Profibagr.cz - Náhradní díly pro stavební a zemědělskou techniku
Dnes je 28.3. – svátek slaví Soňa

Světová premiéra nového Trakkeru od společnosti IVECO na veletrhu Bauma

Zveřejněno: 1. 7. 2007

Společnost Iveco se na letošním veletrhu bauma v Mnichově představila veřejnosti stánkem, jenž je inspirován sponzorováním novozélandského národního ragbyového týmu All Blacks, který vyznává stejné hodnoty jako společnost Iveco: plné nasazení, spolehlivost, výkon a týmového ducha.

Tato podobnost je zdůrazněna výtvarným pojetím výstavní plochy i vozů Iveco, kde dominuje černá a stříbrná barva, na níž se odráží jasně zelený ornament ve stylu maorského tetování, což je stále více spojováno se společností Iveco, která na akci v Monte Carlu v lednu letošního roku oficiálně oznámila své sponzorství týmu All Blacks.

Vizuálně nápadné řešení výstavního prostoru podtrhlo charakter společnosti Iveco a její produkce. Uprostřed tohoto prostoru sloužila návštěvníkům velká informační plocha.

Mezi vystavovanými exponáty bylo nové Daily 4×4, lehký užitkový vůz koncipovaný tak, aby vyhovoval požadavkům profesionálů na terénní vozy, a těžkotonážní sklápěcí vůz Astra RD 32C. Společnost Iveco ve svém stánku také hostila kolový nakladač New Holland W190, který se poprvé představil v novém filmu o agentovi 007 a jenž je vybaven motorem Tector a pohodlnou kabinou, což zajišťuje vysokou produktivitu vozu i řidiče.


Vozidlo nové řady Daily jako nákladní nebo užitkový vůz s všestranným využitím

Venku před pavilonem společnosti Iveco byl vystaven vůz Eurocargo 4×4, který je ve střední řadě užitkových vozů referenčním měřítkem. Tento vůz získal nejvíce ocenění ze všech nákladních vozů od doby, kdy se takové ceny v nákladní silniční dopravě udělují. Na venkovní ploše byl k vidění nový podvozek 6×2 Stralis AS s novou kabinou (optional 340) v provedení pro dopravu paletizovaných stavebních materiálů.

Hlavním hrdinou expozice ovšem byl nový Trakker, jehož se společnost Iveco také rozhodla na baumě představit. Je to vůz konstruovaný tak, aby vyhovoval nejrůznějším extrémním podmínkám při práci v terénu a je vyráběn v hmotnostní řadě od 18 do 72 tun, což zaručuje vynikající poměr síly, spolehlivosti a pohodlí při jízdě.


Stánek společnosti IVECO na Baumě

Vůz Daily – DNA profesionálů

Pod tímto příměrem z oblasti genetiky představila společnost Iveco nové vozy řady Daily, které jsou odborníky konstruovány tak, aby vyhovovaly požadavkům profesionálů, kteří s nimi jezdí. Dvě různé oblasti podnikání, které sledují stejné cíle a hovoří stejným jazykem. Na jedné straně je to společnost Iveco, která má potřebné znalosti a zkušenosti jako výrobce lehkých užitkových a nákladních vozů, a na druhé straně zákazníci, kteří vyžadují maximální spolehlivost, všestrannost a produktivitu.

Nový typ vozu Daily 4×4 je součástí tradice společnosti Iveco, která sahá až do roku 1985, kdy byl vyroben první vůz Daily s pohonem všech čtyř kol. Nová verze dále zvyšuje všestrannost a typickou spolehlivost vozů této řady. Vůz je v provedení jako třímístná kabina a podvozek nebo prodloužená kabina pro šest osob plus řidiče (”kabina pro posádku"). Verze s prodlouženou kabinou je ideální pro nasazení všude tam, kde je zapotřebí dopravit na místo určení více pracovníků (likvidace následků po pohromách a nehodách, práce na silnicích, v lesnictví apod.).


Vozidlo nové řady Dalily 4×4 s využití do těžkého terénu s třímístnou kabinou nebo prodlouženou kabinou pro šest osob

Nový vůz Daily 4×4 je vybaven motorem F1C 3,0 HPT (176 hp; max. točivý moment 400 Nm; dělená převodovka ZF 6S-400 má šest hlavních rychlostí synchronizovaných s šesti mezistupni a zpátečku). Vozidlo má pohon čtyř kol se třemi diferenciály, aby se lépe rozložil točivý moment (u všech čtyř kol) při jízdě v extrémních podmínkách.

Přední a zadní závěsy se skládají z parabolických pružin a dvojčinných hydraulických tlumičů.

Vedlejší pohon je nezávislý na pohybu vozu, tudíž přídavné mechanické zařízení může být neustále v provozu – jako jsou například sněhové pluhy, sněhové frézy nebo prořezávače křovin kolem silnic. Přes hydraulickou spojku a běžnou převodovku je zajištěn dostatečný výkon pro přídavné mechanické zařízení. Tento pracovní pohon se spouští z kabiny pomocí příslušného ovladače, čímž se do provozu uvedou navijáky, škrabače nebo jiné mechanismy (bourací kladiva, čerpadla, řezací nebo prorážecí nástroje).

Nový vůz Daily 4×4 je ve dvou provedeních: o celkové hmotnosti 3,5 a 5,5 tun; obě jsou k dispozici s rozvorem 3050 nebo 3400 mm; s jednoduchou kabinou nebo dvoukabinou a s koly 9,5 R 17,5 nebo 255/100 R16. K dispozici je dvanáct základních modelů. Díky tomu dokáže nový vůz Daily 4×4 plnit vysoce specializované úkoly.

EuroCargo: všestranný vůz

Nákladní vůz Iveco Eurocargo byl uveden na trh v roce 1991 a v současnosti představuje poslední vývojový model středně těžké řady. Dále se vylepšuje, aby si udržel svoje postavení referenčního měřítka v segmentu nákladních vozů o celkové hmotnosti 6 až 18 tun.

Eurocargo získalo mnohem více ocenění než jiné nákladní vozy za celou historii. Mezi ocenění patří „Truck of the Year 1992”, zvláštní cena ”Road Tester Choice" v roce 1993, světový rekord roku 1993 v nejnižší spotřebě pohonných hmot u modelu 7,5 tuny, v roce 1995 cena nejlepší nákladní vůz pro vozový park - ”Fleet Truck of the Year 1995", nejlepší dovážený nákladní vůz v Německu v roce 1996, cena „MidiEuro Test 1996 ” za nízkou spotřebu pohonných hmot a celkovou produktivitu modelu 12 tun, cenu MidiEuro Test 1998" pro model 7,5 tun a cenu Nejlepší lehký nákladní vůz roku 2002.

Díky možností vytvořit z 300 základních modelů více než 3 000 různých individuálních provedení představuje Eurocargo vůz, který lze vytvořit na míru podle účelu, k němuž má sloužit. Vůz Eurocargo je vhodný pro práci ve městě a ve verzi 4×4 v lesnictví, komunálních službách a ve stavebnictví.


EuroCargo – všestraný nákladní vůz středně těžké řady s celkovou hmotností 6 až 18 tun. U modelu 7,5 tun je nejnižší spotřeba pohonných hmot

Nový Stralis

Nákladní vůz Stralis je pracovní nástroj určený pro všechny druhy těžké nákladní dopravy v povolené hmotnosti 19 až 44 tun.

Hlavním inovovaným prvkem vozu Stralis je kabina, která je výsledkem úspěšné spolupráce s prodejci a zákazníky, kteří se aktivně podíleli na jejím návrhu zaměřeném na zvýšení pohodlí při jízdě a pobytu v kabině.

Řada Stralis je široká a umožňuje nejrůznější pracovní nasazení vozů. Existuje několik tisíc možností daných širokým výběrem; ruční, poloautomatické a automatické převodovky; volba poměru zadní nápravy, aby bylo dosaženo optimálních pracovních otáček.

Je možné si vybrat ze tří motorů (8, 10 a 13 litrů), 3 typů kabin (Active Day, Active Time, Active Space3) a různých výšek kabiny (snížená, standardní a vysoká střecha).

U všech verzí vozů Stralis lze použít různé druhy pérování – včetně plného vzduchového odpružení, aby se výška vozu přizpůsobila účelům, pro jaké se používá, nebo používá-li se v kombinované dopravě.

Řada Stralis je koncipována tak, aby zákazníkovi šetřila náklady spojené s vlastnictvím, což je dáno snížením nákladů na dvě základní položky a to údržbu a spotřebu paliva.


Nový Stralis těžké řady pro nákladní dopravu. Jeho novinkou je inovovaná kabina, která zvyšuje pohodlí a pobyt v kabině. Je možný výběr ze tří motorů o objemu – 8, 10 a 13 litrů, dále pak nabízí 3 typy kabin s různou výškou kabiny. Vozidlo šetří zákazníkovi náklady na údržbu a spotřebu paliva

Nový Trakker

Nákladní vůz Trakker je určen pro práci v náročném terénu, komunální službě a přepravě materiálu v těžkotonážních soupravách.

Hlavním inovovaným prvkem nového vozu Trakker je především kabina odvozená od typu Stralis. Nový Trakker je řešen tak, aby splňoval potřeby zákazníků i to, co od vozu očekávají, a to zejména s ohledem na výkon a spolehlivost. Nový Trakker představuje dokonalé spojení síly, spolehlivosti a pohodlí v podobě nových kabin Active Day a Active Time.

Nová řada vozů Trakker je mnohem širší než předchozí. Obsahuje modely tradiční i nové se vzduchovým pérováním. Má dva typy motorů (Cursor 8 a Cursor 13) a dva typy kabin (AD a AT).

Podvozky a nástavby jsou k dispozici v konfiguraci 4×2, 4×4, 6×4, 6×6 a 8×8 a s výkonem od 310 do 500 hp.

Tahače jsou v konfiguracích 4×2, 4×4, 6×4 a 6×6, s výkonem od 360 do 500 k.


Nový Trakker je určen jako nákladní vůz do náročného terénu a pro přepravu materiálu v těžkotonážních soupravách – pro komunální služby nebo transport míchacích zařízení. Hlavní novinkou jsou dva typy motorů (Cursor 8 a Cursor 13) a dva typy zesílených kabin v provedení (AD a AT)

Sklápěcí vůz Astra

Robustní sklápěcí vůz Astra RD 32C má užitečné zatížení 32 000 kg při celkové hmotnosti 54 000 kg. Motor Cursor 10 má v USA emisní certifikát Tier 3 pro terénní vozy a jeho multiplexní elektrosystémy zajišťují, že RD 32C dokáže pracovat ve všech podmínkách. Je evidentní, že tento vůz je díky stejné řadě motorů, jaké se používají u těžkých nákladních vozů Iveco, schopen se pohybovat i v nejobtížnějších podmínkách.


Teréní sklápěcí vůz Astra RD 32C s užitečným zatížením 32 000 kg při celkové hmotnosti 54 000 kg s motorem Cursor 10 je schopen pracovat v extrémních podmínkách

O společnosti Iveco

Automobilka Iveco navrhuje, vyrábí a prodává širokou řadu lehkých, středních a těžkých užitkových vozů, off-road nákladních vozů, městských i meziměstských autobusů i speciálních vozů určených k hašení požárů, na jízdy mimo cesty a silnice, pro civilní obranu a ochranu obyvatel.

Společnost Iveco zaměstnává 24 500 lidí a provozuje 27 výrobních jednotek v 16 zemích na světě. Při výrobě svých vozů používá špičkové technologie vyvíjené v 5 výzkumných centrech. Kromě Evropy jsou továrny společnosti také v Číně, Rusku, Turecku, Austrálii, Argentině, Brazílii a Jižní Africe. Technickou podporu kdekoli na světě, kde pracují vozy Iveco, zaručuje více než 4 600 servisních míst ve více než 100 zemích.

Autor: Monika Fröhlichová
Foto: Archiv společnosti Fiat ČR, divize Iveco ČR
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Pojízdné pístové kompresory z Chrástu. Nechyběly na žádné československé stavbě

Zveřejněno 27.3. Většinu své služby stály mimo pozornost jakýchkoliv nadšenců. Často zastrčené stranou někde v rohu staveniště. Je to pochopitelné – nejednalo se o působivé pohybující se siláky, kteří by zvedali těžká břemena či rozrývali nepoddajnou zeminu. Pokud… celý příspěvek

S-DEUTZ jste vždy o krok napřed. Ucelená nabídka služeb pro maximální péči o motor

Zveřejněno 25.3. Společnost DEUTZ AG, významný výrobce motorů přináší pro své stávající i potenciální zákazníky nové služby nesoucí název S-DEUTZ. Proč písmeno S na začátku? Protože jsou v něm zahrnuta hned tři anglická slova začínající na „S“ vystihující služby –… celý příspěvek

DEMTEC Service představuje automatické rychloupínací systémy OilQuick

Zveřejněno 22.3. Výměna mechanického a hydraulického příslušenství na stavební stroje nebyla snad nikdy jednoduší. Z pohodlí kabiny, s maximálním jištěním a doslova za pár vteřin zvládne průměrně zkušený strojník vyměnit pracovní nářadí na svém stroji. Společnost… celý příspěvek