
Představení buldozeru
Výkon motoru 183 kW (250 HP) a provozní hmotnost až 32 tun jsou základní charakteristiky tohoto buldozeru vyšší střední třídy. Spojení Liebherr motoru a hydrostatického pohonu pojezdu přináší řadu výhod, které hovoří v provozu jako výrazná plus. Díky tomuto pohonu buldozer plynule a bez rázů přenáší výkon na pásy, velmi dobře zatáčí a díky protiběžnému pohybu pásů je schopen se otočit na místě. Motor pracuje v konstantním otáčkovém režimu a dosahuje se tak velmi příznivé spotřeby paliva.

Zvětšená kabina
Nově je buldozer vybaven zvětšenou kabinou, početnými odkládacími plochami, sériově chladícím boxem a zvětšenou prosklenou plochou oken. Řízení stroje je jednoduše řešeno ovládáním pomocí dvou joysticků – jeden pro ovládání pojezdu, druhý pro pracovní hydrauliku.

Buldozer PR 744 při hrnutí materiálu na stavbě silnice ve Španělsku
Optimalizován je též výhled z kabiny, který umožňuje dobrý výhled na pracovní vybavení. Přístrojový panel s integrovaným informačním displejem pro všechny důležité funkce stroje je umístěn v zorném poli řidiče. V kabině jsou použity speciální materiály pro dobré pohlcování hluku, proto je úroveň hlučnosti v kabině na velmi nízké úrovni – 78 dB(A).

Pohonná jednotka
Pro pohon buldozeru je použit nový vznětový motor D 936 TI-E Liebherr s turbodmychadlem a chlazením plnicího vzduchu. Motor splňuje emisní limity normy stupně IIIA/Tier 3. Hodnota provozních otáček 1600 U.min-1 přispívá k nízké spotřebě paliva, nižší rychlost pohybu pístu také přispívá k prodloužení životnosti motoru.

Zadní pracovní vybavení – třízubový rozrývač
Řízení a podvozek buldozeru
Pro řízení pojezdu je použit zdokonalený systém Litronic čtvrté generace, rychlost pojezdu buldozeru se přizpůsobuje aktuálním provozním podmínkám a díky tomuto systému pohonu se zvyšuje výkon při zatáčení. Pro prudké zatáčení nebo otáčení na místě je buldozer vybaven funkcí „protiběžného otáčení pásů”.

Nasazení buldozeru Liebherr PR 744 na uhelné skládce v elektrárně Opatovice
Proto buldozery Liebherr dosahují výborné pohyblivosti a manévrovatelnosti. Pomocí ovládání zdvihu, spouštění i plovoucí polohy integrované v joysticku řízení mohou být pracovní nástroje stejnoměrně, rychle a přesně řízeny. Nový, menší průměr vodicích kol umožňuje lepší výhled na rohy štítu.
Jednoduchá údržba a provoz
Údržba buldozeru je usnadněna pomocí centralizovaných servisních bodů, které jsou sdruženy na jedné straně motoru a jsou dobře přístupné širokými otevíratelnými dveřmi motorového prostoru. Sériově sklopná kabina řidiče dovoluje též dobrou přístupnost k prvkům hnacího ústrojí při provádění údržby.

Detail nejčastěji používané varianty předního pracovního vybavení Semi U štítu
Doplňování paliva je bezpečně řešeno bočně umístěným tankovacím hrdlem. Mnoho nového lze také najít v oblasti pojezdových ústrojí. Délka pojezdového ústrojí byla výrazně zvětšena, přenese tedy více hnací síly. K zajištění dlouhé životnosti se pro kompletní pojezdové ústrojí používají obzvláště masivní prvky.

Varianta rovné čelní radlice buldozeru Liebherr PR 744
Konfigurace buldozeru
Důležitý je pro úspěšný provoz buldozeru výběr správných pracovních nástrojů. Svou nabídkou nabízí Liebherr pro všechny případy nasazení tu správnou konfiguraci. Paleta od rovných štítů až po nejrozšířenější „Semi U” štít, také několika variant šířek pásů a zadního pracovního vybavení – zubové rozrývače nebo tažné zařízení.

Rozrušování podloží terénu třízubovým rozrývačem
Buldozer Liebherr PR 744 Litronic patří do nové, čtvrté generace pásových buldozerů Liebherr a díky své vysoké provozní výkonnosti při nízkých provozních nákladech a vysokému komfortu řidiče stojí na nejvyšší úrovni. Více informací o produktech naleznete na výše uvedených kontaktech v záhlaví článku.