MONTABERT - Evropský výrobce kvalitního příslušenství pro demolice
Dnes je 24.11. – svátek slaví Emílie

Nevyhovuje vám výkon staršího stavebního stroje? Enginecopower má řešení

Zveřejněno: 9. 5. 2021

Možná, že tu situaci znáte. Máte ve své flotile stavební stroj, který už výkonově neodpovídá záměrům, pro který byl původně pořízen. Například kolový nakladač, se kterým jste dosud nakládali písek, potřebujete nyní přesunout do lomu na nakládku kamene. Ale ejhle – původní výkon stroje na tuto práci nestačí nebo je jeho provoz vykoupený vysokou spotřebou paliva a nadměrným opotřebením drahých komponentů.

Při čipování motoru umí odborníci vyladit parametry vstřikování, poměr vzduchu a paliva, množství paliva nebo omezovač krouticího momentu.

Ne každý si v takových případech může pořídit nový stroj. Nehledě na to, že starší mašina může strojníkovi jinak vyhovovat, je na ni zvyklý a dobře se mu s ní pracuje. Co tedy dělat? Naštěstí existuje řešení v podobě optimalizace softwaru v řídicí jednotce motoru, spočívající v úpravě krouticího momentu a otáček motoru. Kvalifikovanou a rychlou úpravu nabízí v České republice jedna z nejnovějších divizí renomované skupiny Xtuning Group, divize pro stavební techniku s názvem Enginecopower. Pojďme si říci více.

Xtuning Group je známou „značkou” v oblasti diagnostiky a úpravy softwaru motorů. Společnost začala podnikat v roce 1999 a původně nabízela čipování (konkr. úpravu palivových map) motorů pouze pro osobní vozidla. Rychlý rozvoj know-how a sbírání mezinárodních zkušností přivedlo majitele firmy k rozhodnutí rozšířit portfolio také o nákladní vozidla (divize Truckecopower), brzy následovala divize pro traktory a zemědělskou techniku (Agroecopower) a posledním přírůstkem (v roce 2018) je divize pro stavební techniku Enginecopower. Ta poskytuje zájemcům kompletní škálu úprav motorů stavební techniky všech značek a modelů. Nabídka pokrývá zhruba 50 značek stavebních strojů, od těch nejznámějších až po ty méně známé.

Úpravy motorů u Enginecopower

  • pro starší stroje v osobním vlastnictví,
  • legální úpravy továrního softwaru,
  • záruka 24 měsíců,
  • veškeré zálohy softwaru (původní / upravený),
  • důkladné testovaní,
  • technicka podpora 24/7.

Jak to funguje?

Specialisté z Enginecopower nejprve se zákazníkem zkonzultují jeho potřeby včetně plánovaného využití stroje a pak přes počítač prověří parametry daného stavebního stroje. Na základě diagnostiky se v palivové mapě stroje upraví příslušné parametry, původní i nová konfigurace softwaru se zálohuje. Tato záloha má své důvody, které vysvětluje ředitel divize Enginecopower, Ing. Jiří Čmiel: „Pokud by zákazníkovi třeba v servisu nahráli do stroje původní software, máme bezpečně uloženou zálohu a jsme schopni jej znovu přehrát. Stejně tak jsme schopni kdykoli obnovit původní nastavení.” Pak probíhá testování stroje s již nově upraveným softwarem, provozní data se vyhodnotí a majitel stroje dostává report o úspoře PHM a o výkonu stroje. V Enginecopower se vždy snaží najít optimální řešení pro zákazníka, proto fakturují službu až v momentě, kdy si majitel stroj odzkouší a navržené úpravy mu vyhovují. Na software je poskytována záruka 2 roky, zákazník se může v případě potřeby obrátit na technickou podporu divize Enginecopower, která funguje v režimu 24/7.

Při čipování motoru se pracuje s původním softwarem výrobce, takže se zákazník nemusí bát, že by tato úprava poškodila motor. Odborníci umí vyladit parametry vstřikování, poměr vzduchu a paliva, množství paliva nebo přenastavit omezovač krouticího momentu. Úspora paliva se v případě stavebních strojů pohybuje mezi 5–15 %, krouticí moment a výkon lze zvednout až o 25 %. Možná vás napadá otázka, proč tyto úpravy nedělá už přímo výrobce? „Každý stroj se prodává v nějaké konfiguraci, pro nějaký specifický účel, případně vám prodají třeba předváděcí demo stroj, kde je zase software nastavený třeba na okamžitý maximální výkon,” vysvětluje Jiří Čmiel a dodává: „My se vám do jednotky podíváme a řekneme vám, jestli je tam nějaká možnost optimalizace.

Xtuning Group je známou „značkou“ v oblasti diagnostiky a úpravy softwaru motorů. Posledním přírůstkem do portfolia je divize pro stavební techniku Enginecopower.
Xtuning Group je známou „značkou“ v oblasti diagnostiky a úpravy softwaru motorů. Posledním přírůstkem do portfolia je divize pro stavební techniku Enginecopower.

Další možnosti, jak ušetřit při provozu

V Enginecopower poskytují majitelům strojů komplexní služby. Oblíbené je například měření výkonu stroje pomocí testovacích stanic ATXdyno nebo balíček služeb pod názvem „Čistý DPF filtr”. Jelikož je DPF filtr drahá součástka, každý majitel by se měl starat o jeho pravidelnou regeneraci a čištění. Realita ale mnohdy vypadá jinak, a to i v případech, kdy má stroj funkci automatického vypalování filtru. U některých strojů se totiž dá tlačítkem regenerace oddálit, ale udělá-li to obsluha opakovaně, filtr se zataví a poškodí. V Enginecopower umí v některých případech vrátit DPF filtrům „druhý život” a dostat je zpátky do kondice. Funguje to tak, že DPF filtr (zákazníci mají možnost ho zaslat poštou) je pomocí kamery a tlakových zkoušek zkontrolován a pokud je to možné, je pomocí tlakového mytí teplou vodou se speciálním chemickým roztokem vyčištěn. Poté se filtr vysuší, zkontroluje se tlak, průchodnost a zrenovovaný se odesílá zpátky zákazníkovi. „Renovací DPF filtru ušetří majitel stroje dvakrát. Jednou za nákup nového filtru, podruhé při spotřebě paliva, která se s čistým filtrem snižuje,” dodává na závěr Jiří Čmiel.

Více informací o službách najdete na webových stránkách divize Enginecopower, kde je rovněž k dispozici přehledný rozbalovací katalog. V něm si lze snadno ověřit, jestli vám zde s konkrétním strojem mohou pomoci.

Autor: Jan Rybář1)
Foto: Enginecopower

1) Z podkladů Enginecopower.

Tématické tagy

Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek