Dne 3. 6. 2005 se naše redakce zúčastnila předváděcí akce firmy MAN. Akce se uskutečnila na letišti v Hradci Králové. Byly na ní předvedeny nové modely řady TGL - Trucknology L. Jde o vozidla s celkovou hmotností 6 - 12 t.
Vozidla jsou vybavena komfortními kabinami typů „C“, „L“, „LX“ a prodlouženou až sedmimístnou kabinou typu D - DOKA. V této kabině je možné přepravovat dle požadavku 5, 6 popř. až 7 osob včetně řidiče. Kabina typu „C“ má jako jediná pouze jeden nástupní schůdek.
K ovládání zrcátek a oken slouží sdružený ovladač na dveřním modulu. K zobrazení provozních údajů vozidla - rychlost, tlak v brzdovém systému, teplota chladící kapaliny a dalších - slouží přístrojový panel, tzv. BASELINE/BASELINE L (Light). BASELINE L má sloučený ukazatel tlaku v brzdových okruzích a množství paliva v nádrži.
MAN TGL je postaven na žebřinovém rámu, zkonstruovaném na základě posledních poznatků. Příčníky jsou kruhového průřezu, koncový je šroubovaný. Podélníky jsou v přední části rozšířené, za kabinou rovnoběžné s vyvrtanými otvory pro snadné přesunutí koncového příčníku. Vozy jsou odpruženy buď listovými pružinami na obou nápravách nebo kombinací listové pružiny na přední a vzduchové měchy na zadní nápravě. Je použit jednodílný přední nárazník s integrovanými schůdky. Vozidla do 8 t mají jeden nášlap ve výšce 440 mm nad zemí, vozy do 12 t dva nášlapy 330/350 mm nad zemí. Podvozek jej vybaven integrovanou podjezdovou ochranou dle EU 2000/40. Do 8 t mají vozy plastovou 100 l nádrž, do 12 t standardnpanel, tzv. BASELINE plechovou 150 l nádrž. Volitelně je možno vůz osadit 200 l plechovou nádrží. Nádrže jsou standardně umístěny na pravé straně vozu, u dlouhých rozvorů je možnost montáže dvou 200 l nádrží.
K vnějšímu osvětlení vozu slouží integrované světlomety, osazené žárovkami H7. Na přání je možno vůz vybavit xenonovými světlomety. Tuto variantu nabízí pouze firma MAN. Směrovky jsou integrovány do nárazníku a k osvětlení zadní polosféry vozu slouží sdružená sedmi komorová koncová světla.
Brzdová soustava je dvouokruhová, elektronicky regulovaná se zpětnou odezvou s integrovaným, standardně dodávanými ABS, ASR, Bremsomat a Bremsasistent. Jsou použity kotoučové brzdy na obou nápravách, kotouč je o průměru 335 mm, tloušťky 34 mm, s možností opotřebení až na 28 mm. Parkovací brzda je vzduchová, systém relé - ventil.
Motory jsou 4 až 6 - ti válce OHV s objemy 4,58 - 6,871 l a výkony 110 - 176 kW. Mají jednodílnou hlavu válců a čtyři ventily na válec. Vstřikování Common-Rail s elektronicky regulovaným předvstřikem a dostřikem. Jsou použity sedmi otvorové vstřikovací elementy (trysky). Čtyřválec o výkonu 151 kW je vybaven dvěma turbodmychadly a taktovacím ventilem pro obtok turbodmychadla. Menší turbodmychadlo, s nízkým momentem setrvačnosti, nabíhá za nižších otáček a díky němu je bez prodlevy k dispozici velký hnací moment při nízkých a středních otáčkách, při plném výkonu motoru běží větší turbodmychadlo. Palivová soustava má integrovaný senzor pro detekci ucpání palivových filtrů a vyhřívání k zabránění rosolovatění nafty při nízkých teplotách. Na přání je možno vozy vybavit zesílenou výfukovou brzdou, zvyšující cca. o 60 % brzdný účinek. Převodovky jsou ZF nebo EATON. ZF TipMatic je plně automatizovaná s dvoupedálovým elektrohydraulickým systémem ovládání s TipMatic otočným spínačem jako u MAN TGA. K převodovkám je možné připojit vedlejší pohony. Nápravy vozů jsou tuhé, zadní hypoidní. Vozy MAN jsou vybaveny ovládací elektronikou systému CAN - BUS, převzatou z vozů MAN TGA.