Hlavní inovace se týká především pojezdu, kdy nový koncept kombinuje pohon hydrostatický s mechanickým, přičemž využívá předností obou z nich. Hydrostatický pohon pojezdu se využívá při nižších rychlostech, tedy nejčastěji u nakládek na krátkou vzdálenost. Na mechanický pohon se automaticky přechází při vyšších rychlostech, výhodnější při překonávání delších vzdáleností a při jízdě do kopce. Přechod mezi oběma typy pohonů je plynulý, pohony pracují současně a mění se variabilně jejich poměr.
Stroj je osazen motorem Liebherr splňujícím emisní normu stupně EU STAGE IV/Tier 4f. Snížení emisí je docíleno pouze technologií SCR (selektivní katalytická redukce za použití AdBlue), filtr pevných částic není použit.
Změnu doznala také samotná konstrukce, u které díky situování nejtěžších komponentů směrem k zádi, došlo k navýšení překlopné síly a díky tomu mohlo dojít ke zvětšení objemu lopat. Zesíleny byly nápravy spolu s ramenem výložníku. Zákazníci mohou u kolových nakladačů XPower volit mezi Z-kinematikou a průmyslovou kinematikou.
Nakladače jsou tiché a pro svoji obsluhu velice pohodlné. Konstrukce kabiny umožňuje dobrý výhled, a to i díky prodlouženým oknům, směrem dolů. Už v základu je osazená zpětná kamera s výstupem v dotykovém displeji.