Na základě dlouholeté strategie koncernu AGROTEC bylo vybudováno nové obchodní a servisní zázemi divize IVECO MORAVIA. Své místo, jak pravila pozvánka, našel komplex na ulici Dornych, ve výhodném postavení v blízkosti jižní části krajského města Brna. O tom, že tato lokalita byla vybrána opravdu velmi výhodně, jsme se jako redakce mohli přesvědčit osobně. Automobilem z dálnice D1 od Prahy jsme se totiž bez problémů dostali až do areálu IVECO MORAVIA. Obdobně jednoduchý je i příjezd od Olomouce nebo z dálnice D2 směrem od Bratislavy. Při jízdě domů jsme zjistili, že ani cesta na Svitavy není složitá.
Místo má však i další přednosti. Bezproblémová je i dostupnost městskou hromadnou dopravou. Kolejiště tramvajové dopravy totiž vede přímo po ulici Dornych a zastávka je v těsné blízkosti areálu. Samostatný areál je rozdělen na dvě části:
- obchodně-reprezentativní,
- servisní.
Část obchodně-reprezentativní je nepřehlédnutelná z ulice. Přes obrovskou prosklenou „výlohu může kolemjdoucí spatřit nákladní vozidla téměř všech modelových řad. A to díky tomu, že prodejní salon má celých 300 m2. V této části dochází k setkávání zákazníků se zástupci firmy, zde se domlouvá servis, sepisují kupní smlouvy atd. V této části probíhalo i přivítání hostů a raut. V 1. patře se konalo slavnostní přivítání všech přítomných.
Slavnostní přestřižení pásky do servisního centra (zleva Karel Losenický,generální ředitel AGROTEC a.s., Natale Rigano,Seals & Marketing East Europe Area Direktor a Ing. Martin Rada,ředitel divize IVECO MORAVIA)
Po přivítání hostů následovalo slavnostní přestřižení pásky a prohlídka servisní části. Zde je k dispozici deset plnohodnotných stání na ploše 1200 m2. Co se týká servisního vybavení, jedná se zde jednoznačně o nejmodernější centrum nejen divize IVECO MORAVIA, ale i koncernu AGROTEC.
Plocha obklopující komplex poskytuje 1500 m2 odstavné plochy. Osazenstvo servisu čítá dvacet zkušených pracovníků, obchod a administrativa počítá se šesti neméně technicky zdatnými a odpovědnými zaměstnanci.
I novináři si přišli na své. Konala se pro ně tisková konference. Na ní se sešli přední zástupci firmy AGROTEC a.s., divize IVECO MORAVIA a IVECO a odpovídali na řadu otázek.
Z otázek, na které odpovídal převážně Ing. Martin Rada, vybíráme:
1. Je volba areálu opravdu tak dobrá, vždyť se areál nachází ve středu města? Pamatovalo se na ekologii?
Volba je opravdu dobrá, protože areál je určený především pro pravidelný a rychlý servis a ten by se zde měl poskytovat především lidem z Brna. Větší opravy, jako je rovnání rámů, lakování atd. probíhá přímo v Hustopečích2. Navíc areál leží blízko sjezdu z dálnice D1 a D2.
2. Kolik zakázek zde měsíčně řešíte?
V současné době je to kolem 400 - 500. Naše možnosti jsou ale vyšší - zhruba 800 zakázek za měsíc.
3. Kolik pracovních míst jste díky vystavení areálu vytvořili?
Celkem jsme vytvořili 10 plnohodnotných míst a zároveň i velmi pěkné centrum pro naše klienty.
Zde se bude provádět pohodlná a bezpečná kontrola a oprava spodní části vozidel
4. Říkali jste, že větší opravy probíhají v Hustopečích. Nechávají si zde dělat opravy či servis i řidiči ze zahraničí? A pokud ano, je pro ně cena shodná jako pro řidiče tuzemské?
Ano, řidiči ze zahraničí si u nás nechávají dělat opravy i servis a cena je pro ně samozřejmě shodná.
5. Co považujete za základní priority ve vaší práci?
Především to jsou kvalitní služby a ty nelze provozovat bez kvalitního personálu. Získávání kvalitního personálu je tedy pro nás úkol číslo 1! Dále se snažíme udržet stávající klienty a získávat nové. To se nám díky zlepšujícímu se servisu a přístupu k zákaznikovi daří, a my tak můžeme zaznamenávat každým rokem nárůst.
6. Na Moravě máte hlavní sídlo divize IVECO MORAVIA vHustopečích u Brna, ale další čtyři prodejně-servisní místa jsou ve Zlíně, vOlomouci, vHorní Suché (Ostrava) a zde v Brně. Proč?
Je to především pro lepší obslužnost zákazníků a partnerů. Ve všech centrech Iveco Moravia jsou prováděny veškeré záruční a pozáruční opravy a údržby všech vozidel vyráběných společností Iveco. Jednotlivé servisy jsou vybaveny montážními jámami a zvedáky, umožňujícími práci na všech typových řadách. Díky několikaleté činnosti je Iveco Moravia zařazeno do systému EURO TIR SERVIS. K tomuto účelu slouží mimo jiné také mobilní servisní dílna, která vyjíždí na pomoc řidičům majícím poruchu na cestě takového řádu, že nejsou schopni s vozidlem přijet do servisu po vlastní ose. Vpřípadě velmi závažné závady nebo havárie vyšlou technici na pomoc těžké odtahové vozidlo. V divizi v Ostravě vidíme budoucnost, protože zde jsou obrovské prostory a máme možnost se zde rozvíjet.
Přivítání vzácných hostů (zleva Karel Losenický,generální ředitel AGROTEC a.s. s paní Ivanou Vindemanovou vítají vzácného hosta pana Natale Rigano,Seals & Marketing East Europe Area Direktor)
7. V síti Iveco Moravia je zaveden jednotný počítačový servisní program. Co to přesně je?
Jde o to, že se snažíme vytvořit stejné podmínky pro všechny. Jednotný počítačový servisní program umožňuje účtování práce podle odpracovaných pracovních jednotek a jednotné poskytování slev na náhradní díly. Každý originální náhradní díl je zařazen do určité kategorie podle účelu použití. Této kategorii patří určitá sleva, odpovídající uzavřené servisní smlouvě. Systém zajišťuje stejnou cenu náhradního dílu ve všech servisech. Cílem je poskytování kvalitních služeb pro zákazníky podle certifikace ISO 9002. Moderní automobily vyžadují poskytování péče na vysoké odborné úrovní a s používáním nových diagnostických metod. Proto jsou dílny vybaveny veškerou diagnostikou dodávanou společností IVECO – MODUS, IWT, IT 2000 a E.A.S.Y. Diagnostické programy jsou pravidelně inovovány, aby byly schopny zajistit kvalitní diagnostiku všech dodávaných vozidel. U každého nového vozidla je v rámci předprodejní přípravy proveden test motoru, který je založen u základních údajů o vozidle, a v případě závady jsou vždy srovnávány testy motorů s testem v okamžiku prodeje vozidla.
8. Můžete se pochlubit nějakými novinkami v nabídce vozidel?
Ano, od září nám začaly jezdit tahače s novými tzv. „čistými motory, které splňují emisní limity EURO 4 a EURO 5. Dále se nám rozrostla modelová řada Daily. Ta je k dispozici s automatickou převodovkou. Ve stavebních vozidlech nabízíme další koncernovou značku ASTRA.
9. A na závěr otázka na pana Natale Rigano. Je nějaký rozdíl personálu IVECO z ČR ve srovnání s jinými zeměmi?
Český management je na velmi vysoké úrovni a rádi bychom si mnohé lidi z něj vzali k
nám do Torina.
2 Hustopeče se nacházejí přímo u dálnice na trase Brno - Bratislava - Vídeň, 30 km od areálu IVECO MORAVIA Dornych - poznámka redakce)