pohonu verzí F10 a F11 slouží moderní čtyřválcový agregát s přímým vstřikem paliva o objemu 5,2 l a výkonu 150 kW (637 Nm). Provedení F12 pak využívá šestiválcovou pohonnou jednotku shodné koncepce, ovšem o větším zdvihovém objemu 7,8 l a výkonu 177 kW (706 Nm). Všechny motory již v základní specifikaci plní emisní normu Euro 5/EEV díky recirkulaci výfukových plynů EGR a filtru pevných částic DPD s oxidačním katalyzátorem. Motory tedy ke svému provozu nepotřebují přídavné aditivum AdBlue, což je činí uživatelsky jednoduššími a hospodárnějšími.
O přenos výkonu na kola zadní nápravy se stará šestistupňová manuální převodovka, případně automatizovaná převodovka Neestronic2 s možností sekvenční volby převodových stupňů (pro modely F10 a F11). Spolu s automatizovanou převodovkou je dodáván také asistenční systém rozjezdu do kopce HSA a protiprokluzový systém ASR.
Modely Isuzu řady F jsou standardně dodávané s odpružením listovými pružinami, verzi F12 však lze vybavit i pneumatickým odpružením s automatickým nastavením výšky.
Jak na závěr uvedl Ing. Růžička: „Vážní zájemci o nákup si mohou nákladní vozy ISUZU vyzkoušet přímo v podmínkách jejich podnikání. Mezi předváděcími vozy máme např. valník s plachtou a spací nástavbou, izotermickou skříň s hydraulickým čelem a nosič kontejnerů. Stačí zavolat na naši informační linku 14222 a domluvit si schůzku s regionálním manažerem.”