Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 22.11. – svátek slaví Cecílie

Nové kolové nakladače Hyundai HL965 a HL975

Zveřejněno: 13. 7. 2018

Společnost Hyundai Heavy industries je specialistou na výrobu stavebních strojů a na evropském trhu působí od roku 1990. V dnešní době má zastoupení ve více než 20 zemích. Výhradním dovozcem do České republiky je společnost Cime-bau, s.r.o. se sídlem ve Zlíně, s prodejními a servisními středisky po celé zemi.

Pohon nakladače HL975 zajišťuje hydrodynamický systém s 5stupňovou převodovkou pracující automaticky nebo mechanicky

Pojďme se společně podívat na novinky a doplnění sortimentu kloubových nakladačů řady HL900 o tonáži 20,1 t a 26,5 t. Nakladače jsou zkonstruovány ve dvou variantách v závislosti na typu konstrukce zdvihacích ramen, a to se standardním a prodlouženým výložníkem XT, se „Z” kinematikou. Jedná se o modely HL965, HL965 XT, HL975, HL975 XT, vyznačující se maximálním výkonem, efektivitou a nízkou spotřebou paliva. Uplatní se při náročných nakládkách v lomech, ve stavebnictví, ale i v průmyslovém odvětví. Stroje jsou poháněny dieselovými motory Cummins splňující emisní třídu Tier 4 Final s podporou technologie SCR (AdBlue) o výkonu 272 k a 335 k. Samozřejmostí je možnost nastavení motoru do třech režimů (ekonomického, standardního, režimu pro těžké práce). Tento systém zajistí nejvyšší výkon v jakémkoliv pracovním nasazení.

Pohon

Pohon zajišťuje hydrodynamický systém s 5stupňovou převodovkou pracující automaticky nebo mechanicky. Převodovka je vybavena zámkem měniče krouticího momentu, který snižuje ztrátu energie při delších přejezdech a zároveň šetří palivo. Nakladače s tímto systémem dosahují rychlosti 40 km/hod.

Kabina jako v osobním automobilu

Nakladače se používají mnoho hodin, proto je kladen důraz na vybavení kabiny a pohodlí strojníka. Vybavením a zpracováním ji lze bez problémů přirovnat k osobnímu automobilu. Tyto stroje se mohou pochlubit prostornou kabinou s testy ROPS/FOPS, která obsluze dopřává komfort a výbornou viditelnost při práci. Kabina je plně zvukově chráněna pomocí nejmodernější technologie redukce šumu zajišťující maximální ticho při práci v hlučném prostředí. Ovládání výložníku ramene, pojezdu, Kick-down, volitelně třetí funkci přídavné hydrauliky – to vše se ovládá joystickem, který je součástí sedačky na pravé straně. Volitelně může být stroj vybaven joystickem řízení, který je na levé straně sedačky. Volant i tak zůstává v kabině a má vždy prioritu. Sedačka je mechanicky nebo pneumaticky odpružená s vyhříváním. Užitečným prvkem, usnadňující obsluhu stroje, je inteligentní sedmipalcový dotykový širokoúhlý monitor. Na něm se zobrazují kompletní informace o stroji, obsluha si nastavuje celou řadu důležitých parametrů, např. nastavení režimu motoru, převodovky, až po nastavení rychlosti stěračů. Samozřejmostí je couvací kamera, která se automaticky zobrazí na monitoru při zařazení zpátečky. Na přání mohou být nakladače vybaveny kamerovým systémem „AAVM” od společnosti Hyundai. Ten obsluze poskytuje jasný přehled o dění kolem stroje v okruhu 360°, což výrazně přispívá ke zvýšení bezpečnosti práce. Ve standardu dále najdeme audio systém s rádiem s integrovanou funkcí handsfree, Bluetooth a vestavěným mikrofonem umožňujícím obsluze bezpečně přijímat hovory. Pro pohodlí strojníka je samozřejmostí automatická klimatizace.

Přesný vážící systém

Všechny modely nakladačů Hyundai řady HL900 jsou standardně vybaveny systémem vážení Hyundai. S přesností +/- 1 % má systém automatické a ruční nastavení pro sledování individuálních a kumulativních zátěží v lopatě. Systémová měření monitorující zatížení se zobrazují na multifunkčním LCD displeji v kabině. Tento monitoring je dostatečně spolehlivý pro řízení výroby.

Údržba už nemůže být snadnější

Ještě nikdy nebyla údržba strojů snadnější, jako je to u nakladačů Hyundai. Jsou vybaveny elektricky vyklápěnou kapotou motoru dozadu a stačí k tomu pouhý stisk spínače. Po odklopení je motor lehce přístupný, ať už jde o pravidelné kontroly či údržbu. V zadní části stroje se nachází dobře přístupná soustava chladičů. Čištění chladičů zajišťuje reverzní ventilátor, který je spouštěn automaticky, popř. může být spuštěn ručně. Interval automatického spouštění si obsluha nastavuje v kabině na multifunkčním displeji dle potřeby. Kapota motoru je zabezpečena proti vniku cizích předmětů a tedy riziku jeho vzplanutí.

Monitorovací systém „HI-MATE”

Satelitní monitorovací systém umožňuje monitorování stroje na dálku přes váš počítač či telefon, kde si např. kontrolujete spotřebu paliva, čas vykonané práce, místo používání nakladače a mnoho dalších záznamů.

Multifunkční využití strojů

Stroje nemusí být využívány pouze s jedním nářadím, ale mohou být osazeny např. lopatou s břitem, se zuby, velkoobjemovou nebo vysokovýklopnou lopatou, paletizačními vidlemi, vidlemi pro manipulaci dřeva, atd. Pro rychlejší výměnu nářadí je výbava strojů rychloupínačem, ovládaným hydraulicky z kabiny.

Krátce o firmě Hyundai

Stavební divize Hyundai Heavy Industries zahájila výrobu v roce 1985 a nyní vyrábí stavební stroje včetně kolových a pásových rypadel, kolových nakladačů, mini a midi rypadel. Stavební divize je celosvětově uznávaná jako leader díky využívání moderních, ekonomických a pokrokových technologií a postupů. Stroje Hyundai jsou vyráběny v Jižní Koreji, jedná se o velmi kvalitní a spolehlivé stroje. Tato nová řada kloubových nakladačů Hyundai byla vyvinuta na základě přání a požadavků zákazníků.

Více informací naleznete na www.hyundai-stavebnistroje.cz.

Autor: Michal Razima
Foto: Archiv Hyundai CEE
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek