Zesílená kabina
Hlavním inovovaným prvkem nového Trakkeru je zejména zesílená kabina Active Day (AD) a Active Time (AT) převzaté z nových Stralisů modelové řady 2007. Kabina AD je krátká, v kabině AT se při delších cestách dá přespat a k dispozici je v provedení s nízkou a zvýšenou střechou. Kabina AT má kromě vnějšího úložného prostoru na straně řidiče také úložný prostor na straně spolujezdce. Dvířka u obou úložných skříněk mají elektrické zámky. Pohodlí řidiče zvyšuje umístění hlavních ovládacích prvků: dekompresní motorová brzda, hydraulický retardér, rádio, tempomat. To vše lze ovládat, aniž by řidič musel sundat ruce z volantu. Na sloupku volantu je také umístěn řadící volič převodovky EuroTronic.
Vybavení kabiny vozidla a palubní desky s umístěním řadícího voliče převodovky Euro Tronic na sloupku volantu
Širší modelová nabídka
Nová řada vozů Trakker je mnohem širší než předchozí verze. Zákazníkům umožňuje sestavit vůz podle jejich specifických potřeb.
Lehčí vozy jsou konstruovány pro jízdu převážně na silnici, kde se na základě příslušných předpisů sleduje provozní hmotnost. Těžká řada je konstruovaná převážně pro terénní jízdu, která vyžaduje mimořádně odolný a robustní podvozek a konstrukci převodovky, vše dimenzované na maximální nosnost pneumatik.
Pohled na vozidlo Iveco v těžkém terénu v lomu
Dvounápravový podvozek 4×2 je dodáván s motorem Cursor o výkonu od 330 k do 450 k. Podobně tomu je u konfigurace 4×4, kde je navíc možné mít pro specifické potřeby komunální sféry také motor Cursor 8 o výkonu 310 k. Univerzální podvozek s třemi nápravami v úpravě 6×4 je určen zejména pro dopravu stavebních hmot a také pro míchačky betonu. Motor má výkon od 330 k do 500 k. Motor Cursor 13 o výkonu 500 k je určen pro těžkou nákladní dopravu v terénu. Podvozek 6x6 má motory od 360 k do 450 k. Podvozek se čtyřmi nápravami v konfiguraci 8x4 je opět určen dopravu stavebních hmot a také pro míchačky betonu. S výkony 360 k až 500 k je také v nabídce podvozků konfigurace 8×8.
Tahače mohou být dvou nebo třínápravové ve všech konfiguracích s výkony od 360 k do 500 k.
Brzdný systém
Novinkou u speciálních modelů Trakker jsou hnací nápravy s jednoduchou redukcí, osazené kotoučovými brzdami, což představuje další úsporu provozních nákladů, přičemž u nového vzduchového odpružení pro zvlášť těžké náklady jsou rovněž dodávány nápravy s redukcí v náboji kola, které zajišťují vynikající světlost při jízdě v terénu.
Vozidlo v extrémních podmínkách při práci v terénu dokládá jeho výkon a spolehlivost
Snížení provozních nákladů
Nový Trakker má nižší náklady na údržbu dané ročním intervalem údržby. Je vybaven rychlou a přesnou diagnostikou. Pravidelnou údržbu také usnadňuje architektura elektrických rozvodů EasyMux. Tento systém zajišťuje optimální komunikaci mezi všemi hlavními komponenty a systémy pomocí daleko jednodušších kabelových rozvodů s menším počtem kabelů, pojistek a relé. Výsledkem je spolehlivost a rychlá a přesná diagnostika anomálií a prevence poruch.
Pohonné hmoty
Důležitou roli vždy hrají náklady na pohonné hmoty. Společnost Iveco nedokáže ovlivnit ceny pohonných hmot, ale nový Trakker – buď s motorem odpovídajícím emisní úrovni Euro 4 nebo Euro 5 – má sníženou spotřebu paliva díky modernímu systému spalování a také díky úpravě výfukových plynů systémem SCR (selektivní katalytické redukce), což umožňuje vyladění motoru tak, že je výkonný a úsporný. Motory Cursor Euro 4/5 představují referenční měřítko v točivém momentu, životnosti a v nákladech na provoz a údržbu: jejich spotřeba je o 5 % nižší, než je tomu u dnes již značně úsporných motorů splňujících Euro 3.
Nejsilnější motor Cursor 13
Snadnější montáž nástaveb
Protože nový Trakker počítá s nástavbami a má pro ně celou řadu důležitých elektrických a mechanických přípojek, usnadňuje tak život výrobcům nástaveb.
Pro nástavby má nový Trakker tyto prvky:
- Řadu nezávislých a závislých vedlejších pohonů ve volitelném vybavení. Pomocí expanzního modulu lze zajistit ovládání až tří přídavných zařízení, přičemž je možné je naprogramovat na otáčky motoru, které danému přídavnému zařízení nejlépe vyhovují.
- Pro nástavbáře, kteří chtějí namontovat vedlejší pohon, slouží příprava pro PTO, která má v kabině potřebné ovládací a signalizační prvky.
- Elektrické přípojky pro nástavbu jsou jak v kabině, tak na rámu podvozku a lze k nim připojit světla a další příslušenství patřící k nástavbě.
- Komunikační interface zajišťuje výměnu požadovaných dat pomocí datové sběrnice CANopen v souladu s normou ISO 11898.
Nové elektrorozvody na podvozku poskytují dodavatelům nástavby rychlejší instalaci a usnadňují pravidelný servis vozu. Součástí datové sběrnice vozu je elektronický nástavbový modul s rozhraním pro výrobce nástavby. Rychlý a dostupný poprodejní servis zaručuje široká síť 16 prodejních a 24 servisních míst Iveco po celé České republice.