Ten je velmi široký - od ručních paletových vozíků s nosností 1 tuna až po kontejnerové manipulátory s nosností 46 tun. Čelní vysokozdvižné vozíky Hyster se dodávají s elektrickým pohonem (včetně nejmodernější verze s AC pohonnou jednotkou) nebo motorové ve verzi diesel i LPG. Rovněž program skladové techniky zahrnuje vozíky nejrůznějších nosností, pracovních výšek a různých možností použití. Největší pozornost byla upřena na českou premiéru představitele špičkové technologie v manipulační technice - vysokozdvižný vozík HYSTER řady Fortens se vznětovým a LPG motorem a nosností 1 až 8 tun. Vystavený exponát Hyster H2.5FT o nosnosti 2,5 tuny byl přihlášen do soutěže o Zlatou medaili MSVB.
Nová řada H2.0 - 3.5FT Fortens má vysokou provozní spolehlivost, nízké provozní náklady, excelentní ergonomii všech ovládacích prvků a potřebný provozní výkon. Největší konstrukční novinkou je elektronicky řízená převodovka DuraMatch. Další novinkou je nastavitelný systém automatického řízení dojezdu, který prodlužuje životnost brzd a pneumatik. Vozík Hyster Fortens má také vysokou manévrovatelnost na svahu. Ta přispívá ke kvalitě řízení vozíku na nakládacích rampách, zvyšuje bezpečnost a snižuje únavu řidiče.
Program kolejových vozidel
Další perličkou na letošním MSV v Brně bylo představení kompletního
sortimentu kolejových vozidel. Ty předvedla firma
Phoenix-Zeppelin, spol. s r.o., která má výhradní zastoupení
Caterpillar v České a Slovenské republice, spolu se svou dceřinou společností
ČMKS Holding2. Sortiment je určen zejména
pro rekonstrukce, generální opravy a další služby.
Spolupráce ČMKS s dodavatelem motorů
Caterpillar vyvrcholila letos v červnu, kdy byl do lokomotivy řady 755 instalován jubilejní
dvoustý motor CAT. Před několika týdny si
připomněli podobné výročí na Slovensku, kde byl do lokomotivy řady 736 instalován již
padesátý motor CAT. Rekonstruované lokomotivy
s motory Caterpillar se kromě České a Slovenské republiky používají v Německu,
Itálii a Srbsku.
2 Společnost ČMKS Holding, a.s. se zabývá generálními opravami, modernizací, rekonstrukcí a výrobou kolejových vozidel a dalšími službami, spojenými s provozováním kolejových vozidel. Součástí činnosti firmy je také poskytování služeb vlečkařům včetně pronájmu lokomotiv. Společnost byla založena v roce 1992. Největší výrobní kapacitou společnosti je závod ČMKS Lokomotivy v České Třebové s více než 150 letou tradicí.