Abychom se však dozvěděli více, zajeli jsme do firmy a položili několik otázek jednomu z nejpovolanějších – Ing. Tomáši Rychetskému, řediteli obchodního úseku a členu představenstva.

Přepravní plošina 20 – VP
Hlavními výrobky společnosti CTS – servis, a.s. jsou kloubové a teleskopické nosiče kontejnerů a kontejnery z vlastní produkce pro kategorii vozidel N1, N2 a N3. Kde všude bychom se nimi setkali?
Nosiče kontejnerů, které se u nás vyrábějí, jsou především oblíbené v České republice a na Slovensku. Naše firma je však vyváží i do řady dalších evropských zemí, jako je například Holandsko, Francie, Německo, Polsko a Bělorusko. Navíc spolupracujeme s koncernem Hyva se sídlem v Holansku, který distribuuje nosiče kontejnerů z produkce CTS – servis, a.s. pod svojí obchodní značkou Hyva jak do evropských, tak i do mimoevropských zemí. Z mimoevropských zemí bych rád zmínil Indii, Čínu nebo Jihoafrickou republiku.
Současně firma CTS – servis, a.s. zajišťuje pro firmu Hyva distribuci natahovacích mechanismů CTS Hyva Lift a hydraulických jeřábů CTS Hyva Crain v České republice a na Slovensku. Pro všechny výrobky pod označením CTS Hyva pak zajišťujeme i servis.

Ing.Tomáš Rychetský, ředitel obchodního úseku a člen představenstva
Firma CTS – servis a.s. se rovněž stala významným dodavatelem přepravní techniky pro armádu. Co přesně a kam dodáváte?
Předmětem armádních dodávek jsou již výše zmíněné natahovací mechanismy a kontejnery, ale rovněž i přepravní plošiny pro těžkou obrněnou techniku. V současné době dodáváme tyto naše výrobky armádě České republiky a armádě Indonéské republiky.
Rovněž spolupracujete s výrobci tramvají. V čem zde vaše spolupráce spočívá?
Ano, v oblasti tramvají spolupracujeme s výrobci jako je Škoda Transportation, Inekon, Pars Nova, Pragoimex, Oregon Iron Works, Krnovské opravny a strojírny. Dodáváme jim technologické celky jako například nájezdové plošiny do nízkopodlažních tramvají. Vidět je můžete v tramvajích v ČR, na Slovensku, v USA, Bosně a Hercegovině a v Polsku.
Dalším výrobním programem vaší firmy je zemědělská technika. O jakou zemědělskou techniku konkrétně jde a do jakých zemí je určena?
Jde zejména o automatické, počítačem řízené dávkovače brambor a kusové zeleniny, překlapěče ohradových palet, pásové dopravníky atd. Tato zemědělská technika je určena zejména pro export do zemí Evropské unie (Německo, Francie), ale i do Běloruska, Kanady či Mexika).

Přepravní plošina FLATRACK 20 model „M“
Záběr vaší firmy je opravdu veliký. Jak vidíte vývoj firmy pro letošní rok?
Letošní rok chceme tzv. ukrojit větší koláč z českého a slovenského trhu v oblasti natahovací techniky. V minulém roce náš podíl činil zhruba 40 %. V letošním roce chceme v obou zemích dosáhnout 50 %.
To jsou opravdu smělé cíle. Jak jich chcete dosáhnout?
Chceme se zaměřit na užší vztahy a lepší komunikaci s našimi zákazníky (stavební, odpadárenské, přepravní, zemědělské, úklidové a komunální firmy, veřejnoprávní a státní organizace) a distribučními partnery (přestavbáři a dealeři nákladních automobilů). Máme v plánu zahájit politiku zkracování a rozšiřování. V oblasti zkracování bychom chtěli zkrátit naši reakční dobu na požadavky zákazníků, zkrátit intervaly mezi návštěvami našich zákazníků a distribučních partnerů, zkrátit výrobní a dodací lhůty.
Naopak bychom jim chtěli nabídnout rozšířenou paletu služeb a to zejména v oblasti technického poradenství a servisu, zvýhodněné podmínky pro předváděcí vozy s našimi natahovacími mechanismy, rozšířenou presentaci našich produktů konečným zákazníkům a společný postup v oblasti marketingu, propagace, servisních služeb a zvýšení dostupnosti náhradních dílů.

Nosič kontejnerů na pancéřovém voze TATRA 817
Jsou součástí těchto cílů i předváděcí akce?
Jistě, právě na těchto předváděcích akcích, které chceme pořádat ve spolupráci s našimi distribučními partnery, bychom chtěli zákazníkům demonstrovat výhody natahovacích mechanismů a kontejnerů. Tyto výhody jsou přitom naprosto jednoznačné.
S pomocí jednoho nákladního automobilu a sady kontejnerů lze velmi jednoduše a hlavně efektivně nahradit několik vozů s pevnou nástavbou. Samostatné kontejnery mohou být rozmístěny např. na několika stavbách současně, zatímco jeden nákladní automobil s natahovacím mechanismem je může postupně odvozit podle toho jak se budou naplňovat sutí či odpadem. Kontejnery lze přitom velmi jednoduše střídat podle druhu převáženého materiálu. K dispozici jsou kontejnery mnoha různých rozměrů, otevřené, uzavřené, cisternové, hasičské, plošinové pro přepravu automobilů atd.
A poslední otázka. Chystáte se letos vystavovat na některém veletrhu? Pokud ano, potom na kterém a proč?
Naše firma se pravidelně účastní mnoha výstav a veletrhů a to buďto samostatně nebo pomocí našich distribučních partnerů. V letošním roce jde zejména o veletrhy IBF a IDET. Oba se ko- nají v Brně. IBF od 21. do 25. dubna, IDET (v pořadí již 10. Mezinárodní veletrh obranné a bezpečnostní techniky) poté od 5. do 7. května.
IDET je pro nás zvláště významný, protože jsme členy Asociace obranného průmyslu ČR. Tímto bych si dovolil pozvat na oba veletrhy Vás, Vaše čtenáře, naše zákazníky a distribuční partnery.
Děkuji za rozhovor