Systém EcoDesign představuje jedinečný přístup společnosti ke konstrukci produktu zodpovědné k životnímu prostředí. Jeho cílem je zajistit, aby všechny produkty společnosti vyhovovaly nejpřísnějším směrnicím pro ochranu životního prostředí, od první koncepce až po recyklaci po ukončení životnosti produktu.
Další využití komponentů
Společnost DAF se aktivně věnuje recyklaci a dalšímu využití komponentů již od roku 1970. V servisním středisku společnosti v Eindhovenu se ročně opraví a expeduje k opětovnému použití přibližně 85 000 součástek. Jedná se o motory, převodovky, diferenciály, alternátory, motory spouštěčů a palivové či vzduchové komponenty.
Recyklační zásady společnosti jsou součástí její strategie ochrany životního prostředí, jíž se řídí celý životní cyklus každého nákladního vozidla od úplného počátku až po sešrotování.
Barevné rozlišení a označení jednotlivých typů plastových komponentů automobilů DAF
Návody k recyklaci
Velké množství materiálu, z něhož jsou vyrobena moderní nákladní vozidla DAF, je možné po recyklaci znovu použít. U kovových částí je to přes 90 %, z použitých plastů je pro recyklaci vhodných 80 %. Aby bylo možné všechny tyto části opětovně použít, musí být na první pohled zřejmé, z jakého materiálu jsou vyrobeny. Proto společnost DAF označuje všechny plastové díly kódem a také je barevně odlišuje podle typu materiálu. Distributoři a dělníci, kteří pak vozidla demontují, mohou kódy i barevné rozlišení využít při třídění plastového odpadu.
Podrobnější informace najdete na adrese www.daf.com.
Spolehlivá vozidla s nízkými emisemi ocení i tým F1 Honda
V loňském roce představila společnost DAF v modernizované řadě LF zcela nové motory PACCAR FR a GR s objemem 4,5 a 6,7 litru a s emisními hodnotami Euro 4. Tyto čtyřválcové a šestiválcové motory poskytují výkon od 140 do 285 k a vyznačují se nízkou hlučností, maximální spolehlivostí a nízkou spotřebou paliva.
Vozidla společnosti DAF CF v akci v pískovně
Emisní hodnoty Euro 5
Pro uspokojení požadavků trhu na ještě čistší verze motorů rozšířil DAF svou modelovou řadu LF o několik verzí odpovídajících Euro 5. Tyto varianty emitují asi o 40 % oxidů dusíku méně než modely podle normy Euro 4, platné nyní v Evropské unii.
Stejně jako motory Euro 4 jsou i modely Euro 5 vybaveny technologií SCR, aby vyhověly přísným emisním standardům. Tato technologie je založena na vstřikování aditiva AdBlue do výfukových plynů, takže oxidy dusíku se v katalytickém konvertoru rozpadají na neškodný dusík a vodu. Protože tato technologie zpracování výfukových plynů nemá vliv na motor, ten může být nastaven na optimální spalování a nízkou spotřebu.
Všechny motory využívají pokročilý systém vysokotlakého vstřikování paliva, čímž dosahují nejvyšší možné účinnosti a nízkých emisí. Motory Euro 5 splňují přísný požadavek 0,02 gramu pevných částic na 1 kW/h, aniž by bylo nutné použít filtr k jejich zachycení.
Protože nové vozy CF a XF105 – ”Truck of the Year 2007" – jsou již ve verzi Euro 5 nabízeny, znamená tento krok, že kompletní škála modelů DAF je k dispozici s emisními hodnotami, vyhovující legislativním požadavkům, jež nezačnou platit dříve než v roce 2009.
Tahače společnosti DAF, které používá závodní tým F1 Honda
Tým Formule 1
Kvalitu strojů a zároveň ochranu životného prostředí s emisní normou Euro 5 uznává i závodní tým F1 Honda, který se pro sezónu 2007 vzdal lukrativní reklamy na svých vozech ve prospěch designu propagujícího jeho ekologické postoje a objednal nejnovější tahače od společnosti DAF. Jedná se o čtyři vozidla nejprestižnější řady DAF XF105, splňující emisní normu EURO 5. Vozidla budou samozřejmě opatřena stejným zelenomodrým designem jako závodní vozy týmu. Honda má v plánu v průběhu letošní sezóny koupit ještě další vozidla s touto emisní normou, aby tak dále potvrdila svou pověst týmu F1, který se nejvíce zaměřuje na životní prostředí. Tento krok vychází z pozitivních zkušeností se šesti vozy DAF XF 95, které byly v průběhu závodů a testování úspěšně používány po celé Evropě.
Vozidla společnosti DAF z řady XF – převoz pásového rypadla, CF a LF – přeprava stavebního materiál
Nízká úroveň emisí – vysoká spolehlivost
Marketingový ředitel společnosti DAF v Anglii Tony Pain říká: „Tahače XF105 byly přirozenou volbou, protože jsou již nyní dodávány ve verzi Euro 5 – dlouho před začátkem platnosti tohoto předpisu – a spolu s výbornou ekonomikou provozu dosahují nižších hodnot emisí CO2, NOx a pevných částic než starší vozy.”
Nové vozy DAF s výkonem přesahujícím 500 k vyprodukují o 70 % méně NOx a až o 85 % pevných částic než vozidla jiného výrobce, která budou nahrazena. „Vedle nízké úrovně emisí je pro nás zásadní také spolehlivost,” uvádí mluvčí týmu F1 Honda. „Je životně důležité, aby naše vozy a vybavení byly dopraveny na místo za každých okolností. V dynamickém světě, ve kterém pracujeme, není čas na nespolehlivost doprovodných vozidel a naše zkušenosti s vozy DAF, které již vlastníme, potvrzuje jejich kvalitu a důraz, který společnost DAF klade na poprodejní služby a podporu.”