MONTABERT - Evropský výrobce kvalitního příslušenství pro demolice
Dnes je 23.12. – svátek slaví Vlasta

Česká premiéra novinek automobilky DAF

Zveřejněno: 12. 10. 2006

DAF využil brněnského AUTOTECu k představení nových generací řad LF a CF a špičkového modelu XF105, včetně nových motorů PACCAR FR, GR a MX splňujících normu Euro 4 a Euro 5.

Provozovatelé osobních, užitkových i nákladních vozidel vyžadují automobily výkonné, bezpečné, trvanlivé, s jednoduchým a komfortním ovládáním, které mají nízké provozní náklady a vysokou užitnou hodnotu. Obecným požadavkem je co nejmenší zátěž životního prostředí. DAF samozřejmě tyto požadavky zná a hledá cestu, jak jim co nejlépe vyhovět.

DAF XF105

Od ledna 2006 je vyráběn nový model nejvyšší řady XF105. Oproti modelu XF95 byl změněn nejen vzhled exteriéru a interiéru, ale i konstrukce podvozku. XF105 pohání nový motor PACCAR MX o objemu 12,9 l, který je osazován i do nové modelové řady CF. Model XF105 získal 1. místo v anketě Truck sezóny 2006 - pořádané časopisem Trucker a 1. místo v soutěži o titul Baby truck - pořádané Veletrhy Brno a.s.


Vlajková loď automobilky DAF - model DAF XF105

Nová generace LF a CF

Vzhledové i konstrukční změny poznamenaly i novou generaci řad LF a CF. Pro tyto řady jsou k dispozici nové motory PACCAR FR a GR. Tyto čtyř- a šestiválce splňují normu Euro 4. Řada CF disponuje i motory PACCAR PR a MX, které splní i normu Euro 5, která bude platit od října 2009.


Technologie DAF SCR DeNOx v praxi – motor PACCAR MX 12,91

Technologie DAF SCR

Nové vozy jsou vybaveny systémem Selective Catalytic Reduction (selektivní katalytická redukce - SCR), aby vyhověly přísným podmínkám hodnot emisí norem Euro 4 a Euro 5. Technologie SCR je jednoduchá, spolehlivá a účinná. SCR je systém následného zpracování spalin ve výfukovém potrubí. To umožňuje účinnější spalování v motoru. Technologie DAF SCR v nové řadě motorů PACCAR je technologií inteligentního vstřikování bez nutnosti použití zvláštního částicového filtru. Díky optimalizovanému spalování je dosaženo nižší spotřeby, vyššího výkonu, životnosti a spolehlivosti. S tím souvisí nízké provozní náklady a vysoká hodnota použitých vozů. Právě proto většina výrobců nákladních vozidel v Evropě volí SCR.

Autor: Ing. Petr Volf
Foto: Archiv firmy DAF Trucks CZ, s.r.o.
 

Nové

Inovativní jeřáb Liebherr 190HC-L při stavbě SKY PARK Tower v Bratislavě

Zveřejněno 20.12. V srdci bratislavského projektu SKY PARK se odehrává zajímavá kapitola v oblasti stavebních technologií. Společnost KRANIMEX, spol. s r.o., jako výhradní dealer věžových jeřábů Liebherr na Slovensku, sem dodala unikátní kombinaci věžových jeřábů pro… celý příspěvek

Změna ve vedení Ascendum, generálním ředitelem se stává Stefan Krejca

Zveřejněno 19.12. Společnost Ascendum Central Europe GmbH, výhradní distributor Volvo Construction Equipment ve střední Evropě, oznámilo změnu v nejvyšším vedení. Od listopadu 2024 se role generálního ředitele ujímá Dipl.-Ing. Stefan Krejca. Ve své nové pozici bude… celý příspěvek

Univerzální využití strojů Bobcat díky široké nabídce příslušenství

Zveřejněno 13.12. Uživatelé strojů Bobcat se mohou spolehnout na to, že veškeré práce zvládnou rychle a efektivně. Společnost nabízí nejen stále se rozšiřující výběr kompaktních strojů (sloužících jako univerzální nosiče nářadí), ale také rozsáhlou a neustále se… celý příspěvek