Spolupráce s osvědčeným výrobcem motorů Cummins vnesla do nové řady korejských strojů svěží vítr. Výkon strojů vzrostl v porovnýní s předchůdci v průměru o 10 % a točivý moment o 20 %. Nové motory jsou jednodušší a lépe se instalují; systém následného zpracování výfukových plynů je řešený pomocí patentované technologie Single Module, která zaručuje efektivnější spalování paliva a lepší proudění vzduchu. Tento jedno-modulový systém znamená v podstatě integraci klasického DPF filtru a SCR systému do jednoho monobloku, čímž se ušetřilo o polovinu více místa a celá technologie je také o 30 % lehčí. Samozřejmě i údržba je v případě jednoho bloku snadnější. Proces odbourávání škodlivin u motorů Cummins probíhá skrze pasivní regeneraci automaticky, bez nutnosti zásahu obsluhy, která se tak může plně věnovat prováděné práci.
První zástupci nové řady
Pásové rýpadlo HX210A svou koncepcí a základními parametry kopíruje předchozí model HX220L. Kde se ovšem výrobce pustil do větších úprav, je například seznam volitelné výbavy. Cílem bylo totiž vyrobit stroj, který svými parametry a cenovkou uspokojí také půjčovny nebo menší stavební firmy. Nové rýpadlo HX210A s výkonem 127 kW má pohotovostní hmotnost 22 100 kg a standardně je vybaveno lopatou o objemu 1,3 m3.
Také nový korejský kolový nakladač HL930A je výkonnější, z dalších benefitů zmíníme například funkci hydrauliky Soft-Stop, což je plynulé zastavování hydraulického válce při dosahování jeho maximálního zdvihu – absence rázů znamená plynulejší ovládání a lepší zadržování materiálu v lopatě. Systém AAVM (All Around View Monitoring) znamená kombinaci kamer a speciálních čidel, které zajistí dokonalý přehled o tom, co se kolem stroje děje. Hydraulicky uzamykatelný diferenciál pak znamená větší jistotu při jízdě, protože nedochází k prokluzu kol a produktivita práce je tak vyšší.
Nakladače řady A jsou ve standardu vybaveny rozšířeným vážicím systémem s automatickým a manuálním nastavením pro sledování individuálních i kumulativních zátěží v lopatě. Na monitoru má obsluha k dispozici jednoduchou dvou světelnou indikaci pro přesné vážení. Podobně jako u nejvyspělejších nakladačů na trhu má tato nová 930A vlastní Eco Report, který sleduje chování strojníka a sestavuje analýzy ekonomičnosti provozu. Funkce Smart Power Mode pak upravuje otáčky motoru podle aktuálního výkonu a tím šetří palivo. Zároveň má tato nová funkce podíl na plynulejším vyvažování záběrové a vylamovací síly.
Zdokonalení se týká také bezpečnosti. Nový Hyundai HiDETECT zahrnuje soustavu čidel, schopných ve dne i v noci detekovat překážky v blízkosti stroje a eliminovat tak mrtvý úhel. Čidla umí rozpoznat a zobrazit nejen vzdálenost od překážky, ale také to, zda jde o statickou či pohybující se překážku. Zmíníme ještě nouzový vypínač motoru pod sedadlem strojníka, dálkové ovládání otevírání dveří a nové izolační prvky v kabině.