Vyšší produktivita, nižší náklady, delší životnost
U stroje byl výrazně zvýšen moment natáčení a trakční síla, konkrétně moment natáčení o 10 % a trakční síla o 18 %. V režimu vysokého výkonu při stoupání nebo řízení, popř. při potřebě vyšší rychlosti, je automaticky zvýšen výkon motoru.
Podle momentálních požadavků na práci může strojník nastavit nový režim E, režim H/P a režim P. V režimu E (ekonomický provoz) lze ušetřit o víc než 10 % pohonných hmot v porovnání s režimem P při zachování produktivity práce (tzn. o 10 % nižší spotřeba paliva na 1 m3 výkopu). Celkově robustnější a tužší konstrukce stroje podstatně prodlužuje jeho životnost a poskytuje vyšší spolehlivost.
Technologie HITACHI je založena na bohatých zkušenostech a technickém know-how postupně získávaných ve vápencových lomech a kamenolomech po celém světě. Proto došlo k dalšímu zesílení šasi stroje ZAXIS 350, byla zdokonalena jeho konstrukce, zvětšen kryt tunelu a část skříně chránící věnec natáčení a hydraulické hadice.
Zesílené šasi
Byly zvětšeny a zesíleny nosné a pojezdové kladky včetně jejich uchycení. Rovněž byl zesílen a změněn tvar článků řetězu pásů pojezdu. Standardně jsou dodávány tři vodící kladky pásů podvozku sloužící jako ochrana před vypadnutím řetězu pásu pojezdu při zatáčení.
Vyztužený nosník X a boční rámy
Byla zdokonalená konstrukce nosníku X a také je o 45 % zesílená konstrukce rámu. Nahoře i dole na nosníku X jsou namísto běžných čtyř přivařených desek použity jednodílné desky. Boční rámy jsou o 13 % vyšší pro zajištění vyšší tuhosti konstrukce.
Vylepšené uchycení rozváděcího kola
V prostoru rozváděcího kola podvozku byla přidána speciální výztužná deska upevnění rozváděcího kola. Umístěním vodících desek pásu pojezdu přímo za uchycením rozváděcího kola bylo docíleno vyšší dlouhodobé pevnosti; prodloužení jejich odstupňovaných konců pak zabraňuje boční spadnutí pásů pojezdu.
Vyztužená ramena pracovní výzbroje
Horní připojení výložníku bylo vyztuženo využitím vysokopevnostní oceli. Propojení ramene toporu se lžící bylo na horní straně toporu ošetřeno karbidem wolframu, díky čemuž byla docílena vyšší odolnost proti opotřebení na styčné ploše se lžící. Zesílené syntetické přítlačné destičky snižují hladinu hluku a odolávají opotřebení.
Na spoji výložník-topor a uchycení hydraulického válce toporu byla použita nová pouzdra HN s HITASOLEM (tuhé mazivo na bázi molybdenu), čímž bylo docíleno lepšího mazání a prodloužila se životnost (na ostatních spojích jsou použita běžná HN pouzdra).
Rovněž patka ramene výložníku byla zesílena pro dosažení vyšší pevnosti. Také tato vylepšení se projevila na
vyšší životnosti a spolehlivosti v obtížných pracovních podmínkách. Kromě toho byla u nových rypadel ZAXIS 350 použita na uchycení patky ramene výložníku rovněž pouzdra pro zvýšení odolnosti a trvanlivosti.
Bezpečnostní kabina CRES II – bezpečnost osádky i luxus při práci
Kabina CRES II je konstruována tak, aby byl řidič „v případě nehody” dostatečně chráněn. Byla zdokonalena ochrana pro případ převrácení stroje. Střecha kabiny nyní odolává čtyřnásobnému zatížení. Kabina tak, jak je vnímána ze strany strojníka, je dalším novým příspěvkem k bezpečnosti práce (pro strojníka samotného i pro jeho okolí), produktivitě a pohodlí. Umožňuje vynikající výhled do pracovního prostoru, uvnitř je nižší hladina hluku než u starších strojů, stroj je v základní výbavě vyzbrojen záďovou kamerou a imobilizérem.
Nový hydraulický systém HIOS III
Při přitahování toporu a současného zdvihání výložníku je přebytečný olej z válce výložníku přiváděn do hydraulického válce násady, čímž se docílí o 20 % větší rychlosti pohybu toporu. Při klesání výložníku se využívá jeho hmotnosti a do válce toporu je přiváděn tlakový olej z čerpadla. To umožňuje 15% zvýšení rychlosti pohybu toporu při současném požívání s výložníkem.
Vyšší komfort obsluhy
Úroveň komfortu obsluhy je nesporně jednou z hlavních předností nového stroje. Sedačka ZAXIS-3 poskytuje obsluze vynikající výhled ze stroje. Velký barevný LCD zobrazovač poskytuje díky záďové kameře pohled dozadu za stroj a mnoho důležitých informací o aktuálním stavu stroje. Velkorysý prostor pro nohy, krátký zdvih řídících pák a dostatečně velká sedačka přispívají k dlouhodobému navození optimálních pracovních podmínek pro řidiče.
Stroj ZAXIS-3 má nově koncipovanou kabinu splňující všechny požadavky evropských zákazníků. Sedačka disponuje nastavením ve vodorovném i svislém směru, přizpůsobuje se hmotnosti řidiče, má široké loketní opěrky a komfortně tvarované opěradlo s logem výrobce. Sedačka je standardně vybavena dvoubodovým automatickým bezpečnostním pásem. Ergonomické uspořádání pracoviště umožňuje nepřetržitý provoz bez známky únavy. Krátký zdvih řídících pák umožňuje velmi přesnou obsluhu funkcí stroje. Tři spínače na páce (standardní výbava) umožňují obsluhovat široký sortiment přídavných zařízení. Přetlaková kabina zamezuje pronikání prachu dovnitř. Nové uložení na elastických tlumičích s náplní z viskózního silikonu minimalizuje přenášení hluku a vibrací do kabiny. Velkoplošné prosklení kabiny dále zlepšuje výhled ze stroje především směrem dolů. Boční posuvná okénka umožňují přímou komunikaci mezi obsluhou stroje a spolupracovníky. Zvětšený prostor pro nohy a nová konstrukce pedálu usnadňuje obsluhu hydraulického kladiva. Dále je kabina vybavena vysoce účinnou automatickou klimatizací a autorádiem.
Podpora při údržbě a další prvky obslužného komfortu
Řada ZAXIS-3 je vybavena velkým barevným LCD zobrazovačem s nastavitelným kontrastem pro denní a noční pracovní směny. Pomocí monitorovacího/kontrolního systému může řidič kontrolovat intervaly údržby, teploty provozních kapalin, aktuální hodnoty provozních tlaků, stav filtrů, nastavit požadovaný provozní režim, zjistit spotřebu pohonných hmot a sledovat obraz ze záďové kamery. Pomocí tohoto systému se rovněž obsluhuje imobilizér a provádí nastavení komunikačního jazyka.
Lepší obslužnost stroje
ZAXIS-3 splňuje požadavky zákazníků na co nejjednodušší údržbu. Pravidelná údržba je pro dlouhodobé udržení špičkového stavu stroje a zamezení drahých prostojů klíčová. Kromě toho mají pravidelně udržované stroje vyšší zůstatkovou hodnotu. Z hlediska poprodejního servisu má řada ZAXIS-3 několik význačných vlastností.
Snadno přístupné kontrolní body
Široké dveře poskytují ze země snadný přístup k palivovému filtru, odlučovači vody z paliva a filtru motorového oleje. Robustní protiskluzové stupačky a pochozí lávka zpřístupňují kapotu motoru. Olejová vana je vybavena vypouštěcím vývodem. Při vypouštění oleje je jen nutné připojit na vypouštěcí vývod vhodnou vypouštěcí hadici.
Filtr čerstvého vzduchu klimatizace byl na rozdíl od obvyklého umístění za sedačkou řidiče přemístěn k bočním dveřím. Tím se usnadní jeho čištění i případná výměna, stejně jako filtru cirkulačního vzduchu.
Prodloužený interval výměny oleje a filtru oleje
Intervaly výměny oleje a filtru oleje byly výrazně prodlouženy, což se projevilo ve snížení doby údržby a nákladů na údržbu. Spotřeba motorového oleje je nižší a jeho výměnu je třeba provést každých 500 provozních hodin. Hydraulický olej může být používán až 5 000 provozních hodin a filtr hydraulického oleje až 1 000 provozních hodin.
Nové elektronické řízení dieselového motoru
Nový 4-ventilový přeplňovaný motor s horním uložením vačkové hřídele byl vyvinut, aby splnil přísné požadavky EU na emise platné od října 2005. Motor splňuje emisní předpisy úrovně IIIA. Stroj splňuje úroveň nové směrnice EU 2000/14/EC, úrovně II. Tyto progresivní technologie umožňují dále zvýšit výkon a produktivitu stroje současně se snížením spotřeby paliva. Současně se tím dosáhlo prodloužení životnosti motoru při nižší spotřebě pohonných hmot.
Systém vstřikování paliva Common Rail s elektronickým řízením je vybaven integrovaným palivovým čerpadlem pracujícím s velmi vysokým vstřikovacím tlakem v rozdělovacím potrubím pro dokonalejší spalování.
Systém EGR (Exhaust Gas Recirculation) ochlazuje část výfukových plynů a přivádí
je zpět do spalovacího prostoru. Díky snížení spalovací teploty dochází ke snížení obsahu oxidů dusíku. Kromě toho chladič výfukových plynů systému EGR zvyšuje koncentraci vzduchu po celou dobu spalování, což snižuje kouřivost.