Jeden z hlavních podniků této divize, Ammann Czech Republic, představí nové stroje rozšiřující sortiment asfaltových válců. AV 75-2 doplní řadu tandemových válců páteřové koncepce. AV 70 X bude nejlehčím typem novější řady kloubových tandemů AVX.
Válec AV 75-2 koncepčně vychází z těžší dvojice AV 85-2 a AV 95-2. Zachovává si řadů předností větších sourozenců, jako ergonomické umístění ovladačů na područkách posuvné sedačky, na které je umístěn i minivolant systému FTS.
Válec AV 75-2 svými rozměry a hmotností tvoří přechod mezi malými tandemy řady AV2-2 a těžkými tandemy AV 85/95-2. Úzký rozvor válce společně s páteřovou koncepcí umožňuje otáčení na minimálním poloměru 2,59 m. Manévrovatelnost je to, co uživatel tohoto stroje zejména ocení při hutnění malých kruhových objezdů a křižovatek s ostrým úhlem křížení. Stroj je standardně vybaven dělenými běhouny, které zaručují rovnoměrný povrch po celé hutnicí šířce i na malých poloměrech hutnění. Krabí chod stroje, tj. přesazení běhounů může dosáhnout až 2 m. Kompaktnost stroje podtrhuje i výška, která nepřesahuje 3 m, což ocení přepravci v případě nakládání na zvýšenou příď podvalníku.
Válec AV 75-2 s vnitřním poloměrem zatáčení 2 590 mm
Díky použití dieselového motoru Cummins 4BT 3.3-C80 o výkonu 63 kW, válec AV 75-2, dosahuje výborného poměrného výkonu vůči hmotnosti. A to při průměrné spotřebě v rozsahu od 3,5 do 7 litrů nafty na hodinu provozu v závislosti na režimu práce. Osvědčený systém dvojí amplitudy a frekvence zaručuje strojníkovi jasný výběr optimálního režimu vibrace s amplitudami 0,3 a 0,62 mm.
Válec AV 75-2 je ideální stroj pro práce středního a menšího rozsahu, zejména ložných a obrusných asfaltových vrstev.
Válec AV 70 X
Kloubový tandemový válec AV 70 X se vyznačuje výborným výhledem podobně jako u těžších strojů AV 110 X nebo AV 130 X. Strojníkovi se naskýtá skvělý výhled na plochu a hrany předního i zadního běhounu včetně trysek kropení. Další předností stroje je u asfaltových válců unikátní systém zdvojeného pohonu běhounů, který zaručuje skvělé trakční vlastnosti.
Možnost výběru mezi verzí s dělenými a nedělenými běhouny dává stavebním firmám možnost vybrat si stroj pro hutnění zejména asfaltů a živic (dělené běhouny), nebo hutnění podkladních vrstev (nedělený běhoun).
Parametry vibrátorů válce AV 70 X se pohybují na hranici vysokofrekvenčního pásma o dvou frekvencích 48 a 63 Hz. Odstředivá síla dosahuje velmi účinných 78 kN při malé a 85 kN při velké amplitudě.
AV 75 X také nabízí odsazení běhounů o 10 cm na obě strany, čímž se přispívá k zlepšení ovladatelnosti stroje při práci o obrubníků a v zatáčkách.
Systém inteligentního hutnění ACE mění svou tvář, uživatelé se mohou těšit na nový LCD display s integrovanou klávesnicí připomínající důvěrně známý bankomat. Systém stále pracuje na základě měření odezvy podloží, automaticky reguluje amplitudu a frekvenci, to vše plynule v celém rozsahu. Předchozí verze ACE umožňovala export dat pro následné zpracování na externím PC. Strojník měl dříve kromě on-line údajů možnost vytisknout pouze údaje o posledním přejezdu. Nyní na displeji strojník může prohlížet nejen údaje o aktuálním přejezdu, ale zobrazit z paměti kterýkoliv přejezd.
Display ACE s čidlem pro samočinnou úpravou ostrosti zobrazení při různé intenzitě světla
Nadstavba ACEplus umožňuje na přídavném počítači zobrazovat aktuální polohu stroje a v celém koridoru stavby barevně indikovat úroveň zhutnění. Jedná se již o maximální úroveň zobrazení stavu veškerého, aspoň jednou projetého, terénu. Uchovaná data skýtají následně úplný obrázek o provedeném díle.
ACEPlus - display s mapou
Výrobní závod Rammax v Metzingenu (D) přináší 4 nové modely přídavných desek RAV 350 VP, VPL a RAV 600 VP, VPL. Všechny čtyři modely nabízejí kompaktní desky 46 a 60 cm uchycené pod dvěma možnými konstrukcemi různé délky a rotační 360° motor. Tento design umožní hutnění v kanálových výkopech podél trubek. Díky rotačnímu motoru je operátor nezávislý na poloze bagru a může ovládat hutnění i ze značných výšek.
Nejmenší tahačový válec RW 1805 SPT není pouhým faceliftem svého předchůdce. 3 hlavní oblasti zlepšení výkonu a uživatelského komfortu tkví v uložení prostornější plošiny na gumokovech, změně motoru na vodou chlazený a výkonnější hydraulice pojezdu. Ve výsledku nižší vibrace na místě obsluhy, snížení úrovně hluku a lepší trakční vlastnosti.
Ammann Verdightung - Hennef (D) představuje sedmi set kilogramovou reverzní desku AVH 100-20 s horizontálně uloženým dieselovým motorem. Extrémně nízký design přináší dvě výhody. Nižší těžiště pro vyšší rovnoměrnost hutnicího účinku na svažitých stavbách a možnost umístění „předimenzovaného” předčističe sání vzduchu na horní straně pro bezproblémovou práci v kritických místech.
Podobně jako je olympiáda svátkem pro všechny fanoušky sportu, mezinárodní veletrh Bauma je největším magnetem v odvětví stavebních strojů. V tříletém cyklu přináší nejvyšší koncentraci novinek. Přijďte se přesvědčit na volnou plochu F 1109 v týdnu od 23. dubna, těšíme se na vás.