Veletrh CeMAT se koná v dvouletém cyklu a může se pyšnit dvě stě tisícovou návštěvností. Letošní výstavní plocha společnosti Toyota Material Handling se nacházela na novém místě v pavilonu 32. Nové výstavní místo otevřelo nové možnosti prezentace pod mottem THINK : LIKE : TOYOTA – při vstupu do světa Toyoty se naskytl pohled na nejnovější a budoucí logistické procesy tohoto světoznámého výrobce. Na návštěvníky během konání veletrhu čekala na výstavní ploše mimo jiné řada praktických přednášek o automatizaci a bezpečnosti.
Široká škála produktů, ze kterých si vybere každý
Ať už se jedná o malé sklady, výroby, e-shopy nebo velká logistická centra, Toyota Material Handling pro každého nabízí řešení, a to i na míru zákazníkovi. Její produktovou nabídku můžeme jednoduše rozdělit na dvě větve – stroje a systémy. Produktová řada strojů zahrnuje malé ruční vozíky, paletové a čelní vozíky, zakladače, retraky či automatizované vozíky a tahače. Volit lze mezi elektrickým či spalovacím motorem. Pro Toyotu Material Handling je typické také stále rozšiřující se vysoká míra individualizace. Ze systémů je především nabízen I_Site systém pro správu flotil strojů, automatické, poloautomatické systémy a technologie pro oblast plánování a řízení procesů. V těchto výše jmenovaných odvětvích Toyota Material Handling na CeMATu prezentovala své nejnovější výsledky pro ještě vyšší efektivnost logistických operací.
Elektrifikace v těžké váze
Významná část statisícová produkce vozíků Toyota je na elektrický pohon. Bylo otázkou času, kde se elektrifikace projeví také u větších a výkonnějších strojů. Světovou premiéru si na veletrhu CeMAT odbyl elektrický vysokozdvižný vozík patřící do řady Traigo 80, která zahrnuje modely s nosností 6 až 8 tun. Výkonný 80voltový vysokozdvižný vozík si stále zachovává vlastnosti typické pro tento druh strojů – manévrovatelnost a všestrannost. Jelikož jezdí na elektřinu, je tichý a na údržbu prakticky nenáročný, uplatní se zejména v provozu ve výrobních a skladovacích prostorách. Co je, jiné oproti vozíku se spalovacím motorem je baterie. Účinná, téměř třítunová baterie je umístěna v dobře přístupném místě v otevíratelném šasi. Zákazníkovi je nabízena možnost volby technologie baterií a tím se dostáváme k další novince.
Li-ion s vlastní identitou a na míru zákazníkovi
Toyota Material Handling pro své stroje nabízí li-ion baterie již od roku 2013. Nyní přichází s vlastními bateriemi a rozšiřuje nabídku. Novinkou jsou modulární li-ionové baterie. K čemu jsou dobré? Výhoda modulárních baterií tkví v tom, že se může díky modularitě sestavit baterie přesně na míru zákazníka, tudíž kapacita baterie odpovídá reálnému využití u majitele v provozu. Zákazník si nemusí kupovat zbytečně výkonné baterie a vrátí se mu investice mnohem rychleji. Tímto výhody nekončí, ba naopak ještě pokračují. Li-ionové baterie jsou oproti klasickým daleko úspornější, vynikají jednoduchým použitím, větší kapacitou a rychlejším nabíjením. Baterie jsou bezúdržbové a díky příležitostnému nabíjení odpadá výměna baterie i v náročnějších provozech. Výrobce na baterie poskytuje záruku 7 let.
Telematika součástí standardní výbavy
V rámci technologie I_Site budou elektrické vozíky od podzimu roku 2018 dodávány přímo z výroby s technologií pro telematiku ve standardní výbavě. Díky tomu bude mít zákazník veškerá data o svém stroji vždy po ruce a bude moci pružně reagovat na optimalizaci svých nákladů a plánování. Společnost Toyota Material Handling uvádí, že I_Site také snižuje náklady na škody a opravy až o 70 %. Systém I_Site dokáže též monitorovat chování obsluhy a jak s vozíkem zachází, tím redukovat náklady na opravy a předcházet svízelným situacím. Systém I_Site bude kromě toho součástí nové servisní platformy T-Stream vyvinuté ve spolupráci se softwarovým gigantem Microsoft.
Dokonalé plánování
Digitalizace a konektivita může zlepšit servisní služby, toho si je vědoma i Toyota Material Handling. A tak přichází s první generací servisní platformy T-Stream. Systém T-Stream je založen na cloudu Azure společnosti Microsoft, pracuje v prostředí Windows a využívá systémy Bing Maps a GPS. Systém je určen pro servisní techniky a díky práci s informacemi v reálném čase bude technik schopen zajistit kvalitní servis ještě dříve, než dojde k odstavení techniky. V systému je možné mimo jiné plánovat činnosti anebo pracovat s fotografiemi (například zobrazující závadu) zaslanými uživateli strojů a tím značně minimalizovat ztrátu času.
Blíže k realitě
Toyota Material Handling si připravuje budoucnost, kde budou optimalizovány manipulační procesy ještě více, než známe dnes. Vizi prezentovala v podobě konceptu A.I.TeamLogistics prostřednictvím filmové animace a virtuální reality. Budoucnost je prý především v komunikaci autonomních strojů mezi sebou pomocí umělé inteligence, která určuje správné nasazení strojů a jejich pohyb. Na výstavní ploše bylo možné vidět i prototypy jednotek Swarm pro manipulaci se zavazadly, ty však ještě používají tradiční způsob řízení pomocí WMS.
Rozšíření sortimentu nese ovoce
Toyota před rokem koupila společnost Vandenlande, takže je nyní její sesterskou společností. Co to pro Toyotu znamená? Tak především rozšíření produktové nabídky o regálové automatické systémy, což je důkaz toho, že Toyota Material Handling nechce prodávat jen manipulační techniku, ale také nabídnout zákazníkovi komplexní řešení ve skladování. Vandenlande je světovým lídrem ve vysokorychlostních skladovacích systémech pro letiště či potravinářský průmysl. Nejnovější skladovací řešení od Vandenlande budeme moci zanedlouho nalézt na letišti v Hongkongu. Výrobci Toyota Material Handling se tak otevírají nové příležitosti a možnosti na trh.
Pokud Vás zaujaly výše představené novinky a produkty, můžete využít bohaté nabídky předváděcí techniky a vyzkoušet stroj či systém ve svých podmínkách.