Akce, jejíž první ročník se konal ve Chvaleticích, se postupně vyvíjí a zkvalitňuje. Z původních 39 vystavovatelů stoupl počet na 166, z třech tisícovek návštěvníků v roce 1995 jich naposledy přišlo z celé Evropy 11 000.
Cílem projektu, který se opakuje každé dva roky, je kvalitní prezentace trendů a novinek moderní techniky pro těžební a úpravnický průmysl či jedinečné představení přihlášených vystavovatelů i kooperujících společností a jejich exponátů v přirozeném prostředí činného lomu.
Obr. 1: Takto vypadal pohled do středu dění na předchozím veletrhu EXPO Mokrá 2006
Oborové členění výstavy
- 01 Technika a prostředky přípravy rubaniny
- 02 Těžební, nakládací a přepravní technika
- 03 Stroje a zařízení pro zpracování nerostných surovin
- 04 Stroje a zařízení pro recyklaci stavebních materiálů
- 05 Zařízení pro ekologický provoz těžebních závodů
- 06 Náhradní díly a doplňky
- 07 Servisní a doprovodná činnost
- 08 Nákladní vozy, vozy pro speciální účely
- 09 Terénní vozy
- 10 Projekční práce, poradenská činnost, odborné časopisy, školy, svazy
Obr. 2: Mediacentrum veletrhu
Obr. 3: Svůj třídič představila také společnost Metso Minerals
Zajímavé slevy pro vystavovatele
EXPO Mokrá 2008 se koná v nezaměnitelném místě kamenolomu Mokrá u Brna, který svou lokalizací, velikostí a specifičností podtrhuje zaměření akce. Nespornou výhodou lokality je možnost předvést stroje a zařízení přímo v akci, což přivítají jak vystavovatelé, tak návštěvníci, jež mohou získat další informace o projektu na webových stránkách Těžební unie www.tezebni-unie.cz/expo.
Obr. 4: Svá bourací kladiva a další stroje pro stavební a důlní techniku předvedla společnost Atlas Copco
Pro samotné vystavovatele připravil organizátor akce zajímavé slevy za objednanou plochu, které se dají vzájemně kombinovat v následujících kategoriích: Slevy pro členy Těžební unie, sleva pro vystavovatele z ročníku 2006, sleva pro stálé vystavovatelé od roku 2000, sleva pro vystavovatele od roku 1995.
Každý vystavovatel může také využít jedinečné nabídky až 500 ks volných vstupenek pro své zákazníky, odběratele, dodavatele a spolupracující organizace, které obdrží zdarma od organizátora.
Obr. 5: Rypadlonakladač Volvo v akci
Propagace veletrhu
Pro zvýšení medializace EXPO Mokrá 2008 a kooperujících společností je využita dlouhodobá spolupráce s vybranými tištěnými i internetovými odbornými médii nejen z Čech, ale i ostatních členských zemí EU. Přínosným orientačním prvkem pro odborné i laické návštěvníky je tradiční Katalog výstavy zahrnující tematický a abecedně zařazený seznam firem a Mediálních partnerů s kontakty, logy a jejich specifikací.
Tým Těžební unie se již nyní maximálně věnuje přípravě 7. ročníku Mezinárodního veletrhu EXPO Mokrá 2008. Uvidí se, jaké novinky, trendy a změny v oborech, „pod širým nebem” kamenolomu Mokrá u Brna, na všechny čekají.