Rypadla Stage V (série 7) navazují na velmi úspěšnou konstrukci předchozích strojů Stage IV (série 5). Přinášejí velká vylepšení v oblasti pohodlí obsluhy, ovladatelnosti stroje, produktivity, provozuschopnosti a návratnosti investic se silným zaměřením na nízkou spotřebu paliva, zvýšený výkon, robustnost a celkovou všestrannost.
Noví zástupci z 30–40tunové řady rypadel zároveň ukazují, že produktivita a ochrana životního prostředí mohou jít ruku v ruce. U všech tří strojů jsou nyní k dispozici čtyři režimy výkonu, které – ve srovnání s komplexnějším výběrem osmi režimů výkonu a kombinací SPC u předchozí generace strojů – pomáhají zjednodušit obsluhu. Strojník může nastavit režim výkonu (P+, P, S nebo E) v jednosměrném i obousměrném pracovním režimu. Model DX380LC-7 je poháněn dieselovým motorem Scania DC09 Stage V, který poskytuje výkon 240 kW při 1800 ot./min.
Technologie Doosan D-ECOPOWER
Srdcem technologie, označované jako D-ECOPOWER, je elektronicky řízený hydrogenerátor v systému s uzavřeným středem (tzv. closed centre) pracující na principu regulace tlakem (Load-Sensing). Zatímco běžné tzv. Load-Sensing řízení spočívá ve snímání zátěže v hlavním rozváděcím systému a v předávání této informace hydrogenerátoru (ten v závislosti na ní reguluje průtok a tlak kapaliny), rypadla Doosan D-ECOPOWER využívají k detekci množství hydraulického oleje potřebného k provedení konkrétního úkolu devět elektronických snímačů. Hydrogenerátor je na základě sesbíraných dat nepřetržitě řízen elektronicky (softwarově). Hlavní rozvaděč systému s uzavřeným středem minimalizuje tlakové ztráty, zatímco čerpadlo s elektronicky řízeným tlakem řídí a optimalizuje výkon motoru efektivněji.
Přesné stanovení požadovaného množství oleje, namísto vhánění fixního množství do systému, totiž významně zvyšuje účinnost celého procesu. Díky elektronickému řízení hydrogenerátoru jsou navíc zachovány všechny výhody hydraulického systému s otevřeným středem s minimální ztrátou energie (v základní poloze rozváděčů pracovní médium neprotéká). Hydraulický systém a výkon motoru jsou plně optimalizovány a synchronizovány, což dále snižuje ztráty v systému. V praxi to v souhrnu znamená zvýšení produktivity až o 26 % a snížení spotřeby paliva až o 12 % (v závislosti na zvoleném režimu).
Na produktivitě se příznivě projeví také vylepšená zpětná vazba prostřednictvím joysticku, která obsluze umožní přesnější a pohodlnější ovládání stroje. Zrychlení a zpomalení funkcí pracovní skupiny rypadla je plynulejší, což umožňuje provádět opakované otáčivé a výkopové pohyby rychleji.
Zvýšené pohodlí a ovladatelnost
Nová kabina modelu DX350LC-7 vyniká prostorností a ergonomií. Je vybavena kvalitním sedadlem a standardně nabízí množství dalších vychytávek přispívajích k vynikající ovladatelnosti a vysoké přesnosti při veškerých aplikacích.
Vybrané nové funkce/vybabení v kabině
- Vylepšený 8palcový dotykový barevný LCD panel na přístrojové desce, který poskytuje více informací prostřednictvím o 30 % větší obrazovky.
- Integrovaný stereo systém.
- Inteligentní systém bezklíčkového startování (volitelně).
- Vylepšený design interiéru kabiny.
- Ultrazvuková zvuková detekce překážek (volitelně).
- LED světla (volitelně).
- Boční ochrana (volitelně).
- Vzduchový kompresor (volitelně).
360° kamery standardně poskytují plnou viditelnost kolem rypadla a umožňují obsluze pozorovat oblast v okolí stroje z ptačí perspektivy. Pole kamer zahrnuje přední kameru, dvě postranní kamery a zadní kameru. Displej kamery je samostatný.
Na novém modelu DX380LC-7 je už z výroby nainstalován nejmodernější bezdrátový systém pro monitoring vozového parku DoosanConnect. Ten nabízí webové řešení pro správu vozového parku, které je velmi užitečné pro sledování výkonu, zabezpečení strojů a preventivní údržbu. Je k dispozici jako standardní funkce u všech nových rypadel Doosan (od 14 tun), u všech nových kolových nakladačů a kloubových damprů Doosan.
¹) čerpáno z materiálů Doosan