Novinářům odpovídali na jejich dotazy výkonný ředitel Marcus Pauels, finanční ředitel Tomáš Jiřička, personální ředitel Vít Šubert, šéf prodeje Radim Paiger a manažer marketingu a mluvčí firmy Michal Bačkovský.
Výsledky prodeje
V prvním čtvrtletí 2011 prodala společnost AALM 168 vozů, z toho 51 vozidel v provedení Euro 5 na evropských trzích, 13 vozů v provedení Euro 4 pro ruský trh, čtyři podvozky pro autobusy mateřské firmy pro singapurský trh a sto podvozků pro elektromobily firmy Smith Electric. Proti 1. čtvrtletí 2010, kdy firma prodala 102 vozidel, je to růst o 2/3!
Cíle pro další období
V zájmu pozornosti byla i zpráva, že Avia Ashok Leyland Motors chce letos prodat tisíc nákladních vozidel (loni to bylo 448 vozů). Na evropské trhy chce dodat 300 vozidel a 500 podvozků s kabinou chystá na americký a britský trh pro výrobce elektromobilů, firmu Smith Electric. Na ruském trhu, kde AALM otevřela své zastoupení na konci minulého roku, chce firma v roce 2011 prodat sto vozů. U nových projektů (to jsou např. trhy Středního Východu, autobusové podvozky ap.) se očekává prodej sta vozidel nebo podvozků.
Na západoevropském trhu chce letos automobilka vybudovat novou prodejní síť ve Velké Británii a chystá se zahájit prodej ve Francii. Chystá rovněž restrukturalizaci prodejní sítě v Polsku. Nově firma vstoupila také na trh Středního východu, kde zahájila prodej při spuštění provozu montážního závodu mateřské Ashok Leyland v emirátu Ras-al-Khaima ve Spojených arabských emirátech.
AVIA na veletrhu v Brně
Výrobce nákladních vozů AVIA letos rovněž chystá vozy s dvojkabinou a nabízet bude i automobily s pohonem čtyř kol – tato novinka byla vystavena na letošním veletrhu IBF v Brně.
Úspěch firmy se podle manažera marketingu Michala Bačkovského opírá o globální homologaci vozidel řady Euro5 a doplnění kompletní modelové řady motorů pro nové trhy.
„Významný podíl na úspěších má i komplexní péče o zákazníka včetně značkového financování Avia Financing a servisním programům Avia Service+.”
Moderní nástroje komunikace
Se vstupem do nového roku připravila AVIA nové internetové stránky www.avia.cz. Byl tak splněn další bod dlouhodobého plánu posílení komunikace značky směrem ke svým zákazníkům a partnerům. Nové stránky jsou aktivním nástrojem obousměrné komunikace.. Interaktivní vyhledávání prodejních a servisních míst napomáhá k rychlému řešení aktuální potřeby jak zájemců o vozidla Avia, tak stávajícím uživatelům. Pomocí kontaktních formulářů pak mohou zákazníci přesně adresovat svoje další dotazy.
Pět let nové historie
Avia Ashok Leyland Motors s.r.o. je od roku 2006 součástí koncernu Hinduja Group po boku druhé největší automobilky v Indii – Ashok Leyland. Díky silnému koncernu v zádech (devět výrobních závodů, působnost na více než 30 trzích tří kontinentů) nastartovala Avia v posledních letech proces návratu na světové trhy včetně rozšíření portfolia produktů. Produkce společnosti Avia Ashok Leyland Motors pokrývá třídu nákladních automobilů s celkovou hmotností od 6,5 do 12 tun a u zákazníků si získala úspěch díky vysoké odolnosti a výborné ovladatelnosti při řízení, variabilitě provedení a nízkým provozním nákladům svých vozů.