
Přes 45 % vystavovatelů přijelo ze zahraničí (1/3 z nich z Evropy) a prezentovali v rámci veletrhu své inovace výrobků. Z 60 000 vystavovatelů pocházelo ze zahraničí 40 % (z toho 2 % z Asie, 9 % z Ameriky a 89 % z Evropy.
Vystavovala se kompletní dopravní zařízení, regály, skladovací systémy a software, neboť optimalizované logistické procesy dnes téměř nejsou myslitelné bez softwarového řešení přizpůsobeného konkrétním potřebám skladu.

Stěžejní oblasti výstavní nabídky
Největší výstavní část veletrhu CeMAT zaujímaly dílenské dopravní prostředky, vysokozdvižné vozíky a příslušenství. A téměř všichni přední vystavovatelé a mnozí představili i novinky (Jungheinrich, STILL, Linde...). Vedle utváření decentrálních informačních technologií pro vysokozdvižné vozíky a jejich přibývající funkce jako centrální rozhraní mezi logistickými systémovými prvky byla všude cítit snaha, aby výrobky, které se vyrobily, byly ještě šetrnější k životnímu prostředí. Není tedy divu, že úsporné hybridní pohony, motory s nízkou úrovní škodlivin a technika nenáročná na údržbu, která se méně opotřebovává, byly k vidění téměř u všech nabízejících firem.

Nově byla představena oblast logistických nemovitostí a přístavní překládací techniky
Novinkou na veletrhu CeMAT byly oblasti logistických nemovitostí a přístavní překládací technika. Jen v přístavní logistice nabídlo přes 200 vystavovatelů inovativní řešení a vítalo doplnění veletrhu o tuto oblast.
Na veletrhu CeMAT diskutovala řada významných odborníků z odvětví dopravy možnosti kontejnerové a masové přepravy zboží v kooperaci s námořními a říčními přístavy.

Hodnocení veletrhu a novinek na něm
Podle Christopha Hahn-Woernle, mluvčího Fóra Intralogistiky v rámci VDMA (Svaz německých výrobců strojů a zařízení) a společníka společnosti viastore systems GmbH ze Stuttgartu, CeMAT 2008 potvrdil vysloveně pozitivní trend v intralogistice: „Od veletrhu CeMAT 2005 se intralogistika potěšitelně rozvinula. Jen v Německu zaznamenala do této doby více než 25 % nárůst a dosáhla 18,5 miliard eur. To je významná hodnota. Když tato čísla porovnáme s hospodářským růstem obecně, vidíme, že se v našem odvětví skrývá enormní dynamika.”
„Nám přišlo stěžejní téma letošního veletrhu CeMAT – Přístavní překládka a Containerhandling – vhod, protože v naší organizaci klademe obzvlášť důraz na oblast Big-Truck, ve které máme nyní v Německu více než 20 % podíl na trhu a dál expandujeme,” řekl Jürgen Frank, vedoucí obchodního úseku vysokozdvižných vozíků ve společnosti Zeppelin Baumaschinen GmbH z Mnichova.
84 % z dotázaných návštěvníků řeklo, že přijedou i na příští veletrh CeMAT, který se bude konat v roce 2011.
Více se o některých novinkách z veletrhu CeMAT dočtete v článcích tohoto čísla časopisu Stavební technika.