CARACAL MACHINES - Nové i použité stavební stroje a příslušenství
Dnes je 16.4. – svátek slaví Irena

Představujeme společnost RENO Šumava a.s.

Zveřejněno: 3. 1. 2013

Společnost RENO Šumava se zabývá těžbou a zpracováním kamene z vlastních zdrojů, navazujícími činnostmi z oblasti stavebnictví, zejména výstavby dopravních a sportovních staveb. V současné době se dostává do popředí také výroba svislého dopravního značení a činnosti s tímto oborem související.

Firma provozuje Středisko služeb ve Vlachovo Březí, betonárnu Sudoměřice a tři lomy. O provozu těchto lomů se zmíníme jen krátce, neboť jsme o nich již psali (viz http://stavebni-technika.cz/c1138). Nyní bychom rádi společnost RENO Šumava představili v celé šíři působnosti.

Lom Slavětice

Tři kamenolomy

Roční produkce Lomu pod Libínem, lomu Sudslavice a lomu Slavětice je přibližně 350 000 tun kameniva. Vyrábějí cca 22 frakcí přírodního drceného kameniva, včetně mechanicky zpevněného kameniva a lomového kamene. Kamenivo je vhodné do betonů pro výrobu obalovaných asfaltových směsí, železničních štěrků, do podkladních vrstev komunikací apod.

Největšími odběrateli jsou firmy Swietelsky, Strabag, Eurovia, Lesostavby Třeboň. Dalšími drobnými odběrateli jsou téměř všechny stavební firmy působící na území Jihočeského kraje.

Společnost RENO Šumava a.s. je držitelem certifikátů podle ČSN EN ISO 9001: 2009, ČSN EN ISO 14001: 2005, ČSN EN ISO 18001: 2008 a vlastní certifikáty výroby pro jednotlivé lomařské provozovny.

Dopravní značení od firmy RENO Šumava

Hlavní činnosti firmy

Společnost RENO Šumava a.s. vyrábí a dodává štěrky, štěrkodrtě, písky, ostatní stavební kámen, beton, betonové výrobky a zajišťuje nákladní dopravu těchto surovin. Dále provádí:

  • dopravní značení silniční sítě pro obce, správy a údržby silnic a další soukromé subjekty,
  • dopravní a pozemní stavby,
  • montáž ocelových silničních svodidel NH 4,
  • opravy nákladních automobilů,
  • výspravy komunikací,
  • zpevněné a nezpevněné plochy,
  • zámkové dlažby.
  • frézování a zálivku divokých spár.
  • Na prováděné činnosti je firma vybavena technologickým zařízením, příslušnou mechanizací a technikou, má zpracovány a schváleny technologické postupy.


    Rozhovor s ředitelem

    Na naše dotazy, týkající se současné situace i budoucnosti firmy, odpovídal předseda představenstva a ředitel společnosti Ing. Václav Princ.

    V poslední době jste získali další nové certifikacikace. Čeho a jakých činností se konkrétně týkají?

    Naše společnost zahájila v tomto roce nově výrobu celého sortimentu dopravních značek. Jedná se o kompletní výrobu včetně lisovaných kovových podkladů. V současné době již máme celý systém výroby certifikován a jsme připraveni realizovat dodávky dopravních značek do celé České republiky.

    Kterými činnostmi jste se letos nejvíce zabývali?

    Tradičně je naším nosným programem těžba a zpracování kamene v našich lomech. Na to pak navazuje stavebnictví, zejména dopravní stavby a sportovní stavby. V neposlední řadě pak dopravní značení, a to jak pro vodorovné plochy a čáry na silnicích, tak i instalace svislých dopravních značek. Ty jsme doposud nakupovali, ale v současné době začínáme s instalací svislých dopravních značek vlastní výroby.

    Sportovní areál v obci LažištěSportovní areál v obci Lažiště
    Které akce považujete za nejzdařilejší?

    Vzhledem k tomu, že se ve volném čase, pokud nějaký zbývá, věnujeme sportovní činnosti, tak nemohu opomenout výstavbu „Sportovního areálu v obci Lažiště” (najdete na www.fklaziste.cz pod názvem „Tenis Lažiště”). Je to velký komplex sportovišť, který dnes slouží široké veřejnosti a má tam zázemí i místní fotbalový klub. Z našich staveb stojí také za zmínku opravy starých kamenných mostů. Považuji to za údržbu silničářského dědictví a jako bývalý ředitel Správy a údržby silnic v Prachaticích jsem k tomuto majetku získal trochu bližší vztah než jen jako zhotovitel oprav těchto historických staveb.


    Pohybujete se geograficky řečeno v regionu jiho-západních Čech, budete svou činnost rozšiřovat i na další území, nebo vám tento region vyhovuje?

    Naším působištěm je v současné době opravdu region jiho-západních Čech, to je dáno zejména dopravní vzdáleností z našich lomů, které nám poskytují vlastní surovinu pro realizaci dopravních staveb. Do budoucna, zejména pod tlakem snížení objemu stavebních zakázek je možné, že se okruh naší působnosti rozšíří. Dodávky dopravních značek, jak jsem již výše uvedl, budeme realizovat do celé České republiky.

    Opravy starých kamenných mostů patří ke zdařilým realizacím firmyOpravy starých kamenných mostů patří ke zdařilým realizacím firmy

    Vaše činnost je i v současné době stále úzce vázána na lomy a betonárnu? V čem vidíte budoucnost?

    Tady se musím zčásti odvolat na předchozí odpověď. Jedná se o realizaci subdodávek z vlastních zdrojů, které fungují do určité vzdálenosti a snižují vlastní náklady stavby. Budoucnost spatřuji v širším záběru činností naší společnosti. Je to sice náročné, protože každá činnost má svá specifika, ale je to cesta tzv. ekonomického doplňování činností, které funguje i u některých velkých nadnárodních společností, ale odděleně.

    Za redakci Stavební techniky velice děkujeme za zajímavé informace a přejme Vám mnoho úspěšně zvládnutých zakázek, ze kterých budete mít radost a prospěch nejen Vy a Vaši zaměstnanci, ale i občané, veřejnost a sportovní nadšenci všech generací.

    Autor: Mgr. Jarmila Burešová
    Foto: Archiv firmy
     

    Nové

    PERI na veletrhu bauma 2025 s řadou novinek

    Zveřejněno 11.4. Pod heslem „Spolu s vámi utváříme budoucnost“ představuje společnost PERI, výrobce bednění a lešení, ve dnech od 7. do 13. dubna 2025 na Výstavišti Mnichov na venkovní ploše v severní části (FN 718) široké spektrum svého portfolia a řadu inovací.… celý příspěvek

    Oficiální otevření první moravské pobočky CARACAL MACHINES

    Zveřejněno 9.4. V Hranicích na Moravě bylo letos 21. února pěkně veselo. Za účasti zákazníků a partnerů zde byla oficiálně otevřena první pobočka společnosti CARACAL MACHINES na Moravě. A kdo zná tým kolem Dana Vnuka a Evy Kalcovské, jednatelky této úspěšné firmy,… celý příspěvek

    Premiéra kolových rypadel Liebherr A 909 Compact a A 911 Compact na Baumě

    Zveřejněno 8.4. Na letošním veletrhu Bauma chystá společnost Liebherr poprvé ukázat veřejnosti nová kolová rypadla A 909 Compact a A 911 Compact. Tyto devítitunové, respektive jedenáctitunové stroje, nejenom rozšíří portfolio kolových rypadel Liebherr, ale též… celý příspěvek