Do lesního lomu si přizvala i další partnery – vystavovaly tu firmy jako je POWER support s.r.o. (drtiče a třídiče McCloskey), RENOMAG (lopaty, lžíce), Hošek Motor a.s. (dealer vozů Mercedes-Benz), ARKOV, spol. s r.o. (hydraulika, ložiska, servis), nebo firma PROPNEU, s.r.o. (dodávka a servis OTR /EM/ pneumatik a pneumatik pro stavební stroje a průmyslovou mechanizaci).
K vidění byl průřez celým nabízeným portfoliem firmy AUSTRO Baumaschinen. Vyzkoušet jsme si mohli hned trojici pásových rýpadel Kobelco (největší z nich byla padesátitunový „pásák” Kobelco SK 500 LC-10), dále dvojici kloubových damprů Terex Trucks TA30 / TA40, čelní kolový nakladač Liu-Gong 377H a novinku v podobě multifunkčního dumperu německého výrobce Bergmann. Kromě toho, že všechny stroje a vozidla bylo možné vyzkoušet, tu probíhala také dovednostní soutěž na čas, a to na pásovém rýpadle Kobelco SK 350 LC-10. Princip soutěže spočíval v co nejrychlejším shození kuželů pomocí zubu lopaty. Bohaté pohoštění bylo pro účastníky připraveno v party stanu. Nečekanou, o to lákavější kulisou uvnitř stanu, bylo vrcholné provedení fenomenálního teréňáku Mercedes-Benz G 63 AMG s výkonem bezmála šesti set koní a s cenovkou luxusního domu. Ve verzi 500 G pak bylo možné se rovnou projet, což také řada návštěvníků využila.
Relativně nová společnost POWER Support, s.r.o., ovšem s dlouholetými zkušenostmi na trhu, byla na akci DEMO Tour 2020 nepřehlédnutelná. Vystavovala tu čtveřici drtičů a třídičů, mezi nimiž vynikal zejména ten největší z nich – čelisťový drtič J40v2 (35 tun). Dále si návštěvníci prohlédli česlisťový drtič J35(R) (24 tun) a dva hrubotřídiče (R105 a R70 – 24 a 16 tuny). Kromě značky McCloskey zajišťuje tato firma také náhradní díly, spotřební materiál a servisní péči značek POWERSCREEN, SANDVIK, FINLAY, EXTEC. Komplexní služby pro těžaře zahrnují prodej, servis, poradenství a dodávky náhradních dílů.
Novinka v ČR: dumpery Bergmann
Novinkou v katalogu AUSTRO Baumaschinen jsou dumpery německého výrobce Bergmann. Na akci byl k vidění model C815s s provozní hmotností 10 tun a s užitečným zatížením 12 tun. Zaujalo nás precizní zpracování „Made in Germany” a prostorná kabina. Jak nám prozradil jeden z předváděcích techniků, výrobce Bergmann na svých produktech nešetří – základem jsou osvědčené komponenty jako je motor od Cumminsu, nebo nápravy renomovaného výrobce ZF. Kvalita dílenského zpracování odráží fakt, že každé vozidlo je v podstatě vyráběné na zakázku; v německé fabrice prý umí na přání zákazníka namontovat na podvozek libovolnou nástavbu či příslušenství, ať už klasickou sklápěcí korbu, nebo skrápěcí zařízení, vzduchotechniku, nebo elektrocentrálu. Kvalitní kusová výroba spolu s propracovaným servisním zázemím prodejce skýtá pro český trh zajímavý potenciál...
•
O tom, jak to 30 a 31. ledna v lomu Kalcit vypadalo, se můžete přesvědčit na fotografiích.