Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 29.11. – svátek slaví Zina

Poslední legendární Volvo FH Classic v České republice má svého majitele

Zveřejněno: 23. 7. 2014

Společnost Volvo Group Česká republika předala na jaře letošního roku poslední Volvo řady FH Classic firmě SPEX, spol. s r.o.

Od svého uvedení v roce 1993 dodala společnost Volvo Truck Czech na český trh 8646 vozů tohoto modelu nákladních vozidel. Spolu s vozidly dodanými předchozími importéry na počátku devadesátých let dosahuje počet legendárních FH vysoko přes hranici 10 000. Nyní se do kapitoly slavné historie dopisují poslední řádky, aby se tato skutečná legenda s nezapomenutelným nápisem Globetrotter nad čelním sklem přesunula do „truckerské” síně slávy.

Volvo FH Classic

Vše začalo v roce 1993, kdy byla nová řada FH představena veřejnosti. Nahradila taktéž úspěšnou řadu F, která byla v nabídce 15 let a pro mnoho řidičů v tehdejších ČSAD znamenala splněný sen o řízení zahraničního kamionu.

Vývoj zbrusu nové série trval plných sedm let a výsledek předčil všechna očekávání – veleúspěšné více než dvacetileté tažení tohoto světoběžníka (jak zní překlad slova globetrotter) napříč všemi světovými trhy mohlo začít. Nová řada FH tehdy působila jako z jiného světa ve všech směrech – ať šlo o použité dvanácti-, resp. šestnáctilitrové motory, jízdní vlastnosti, komfort řidiče a jeho bezpečnost. Konec konců skutečnost, že hned v následujícím roce získala řada prestižní titul The International Truck of the Year, tato slova jen potvrzují. Byl to první titul pro řadu FH, ale ne poslední – v roce 2000 se úspěch opakoval. To už první generace vozů řady FH měla za sebou první facelift z roku 1998.

Po téměř deseti letech, v roce 2002 přišla na trh druhá generace řady FH. Kromě vizuálních změn na exteriéru zaznamenal vůz hodně vnitřních změn. Byly představeny nové převodovky, přibyla elektronika a do vývoje motorů průběžně promlouvalo postupné zavádění přísných emisních norem.

5. září roku 2012 byla představena třetí generace vozů Volvo FH a to, že se pro rok 2014 stala opět mezinárodním truckem roku, je symbolickým vyjádřením skutečnosti, že legenda pokračuje. V prvních dvanácti měsících od zahájení prodeje nového modelu FH bylo do České republiky dodáno téměř tisíc vozidel, což svědčí o tom, že desetitisícová hranice bude s jistotou pokořena dříve než za dvacet let.

Firma SPEX, spol. s r.o.

Firma Spex byla založena v roce 1990, zpočátku se zabývala vnitrostátní a mezinárodní dopravou nákladními vozidly do 7,5 tuny celkové tonáže. V současné době se firma SPEX, spol. s r.o. orientuje především na mezinárodní dopravu, spedici, nabídku skladovacích prostor, přepravu nebezpečného zboží – ADR, přepravu svitků /muldy/ a velkoobjemové přepravy. Firemní flotila disponuje 20 vozidly ve stejném designu. Rodinná firma manželů Blahoslavy a Rostislava Spáčilových sídlí v obci Majetín nedaleko Olomouce, kde Spáčilovi také bydlí spolu se svým synem a dcerou. Majitel firmy, pan Spáčil, se ve svém volnu věnuje myslivosti a paní Spáčilová, která má ve firmě na starosti veškerou administrativu, je navíc výborná kuchařka.

Z historie značky Volvo na českém trhu

Nákladní vozidla značky Volvo vstoupila na český a slovenský trh již v první polovině sedmdesátých let v podobě modelů F89 a F12 a spousta řidičů pamětníků dodnes na tato vozidla vzpomíná. Toto první seznámení se značkou probíhalo v rámci tehdejších hospodářských a politických struktur. Kapitola samostatného působení značky na českém trhu se začala psát nejprve v roce 1991, kdy byla založena společnost PEMA Praha jako oficiální dovozce nákladních vozidel Volvo.

1. dubna 1997 pak začala v České republice oficiálně působit společnost Volvo Truck Czech s.r.o. O rok později, 30. 10. 1998 bylo slavnostně otevřeno nové obchodní a servisní středisko VTCz v Průhonicích. Od té doby se počet vlastních Volvo Truck Center rozrostl až na dvanáct. Volvo Trucks tak v České republice zákazníkům poskytuje komplexní dopravní řešení počínaje prodejem vozů, zajištěním financování, servisními službami, sledováním provozních dat a efektivity provozu, až po výkup a prodej ojetých vozidel.

Autor: Klára Rylichová
Foto: Archiv firmy
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro období 2024/25 (6 vydání).
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro období 2024/25 (6 vydání).
 

Nové

Nesprávné obutí pro traktorbagr nebo smykáč se nevyplácí

Zveřejněno 29.11. U stavební techniky může výběr pneumatik znamenat zásadní rozdíl ve výkonu, životnosti a účinnosti stavebního stroje. Pneumatika je u některých typů strojů klíčovým faktorem, který ovlivní celkovou produktivitu techniky. V článku se podíváme, jaké… celý příspěvek

S vylepšenými minibagry Yanmar se investice vrací rychle. V ASbudu skladem

Zveřejněno 28.11. Japonský výrobce strojů Yanmar si v poslední době posvítil hlavně na malé modely minirýpadel, se kterými cílí nejen na zkušené stavaře, ale i na začínající podnikatele, kteří potřebují odolný stroj s dostatečnou výkonností a nízkými provozními… celý příspěvek

Silniční veletrh v Pardubicích představil řadu zajímavých strojů

Zveřejněno 27.11. V pátek 6. září se v areálu Správy a údržby silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) v Doubravicích uskutečnil již 23. ročník Silničního veletrhu. Oblíbená akce určená pro odborníky na dopravu a výstavbu infrastruktury přilákala stovky návštěvníků. K… celý příspěvek