MONTABERT - Evropský výrobce kvalitního příslušenství pro demolice
Dnes je 21.11. – svátek slaví Albert

Nákladní Fordy se v Česku zabydlují

Zveřejněno: 13. 11. 2018

Když společnost F TRUCKS, dovozce nákladních vozidel Ford Trucks do České republiky, představil letos v lednu záměr prodávat nákladní vozidla tureckého výrobce, byl to do značné míry krok do neznáma. O tom, že se tato nová značka na trhu postupně zabydluje svědčí jak aktivity na podporu prodeje, tak i prodané kusy.

Ford Cargo 1848T

A nejedná se jen o první prodané kusy. S vozidly F TRUCKS se seznámila díky prezentacím celá řada řidičů, kteří si techniku na vlastní kůži vyzkoušeli. A ohlasy nebyly vůbec špatné.

Výkonná a odolná technika

Stavební řada, která je tvořena podvozky o konfiguraci 4×2, 6×2, 6×4 a 8×4 se zdá být poměrně robustní, výrobce zde klade důraz na kvalitu a odolnost při použití v náročném terénu. Sklápěčky, domíchávače, betonpumpy i nosiče kontejnerů prošly přímo v Turecku poměrně významným zátěžovým testem. Na 700 vozidel Ford Trucks bylo nasazeno při stavbě nového istanbulského letiště, které je dnes největším na světě. Jednotlivé modely stavební řady používají 13litrové motory o výkonu 420 koňských sil, manuální nebo automatizovanou převodovku s volitelným intardérem, mechanické odpružení náprav a robustní rám. „Podvozky stavební řady, které do České republiky dovážíme, jsou velmi jednoduché ve smyslu jejich obsluhy i implementace různých nástaveb. Upřednostňujeme ty nástavbáře, kteří zde mají tradici, ale pokud má zákazník z nějakého důvodu napjatý rozpočet na nákup nového vozidla, umíme nabídnout podvozek vč. nástavby od tureckého výrobce. V takovém případě dokážeme nabídnout velmi zajímavou pořizovací cenu,” shrnuje nabídku Jiří Kašpárek, zástupce společnosti F TRUCKS a.s., která nákladní Fordy do ČR dováží.

Stavba nového letiště v Istanbulu, kde bylo nasazeno 700 vozidel Ford Trucks
Stavba nového letiště v Istanbulu, kde bylo nasazeno 700 vozidel Ford Trucks

U vozidel pro potřeby mezinárodní kamionové dopravy je potřeba počítat s tím, že kabina neoplývá prostorem a bydlení trochu překáží tunel s řadící pákou. A to i v případě verze s automatizovanou převodovkou. Kdo si však tahač Ford Cargo 1848T otestoval, ten může potvrdit, že vlastní motor s označením Ford Ecotorq o objemu 12,7 litrů, výkonu 480 nebo 420 koní a s kroutícím momentem 2 500 nebo 2 150 Nm si velmi dobře rozumí s automatizovanou převodovkou ZF Traxon. S výkonem a projevem motoru, řazením v automatickém režimu i se setrváním rychlostí v režimu manuálním bylo mnoho řidičů velmi spokojeno. Tahač vybavený hydraulikou pro připojení sklápěcích návěsů je pak vítaným pomocníkem mnoha stavebních či přepravních společností. V tomto případě je k dispozici i nízká spací kabina, která je pro denní navážení materiálu zcela dostačující. Dostatečná síla již od nízkých otáček, vypínatelný vzduchový agregát a řada dalších vychytávek navíc napovídají, že výrobce poměrně důsledně přemýšlí nad spotřebou, a i to bylo při mnoha testovacích jízdách potvrzeno.

Spolupráce se společností KOBIT

Na podvozcích tzv. rozvážkových vozidel, která jsou většinou osazena 9litrovými motory s manuální převodovkou, je pak možné kromě klasických valníků umístit nosiče kontejnerů, plošiny s hydraulickou rukou pro rozvoz stavebních materiálů nebo specifické nástavby, jako např. cisterny s kropící lištou, zametače, nástavby pro svoz komunálního odpadu a další. Na Jičínském veletrhu, který se konal koncem srpna, se společnosti KOBIT a F TRUCKS dohodly na užší spolupráci. „Řada zákazníků se díky této spolupráci dočká velmi zajímavého řešení, a to jak z pohledu ceny, tak z pohledu kvality,” dodává Jiří Kašpárek.

Foto: F TRUCKS a.s.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek