O nutnosti použití vhodné ochrany pneumatik velkých kolových strojů při těžbě hornin, zpracování vysokopecní i ocelárenské strusky, a také recyklaci stavební suti, bylo již v minulosti napsáno mnoho. Proto by nebylo příliš účelné zde znovu provádět ekonomické zhodnocení efektivnosti používání ochranných řetězů.
Problematika vždy spočívala a bude spočívat v zajištění a udržení vysoké produktivity těchto těžebních a dopravních strojů s minimalizováním jakýchkoliv nenadálých výpadků z důvodů provozních rizik.
Provozní nasazení ochranných řetězů v těžbě na nakladači Caterpillar
Nová velikostní řada v dimenzi 14
Výrobky Řetězárny a.s. již po dlouhou řadu let splňují vysoké požadavky na kvalitu a zajišťují tak spolehlivou ochranu pneumatik těchto kolových strojů. Tohoto stavu bylo dosaženo zejména pružným akceptováním požadavků a potřeb provozovatelů těchto zařízení. Proto je i na letošní rok, jako největší a nejrozsáhlejší změna v našem výrobním programu, připraveno zahájení výroby nové velikostní řady ochranných řetězů v dimenzi 14. Nová řada nahrazuje doposud vyráběnou a již překonanou řadu v dimenzi 13.
Nejen rozšíření nabídky
Touto změnou jsme chtěli podstatně rozšířit možnosti využití optimální volby ochranných řetězů pro naše zákazníky a to od extrémních podmínek až po běžný expediční charakter provozu. Zavedením nové řady zde bylo také docíleno i plynulejšího přechodu (v závislosti na výkonu stroje) mezi jednotlivými vyráběnými velikostmi ochranných řetězů 11, 13, 16 a 18.
Výrazné zvýšení užitné hodnoty
Pro spotřebitele nespornou výhodou této 14 řady oproti 13 je porovnání užitné hodnoty (až o 50 % větší) ve vztahu k pořizovacím nákladům (zvýšení pouze o 10 až 15 %). Tento příznivý stav je docílen zejména dalším využitím nově vyvinutých bočních můstků, které umožnily konstrukčně upravit (odlehčit) stávající sítě ochranných řetězů.
Optimální využití materiálu
Celá 14 řada je navržena k optimálnímu ekonomickému provozu - tzn., že doporučené můstky jsou konstrukčně upraveny k max. využití svého objemu materiálu (pro otěr), bez dalšího zvyšování celkové hmotnosti ochranného řetězu. Tímto jsou pro uživatele připraveny čtyři základní druhy můstků do určitých specifických podmínek. Tyto tvarové změny a úpravy převážně vycházely z již osvědčené a nesporně nejvíce využívané 16 řady, která je v celém kompletním rozsahu vyráběna již od minulého roku.
E – odlehčený můstek: Doporučeno pro těžbu měkčích hornin (vápenec..), případně lehčí charakter provozu se zvýšeným podílem expedičních prací. |
H – hladký můstek: Velmi masivní můstek, vhodný pro extrémní použití v nejtvrdších horninách, případně horké strusce. Tvar můstku zajišťuje vysoké krytí pneumatiky. |
U – univerzální můstek: Víceúčelový můstek s výrazně zvýšenými záběrovými účinky, téměř pro všechny druhy nasazení. Zvláště je třeba vyzvednout jízdní vlastnosti v zimním provozu. |
Z – zubatý můstek: Použití vychází z důrazného požadavku na max. záběrový účinek a to při zajištění min. hmotnosti ochranného řetězu. Zvláště vhodné (tak jako i E-můstek) pro využití u velkokapacitních nákladních aut. |
Komplexní služby samozřejmostí
Součástí naší kompletní nabídky je samozřejmě i poskytování poradenských a servisních služeb, kdy zákazníkům nabízíme pro vhodný výběr ochranných řetězů pomoc vyškolených pracovníků naší firmy. Nabízíme zde i možnost objednání kompletní služby od dodávky včetně nasazení ochranného řetězu až po servisní prohlídky spojené s údržbou.