Ford Trucks 3524D emisní třídy Euro 6 je základním modelem podvozku nabízeným v rámci Stavební řady výrobce. Díky maximálnímu zatížení 34 tun a užitečné hmotnosti 24 tun patří v Evropě k vyhledávaným vozidlům nejen mezi stavebními firmami. Vůz je vybaven motorem Ecotorq 12,7 l o výkonu 420 koní (308,9 kW) při 1 800 ot./min. disponujícím točivým momentem 2 150 Nm v rozsahu 1 000 až 1 300 otáček za minutu.
Standardně je montována 16stupňová manuální převodovka ZF, na přání je možné vozidlo vybavit 12stupňovým automatem od stejného výrobce. Vozidlo je osazené denní kabinou bez lůžka, která řidiči poskytne dostatek komfortu. Mezi základní výbavu patří klimatizace, autorádio s CD přehrávačem, vyhřívané a odpružené sedadlo řidiče, imobilizér, tempomat nebo funkce pomocného pohonu z převodovky (ovládá se z místa řidiče). Okénka a zrcátka jsou elektricky nastavitelná; elektricky nastavitelné jsou rovněž přední světlomety. V rámci volitelné výbavy lze vůz dovybavit například přídavným topením (vodní / vzduchové), nízkou spací kabinou s jedním lůžkem, automatickou kontrolou trakce nebo hydraulicky sklápěnou kabinou.
Přepravník na obalové směsi
Na vozidlo byl v rámci spolupráce namontován přepravník obalových směsí MEILLER. Tato nástavba je standardně nabízena pro podvozky se 3 a 4 nápravami, přičemž korba je dimenzována pro asfaltování velkých ploch a opravy v jakémkoli terénu a za všech povětrnostních podmínek. Velkou výhodou je plná izolace v ploše, která efektivně zabraňuje úniku tepla a asfaltová směs tak při přepravě nevychladne. Izolace je konkrétně řešena pomocí dvou izolačních desek o tloušťce 80 mm umístěných v předním čele (kvůli větru nejexponovanější část) a pomocí průběžné základní izolace o tloušťce 80 mm. Korba je zároveň opatřena dokonale tvarovaným, speciálně vyvinutým upínacím systémem. Co se týče výrobního materiálu, na výběr má zákazník mezi pozinkovanými, přelakovatelnými plechy nebo plechy V2A Nirosta.
Otevírání a zavírání dvoudílného izolovaného víka korby probíhá hydraulicky, dosedy jsou vybaveny pryžovým těsnicím systémem včetně vodoodpuzující hrany. Tak je směs chráněna před větrem, vodou a ochlazením. Hydraulická výstupní klapka a nastavitelná břitová hrana pro materiál nabízí maximální flexibilitu při plnění finišeru. Přesné dávkování umožňuje přizpůsobení množství směsi odpovídajícímu nasazení. Všechny funkce korby (nakládka a vykládka) mohou být citlivě řízeny jak z kabiny řidiče, tak i z vnějšku vozidla. Funkce přepravníku, jako například sklápění nebo řízení výstupního žlabu a víka, lze pohánět nezávisle na motoru pomocí elektrického agregátu, což vede k úspoře paliva a snížení provozních nákladů.
Vozidlo stavební řady Ford Trucks se ukázalo být ideálním nosičem pro přepravníky obalových směsí. Benefitem je také rychlá instalace, vysoký stupeň technické podpory a kvalita navazujících poprodejních služeb.