Značka Profibagr se dobře etablovala i ve strojnických komunitách na sociálních sítích, na sobě nezávislé kladné reference se zde objevují poměrně často. Sortiment Profibagr.cz není vyhraněný a pokrývá všechny známé výrobce techniky jako je JCB, Caterpillar, Volvo, Komatsu, CASE nebo New Holland. Nově se portfolio dílů rozrostlo například o značku Kubota. Průběžná aktualizace nabídky je samozřejmostí; v Profibagru totiž dobře znají své zákazníky a snaží se jim nabídkou vycházet vstříc.
Profibagr.cz není postaven jako klasický e-shop, jedná se spíše o on-line katalog s jednoduchým a intuitivním filtrem, pomocí kterého lze požadovaný díl najít nebo poptat. Celkem je v nabídce přes 20 000 položek, přičemž, jak nám potvrzuje v rozhovoru Jan Pabák, přibližně polovina je dostupná skladem u dodavatelů. Spotřební díly jako jsou například filtry mají k dispozici přímo ve skladech firmy v Ostravě. Jana Pabáka jsme se mimo jiné zeptali, jaká je aktuální situace na trhu s náhradními díly ke stavebním strojům.
Spousta dodavatelů a výrobců nyní bojuje s „postcovidovým” nedostatkem zboží a dlouhými dodacími lhůtami. Jak je na tom v tomto směru Profibagr?
Musím to zaklepat, ale dodací lhůty na většinu dílů držíme v našem standardu, tedy nejčastěji poptávané spotřební díly doručujeme zpravidla do druhého dne. U dílů, které jsou u našich dodavatelů skladem, je lhůta dvou až tří pracovních dnů od objednání. U speciálek se to nejčastěji pohybuje od 2 do 14 dnů, podle toho, odkud díly cestují. Samozřejmě je zde specifický sortiment, kde je problém s dostupností dlouhodobý, nicméně snažíme se v těchto případech nabídnout zákazníkovi i nějaké alternativy.
Specializujete se na nějaké typy dílů nebo pokrýváte od všeho něco?
Postupně jsme se stali skutečně komplexními dodavateli. Máme zhruba dvě desítky kategorií položek, od dílů k motorům, převodovkám, podvozkům, dále pneumatiky, hydraulické ústrojí až po kabinové díly. Zvláštní kategorií je příslušenství ke stavebním strojům, jako jsou lopaty, lžice, zuby, oškrty a tak dále. Šíře sortimentu je dána i tím, že máme jak originály, tak kvalitní druhovýrobu.
Konkurence je v této branži obrovská. Pořád platí, že zákazník jde hlavně po ceně?
Ano, to platí. Máme sice nějaký věrnostní program, kde naše zákazníky odměňujeme body, které pak můžou proměnit třeba v dovolenou nebo notebook, nicméně loajalita zákazníka je primárně určována poměrem cena-kvalita spíše, než nějakými odměnami. Na druhou stranu říkám, nikdy nepůjdeme cestou nějakých papírových dílů z Číny jen proto, abychom byli na trhu nejlevnější. To je krátkozraká strategie a nedává mi vůbec smysl. Když se u vás zákazník jednou spálí, už mu nemůžete říci – chtěl jste to nejlevnější, tak tady to máte (směje se).
Profibagr.cz není úplně klasický e-shop. Proč?
V této branži má klasický e-shop své nevýhody. Vezměte si tu šířku sortimentu, jak by to celé vypadalo v e-shopovém rozhraní. My se snažíme spíše o individuální přístup. Máme tady vyškolené lidi, kteří na dálku poradí například s identifikací konkrétního dílu, jsme schopni udělat cenovou nabídku na míru při větším odběru atd. Tyto personalizované služby v klasickém e-shopu mít nemůžete, už třeba jen proto, že udržovat celý e-shop v chodu je administrativně strašně náročné.
Co další služby? Co se vám třeba osvědčilo?
Bonusem jsou například velkoobchodní ceny nebo pravidelné rozvážky spotřebních dílů až do domu, kdy se majitel stroje nemusí o nic starat a ke svému stroji dostane včas údržbový balíček. Zákazníci také oceňují, že držíme skladem zhruba 10 000 položek, které jsme schopni rychle expedovat. Jinak máme standardní nástroje jako jsou informační newslettery nebo již zmíněný věrnostní program. Případné novinky samozřejmě zveřejňujeme na našich webových stránkách.