Dnešní zemědělské aktivity vyžadují moderní přívěsy, které farmářům pomáhají s hnojením, přípravou siláže a sena i jinými aktivitami. Tyto přívěsy, rozmetadla tekuté chlévské mrvy a jiná vozidla pro přepravu nákladu velmi přispívají k produktivitě farmy. Nejnovější generace přívěsů, z nichž většina má dvě nebo tři osy a jejichž cena se pohybuje okolo 7 miliónů korun, mohou být vybaveny systémem odpružení, brzdami i speciálním systémem pro monitoring tlaku v pneumatikách. Záleží na způsobu použití.
Rozměry MICHELIN CARGOXBIB High Flotation
- H 600/55 R26.5 165D
- 710/50 R26.5 170D
- 710/45 R22.5 165D
- 650/65 R30.5 176D
- 750/60 R30.5 181D
Systém kontroly tlaku
Systém pro kontrolu tlaku v pneumatikách nabízí několik výhod:
- tlak v pneumatice může být upraven v závislosti na typu práce a povrchu, na kterém se práce provádějí,
- půda je efektivně chráněna a vozidlo potřebuje méně paliva,
- vozidla mohou pracovat v optimální rychlosti a tím zvyšují pracovní efektivitu,
- pneumatiky vydrží déle.
Všechny tyto přínosy plně respektují přístup Michelinu, který představil před 10 lety se svou technologií Ultraflex a produktovou řadou zemědělských pneumatik, které používají nižší tlak. Díky tomu dochází k ochraně půdy, zvyšuje se produktivita a redukují se operativní náklady. Jednoduše řečeno, technologie Michelin znamená nižší tlak a vyšší výnosy.
Náročné požadavky na pneumatiky
Pneumatiky pro přívěsy musí splňovat složité parametry. Musí vydržet intenzivní použití a uvézt těžké náklady až do 10 tun na nápravu. Musí být také schopné manipulovat při vysokých rychlostech až 60 km/h na silnici a v neposlední řadě musí mít efektivní záběr na poli i ve svahu a zároveň chránit půdu.
Nová MICHELIN CARGOXBIB High Flotation splňuje všechny tyto požadavky.
Díky Ultraflex kostře může pneumatika pracovat s tlakem 0,8 baru na poli, až 4 bary na silnici na přívěsech se systémem kontroly tlaku. Bez tohoto systému operuje MICHELIN CARGOXBIB High Flotation s průměrným tlakem mezi 2,5 až 3 bary. Pro porovnání, konkurenční produkty pracují s tlakem 4 až 5 barů. Díky technologii Michelin Ultraflex mají pneumatiky MICHELIN větší otisk než konkurenční obutí (o 17 % větší u tlaku 2 bary a o 37 % u tlaku 4 bary), což má za následek lepší záběr a lepší ochranu půdy.
Moderní technologie
- Zaoblená ramena minimalizující poškození svrchní vrstvy půdy a prodlužující životnost během provozu na silnici.
- Mnohoúhelníkové bloky dezénu garantují nejen dobrou přilnavost a nízké opotřebení běhounu. Navíc tak lze snadněji provádět rotaci pneumatik a prodloužit jejich nájezd.
- Průběžné centrální žebro zajišťuje lepší odolnost proti opotřebení a rychlou odezvu řízení.
- Široké, podélné kanály a specifický design bloků dezénu a běhounu umožňuje snadněji dostávat z pneumatiky nečistoty. Nečistoty se díky novému samočistícímu dezénu dostává z pneumatiky až 3× rychleji v porovnání s předchozím modelem MICHELIN CARGOXBIB.
Společnost Michelin použila všechny moderní technologie v novince MICHELIN CARGOXBIB High Flotation.
Pneumatika MICHELIN CARGOXBIB High Flotation byla představena jako součást originální výbavy 1. července 2014. Pro náhradní použití bude k dispozici začátkem roku 2015.