Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 22.11. – svátek slaví Cecílie

Multifunkční pomocník s řadou vylepšení. Představujeme kompaktní kolový nakladač KOMATSU WA100M-8

Zveřejněno: 8. 10. 2018

Nový kompaktní kolový nakladač Komatsu WA100M-8, který v těchto dnech vstupuje na evropský trh, nabízí majitelům celou řadu nových nebo vylepšených funkcí. Svým vlastníkům se odvděčí hospodárným provozem, který zajišťuje přepracovaný nízko-emisní motor Komatsu SAA4D94LE-3 s vyšším výkonem (70 kW / 94 k). Pohonná jednotka, vybavená filtrem pevných částic a systémem selektivní katalytické redukce (SCR) splňuje přísné emisní normy EU Stage IV.

Komatsu WA100M-8 s novou lopatou s vyšším objemem

Velkou předností nového nakladače KOMATSU je jeho všestranné využití. V závislosti na typu provozu lze stroj dovybavit celou řadou volitelného příslušenství; k jednoduché manipulaci s pracovním nářadím je nakladač vybaven hydraulickým rychloupínacím zařízením a kinematikou Easy Fork, která umožňuje rychle a pohodlně změnit konfiguraci stroje v závislosti na typu prováděné práce. Nakladač s provozní rychlostí až 40 km/h má nový typ hydrauliky s vysokým průtokem, výškově nastavitelný závěs a 3. a 4. hydraulický okruh. Všechny tyto vlastnosti samozřejmě také zvyšují již zmíněnou všestrannost nakladače.

Nové dimenze výkonu

Nový nakladač KOMATSU WA100M-8 s provozní hmotností 7200 kg vychází z osvědčených základů oblíbeného typu WA100M-7. Oproti sedmičkové řadě se ovšem díky celé řadě nových funkcí zlepšil jeho výkon a produktivita. Pohonná jednotka je optimalizována tak, aby nakladač obstál i v těch nejnáročnějších stavebních aplikacích. Motor dodává vysoký točivý moment i při nízkých otáčkách, což se projeví na lepší spotřebě paliva. Úsporu nákladů předznamenává také plně automatický hydrostatický převod síly na všechna čtyři kola. Nakladač se chlubí také mimořádnou průlomovou silou a velkým zdvihem, což se dobře hodí při nakládání nejrůznějšího materiálu. Patentované řešení Easy Fork ocení strojník zejména při práci s paletizačními vidlemi. Toto řešení umožňuje bezpečnou a rychlou práci s tímto typem příslušenství, a to i při nízkém zdvihu.

V KOMATSU samozřejmě nezapomínají ani na ekologické aspekty provozu. Stroj je osazen systémem pro dodatečnou úpravu výfukových splodin, který se skládá z integrovaného filtru pevných částic (DPF = Diesel Particulate Filter) a systémem selektivní katalytické redukce (SCR = Selective Catalytic Reduction). Přidáváním redukčního činidla AdBlue® se emise NOx snížily o 80 % a stroj tak může být nasazen například na práci uvnitř budov či technologických celků, které mohou být náchylné k produkovaným emisím.

Snížené provozní náklady

Prodloužený interval pro čištění filtru pevných částic DPF znamená, že filtr nevyžaduje údržbu po dobu zhruba deseti let. Výkopová lopata KOMATSU o objemu 1,3 m3 s nově přepracovaným tvarem zadní stěny a s novými bočnicemi lépe proniká do sypkého materiálu a podstatně tak zkracuje délku nakládacího cyklu. Pro dosažení vysoké produktivity je nakladač dále vybaven pokročilým telematickým systémem KOMTRAX, pomocí kterého lze na dálku sledovat celou řadu provozních parametrů a optimalizovat tak provoz stroje v nejrůznějších podmínkách.

Komfort a bezpečnost

Nízké těžiště stroje zaručuje nakladači větší stabilitu i při pojezdech s naloženou lopatou. Kompaktní rozměry a nová kapota motoru přispívají k mimořádně dobré viditelnosti do všech stran. V kabině najdeme nový velký multifunkční monitor s vysokým rozlišením TFT-LCD, pomocí kterého lze bezpečně a jednoduše ovládat různé funkce stroje. Ovládací menu má strojník k dispozici ve 13 jazycích. V KOMATSU zapracovali také na vylepšení ergonomie. Z nových ovládacích prvků stojí za zmínku multifunkční PPC páka s volitelným elektronickým ovládáním pro 3. a 4. hydraulický okruh. Pohodlí posádky zvyšuje účinná klimatizace nebo elektronicky řízený systém odpružení.

Snadná údržba

Veškerou údržbu a servis lze provádět snadno a rychle díky sklápěcí kabině. Volitelné hydraulické čerpadlo pro sklápění kabiny umožňuje strojníkovi provádět údržbu dokonce i přímo na staveništi. Kryt motoru se otevírá zeširoka, aby měla obsluha snadný přístup ke všem důležitým kontrolním a servisním bodům. Elektrické zařízení je chráněno za krytem údržby a také chladič, který lze snadno vyčistit, je pohodlně přístupný.

WA100M-8 Nové funkce a výhody

Zvýšení produktivity

  • Nová standardní lopata s větším objemem 1,3 m3 (lopata nakladače WA100M-7: 1,25 m3).
  • Vyšší výkon motoru.
  • Vyšší cestovní rychlost (40 km/h) (volitelné příslušenství).
  • Vysoký hydraulický průtok (volitelné příslušenství).

Všestrannost

  • 4. hydraulický okruh (volitelné příslušenství) s proporcionálním řízením.
  • 3. a 4. hydraulický okruh (volitelné příslušenství) v zadní straně stroje.
  • Nastavitelné závěs pro připojení přípojného vozidla (volitelné příslušenství).

Ekologie

  • Nakladač splňuje emisní normy EU Stage IV.

Komfort a údržba

  • Prodloužený interval na čištění filtru pevných částic DPF: 6000 hodin (každých 10 let).
  • Inovativní design interiéru s novými ergonomickými ovládacími prvky.
  • Nový barevný širokoúhlý monitor s vysokým rozlišením TFT-LCD se 13 zabudovanými jazyky.
Foto: KUHN-BOHEMIA a.s.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek