MAN nabízí vozidla pro stavebnictví v několika modelových řadách. Samostatnou kapitolu tvoří dodávková vozidla či vozidla s různými nástavbami řady MAN TGE (3,0 t až 5,5 t). V nabídce nákladních vozidel jsou k dispozici modelové řady MAN TGL (7,5 t až 12 t), MAN TGM (12 t až 26 t), MAN TGS (18 t až 51 t) a MAN TGX (18 t až 41 t) v konstrukčních výškách podvozku „normální”, „střední” a „vysoká” (ta je určena pro verze s pohonem kol všech náprav). Čtyři modelové řady nákladních vozidel mají několik typů kabin splňující všechny legitimní zákaznické a legislativní požadavky. Nabídka zahrnuje úzké krátké kabiny typu CC pro TGL a TGM a typu NN pro TGS pro klasický denní provoz, ale také dlouhé kabiny typu FN a FM s jedním nebo dvěma lůžky. Široké kabiny typu GN, GM a GX určené pro MAN TGX nabízí v případě potřeby ještě více prostoru. Pro přepravu až sedmi osob na staveniště nebo pracoviště je k dispozici kabina pro posádky typu DN určená pro vozidla modelových řad TGL a TGM.
Bez ohledu na to, zda má být postaven sklápěč, vozidlo s jeřábovou nástavbou nebo domíchávač betonových směsí, podvozek vozidel nové generace MAN TG zvládne jakýkoli úkol. Dodává se s širokou škálou rozvorů, lze jej plně přizpůsobit zákaznickým požadavkům. Horní hrana rámu vozidla je po celé délce vodorovná, což usnadňuje práci výrobce nástavby. Zákazníci si mohou vybrat z rozsáhlé nabídky konfigurací náprav a pohonu. V závislosti na účelu použití a modelu lze využít širokou škálu konstrukčních řešení: připojitelný hydrostatický pohon kol přední nápravy MAN HydroDrive (TGX a TGS) pro příležitostné zvýšení trakce, připojitelný mechanický pohon kol všech náprav (TGS a TGM) pro delší cesty se zvýšenými požadavky na trakci nebo stálý pohon kol všech náprav (TGS a TGM) pro jízdu s permanentně zvýšenými požadavky na trakci. MAN nabízí různé nápravy a nápravové systémy, které jsou v závislosti na modelu obzvláště robustní nebo speciálně optimalizované pro užitečné zatížení. Kromě toho existují různé varianty odpružení: mechanické a pneumatické.
Čisté, výkonné a efektivní
Nová vozidla MAN TGL, TGM, TGS a TGX jsou díky čistým, výkonným a hospodárným motorům emisní specifikace Euro-VId nejnovější generace mimořádně efektivní a hospodárná. U modelů TGL a TGM pro lehké až středně náročné stavební využití poskytují motory řady MAN D08 dokonalý základ pro efektivní hnací trakt v závislosti na počtu válců (čtyři nebo šest), zdvihovém objemu (4,6 l nebo 6,9 l) a maximálním výkonu (šest variant od 160 k do 320 k). U vozidel TGS a TGX ve středně náročných stavebních aplikacích je první volbou hmotnostně optimalizovaný motor MAN D15 (ve srovnání s původním motorem D20 má o 230 kg menší vlastní hmotnost). Novinka roku 2019 má zdvihový objem 9 l a spektrum maximálního výkonu 330 k, 360 k a 400 k. Pro vozidla TGS a TGX určená pro těžký provoz je k dispozici vynikající a dlouhodobě osvědčený motor MAN D26, který je ideální volbou, například když je celková hmotnost vozidla či soupravy 40 t nebo, je-li povoleno, i více. Řadový šestiválec se zdvihovým objemem 12,4 l je k dispozici ve výkonových úrovních 430 k, 470 k a 510 k. Pro vozy řady TGX je dále k dispozici šestiválcový motor MAN D38 o zdvihovém objemu 15,2 l s maximálním výkonem 540 k, 580 k nebo 640 k. Je doporučený pro zvláště náročné stavební aplikace. Neustálý vývoj motorů zlepšil jejich spotřebu paliva, snížil opotřebení a také si získal pozornost díky minimalizovaným nákladům na údržbu.
Kromě silného pohonu je v aplikacích vozidel s pohonem kol všech náprav vyžadována také výkonná přídavná brzda. MAN nabízí elektronicky řízenou bezúdržbovou motorovou brzdu EVBec vhodnou pro všechny motory, která generuje vysoký brzdný výkon i při nízkých otáčkách. Systém Turbo EVBec, který je dostupný pro motory MAN D15 a MAN D38 je ještě výkonnější. V závislosti na aplikaci dokonce eliminuje potřebu sekundárního retardéru, což znamená zisk užitečného zatížení mezi 60 kg a 90 kg. Kapalinový retardér MAN PriTarder je ideální volbou pro vozidla s častým působením v terénu. Pracuje s kapalinou chladicího systému vozidla a je zvláště účinný při nízké rychlosti a vysokých otáčkách motoru.
Dokonalá strategie řazení
Druhým prvkem, který je pro efektivní hnací trakt nezbytný, je převodovka. K dispozici je šestistupňová a dvanáctistupňová automatizovaná převodovka MAN TipMatic. Speciální funkce převodovky dokonale přizpůsobené motorům MAN zajišťují vyšší účinnost a komfort jízdy. Programy řazení Efficiency a Efficiency + ukazují svoji sílu v tradičním nasazení na silnici a speciální programy podporující trakci, jako je Offroad a Low Range, ukazují plný potenciál při využití v terénu. Řidiči MAN TGS nebo TGX mohou také v závislosti na aplikaci využít nový volitelný program MAN EfficientCruise. Asistenční systém založený na systému GPS porovnává polohu vozidla, navigační data a topografii plánované trasy a vypočítává nejlepší strategii rychlosti a řazení převodových stupňů.
Poprodejní a digitální služby
Ve stavebnictví, kde se každý den provádějí obtížné a náročné práce, má optimální dostupnost vozidel zásadní význam. Proto společnost MAN podporuje své zákazníky poskytováním široké škály poprodejních služeb a inteligentních digitálních služeb MAN. Ty fungují s údaji o vozidle poskytnutými přes rozhraní RIO (je standardně instalováno v každém novém vozidle MAN) a umožňují mimo jiné analýzu vozového parku a jeho nasazení, proaktivní správu údržby prostřednictvím služby MAN ServiceCare a právně závaznou archivaci dat z karty řidiče. Digitální služby MAN proto usnadňují a zefektivňují nasazení a správu vozových parků pro společnost a také umožňují plánovat náklady. Společnost MAN Digital Services nabízí aplikaci Driver pro řidiče. Mezi její funkce patří digitální kontrola odjezdu, MAN Dealership Search, digitální rychlá referenční příručka pro spínače a kontrolní body pomocí funkce skenování a snadná komunikace se servisní organizací v případě poruchy.