A nejedná se jen o první prodané kusy. S vozidly F TRUCKS se seznámila díky prezentacím celá řada řidičů, kteří si techniku na vlastní kůži vyzkoušeli. A ohlasy nebyly vůbec špatné.
Výkonná a odolná technika
Stavební řada, která je tvořena podvozky o konfiguraci 4×2, 6×2, 6×4 a 8×4 se zdá být poměrně robustní, výrobce zde klade důraz na kvalitu a odolnost při použití v náročném terénu. Sklápěčky, domíchávače, betonpumpy i nosiče kontejnerů prošly přímo v Turecku poměrně významným zátěžovým testem. Na 700 vozidel Ford Trucks bylo nasazeno při stavbě nového istanbulského letiště, které je dnes největším na světě. Jednotlivé modely stavební řady používají 13litrové motory o výkonu 420 koňských sil, manuální nebo automatizovanou převodovku s volitelným intardérem, mechanické odpružení náprav a robustní rám. „Podvozky stavební řady, které do České republiky dovážíme, jsou velmi jednoduché ve smyslu jejich obsluhy i implementace různých nástaveb. Upřednostňujeme ty nástavbáře, kteří zde mají tradici, ale pokud má zákazník z nějakého důvodu napjatý rozpočet na nákup nového vozidla, umíme nabídnout podvozek vč. nástavby od tureckého výrobce. V takovém případě dokážeme nabídnout velmi zajímavou pořizovací cenu,” shrnuje nabídku Jiří Kašpárek, zástupce společnosti F TRUCKS a.s., která nákladní Fordy do ČR dováží.
U vozidel pro potřeby mezinárodní kamionové dopravy je potřeba počítat s tím, že kabina neoplývá prostorem a bydlení trochu překáží tunel s řadící pákou. A to i v případě verze s automatizovanou převodovkou. Kdo si však tahač Ford Cargo 1848T otestoval, ten může potvrdit, že vlastní motor s označením Ford Ecotorq o objemu 12,7 litrů, výkonu 480 nebo 420 koní a s kroutícím momentem 2 500 nebo 2 150 Nm si velmi dobře rozumí s automatizovanou převodovkou ZF Traxon. S výkonem a projevem motoru, řazením v automatickém režimu i se setrváním rychlostí v režimu manuálním bylo mnoho řidičů velmi spokojeno. Tahač vybavený hydraulikou pro připojení sklápěcích návěsů je pak vítaným pomocníkem mnoha stavebních či přepravních společností. V tomto případě je k dispozici i nízká spací kabina, která je pro denní navážení materiálu zcela dostačující. Dostatečná síla již od nízkých otáček, vypínatelný vzduchový agregát a řada dalších vychytávek navíc napovídají, že výrobce poměrně důsledně přemýšlí nad spotřebou, a i to bylo při mnoha testovacích jízdách potvrzeno.
Spolupráce se společností KOBIT
Na podvozcích tzv. rozvážkových vozidel, která jsou většinou osazena 9litrovými motory s manuální převodovkou, je pak možné kromě klasických valníků umístit nosiče kontejnerů, plošiny s hydraulickou rukou pro rozvoz stavebních materiálů nebo specifické nástavby, jako např. cisterny s kropící lištou, zametače, nástavby pro svoz komunálního odpadu a další. Na Jičínském veletrhu, který se konal koncem srpna, se společnosti KOBIT a F TRUCKS dohodly na užší spolupráci. „Řada zákazníků se díky této spolupráci dočká velmi zajímavého řešení, a to jak z pohledu ceny, tak z pohledu kvality,” dodává Jiří Kašpárek.