CARACAL MACHINES - Nové i použité stavební stroje a příslušenství
Dnes je 24.4. – svátek slaví Jiří

Rekonstrukce železničních dopravních cest se stroji firmy Kohlschein

Zveřejněno: 28. 4. 2009

Účastníci předváděcí akce firmy Kohlschein, která se konala v mrazivých únorových dnech, jistě nelitovali. Nejprve v Brně a další den v Praze mohli zhlédnout neobvyklou prezentaci přídavných zařízení Windhoff pro dvoucestná rypadla, používaných pro stavby a rekonstrukce železničních tratí. Zařízení byla předváděna zkušeným technikem na rypadla TEREX – ATLAS 1404 ZW.

Předváděl se podbíjecí agregát Windhoff AST 8, „PUŠL” ASB, měnič pražců „vytahovák” ASW a kladeč pražců ASL 5. Společně s organizátorem, společností Kohlschein, zastoupenou jejím obchodním ředitelem Jiřím Kotoušem, se akce zúčastnili také zástupci firmy Windhoff Bahn- und Anlagentechnik GmbH.

Skutečný profesionál v ovládání dvoucestného rypadla TEREX – ATLAS s těmito přídavnými zařízeními dorazil také z Německa.


Kladeč pražců ASL 5

Předváděcí akce dvoucestného rypadla s příslušenstvím Windhoff se setkala s velkým zájmen účastníků, jejich dotazy byly okamžitě odborníky zodpovězeny.

Na naše otázky odpověděl ředitel společnosti Kohlschein, pan Jiří Kotouš:

Proč jste se rozhodl rozšířit sortiment Vaší firmy o přídavná zařízení Windhoff pro využití s dvoucestným rypadlem TEREX?

Dvoucestná rypadla ATLAS-TEREX dodáváme do České republiky již od roku 1994. Jsme tedy dobře seznámeni s požadavky uživatelů takovýchto strojů v České republice i na Slovensku. Současná předváděcí akce speciálního příslušenství firmy Windhoff byla připravena na základě našich dlouholetých zkušeností z Německa a Ra- kouska s touto technikou a samozřejmě též na základě množících se dotazů na tuto mechanizaci od uživatelů dvoucestných rypadel.

Co je na těchto zařízeních tak výjimečného?

Výhod, kterou tato zařízení nabízí, je mnoho a já zdůrazním jen ty nejdůležitější:

  • mechanizování dosavadní ruční práce souvisejících s výstavbou a opravami kolejových tratí,
  • zefektivnění těchto oprav,
  • zvýšení hodinových a denních výkonů,
  • odstranění těžké fyzické práce,
  • snížení personální náročnosti takovýchto prací,
  • snížení závislosti na dodavatelích speciálních (drahých) prací a jejich speciální technice,
  • snížení možností poškození pražců při pokládce a opravách.

Měnič pražců ASW s hydraulickými kleštěmi

Pracuje již některá z českých firem s některým z řady příslušenství Windhoff?

Firma Chládek a Tintěra, Pardubice a.s. od nás před několika měsíci zakoupila kladeč pražců ASl 5 a také „Pušl” ASB. Obě zařízení jsou již firmou užívána k její plné spokojenosti.

Jaký je zájem o tato zařízení mezi tuzemskými firmami?

Již při organizování tohoto předvádění jsme cítili široký zájem odborníků a to nejen z tuzemska, ale i ze Slovenska. Jejich následná účast a také rychlá a konkrétní jednání o dodávkách jsou jen dokladem potřebnosti takovýchto pomocníků u zainteresovaných firem. Mohu potvrdit, že jsme již podepsali objednávky na dodávky příslušenství Windhoff.

Pokud bych měl být konkrétnější: Nyní připravujeme dodávku kladeče pražců ASL 5 a „podbíječky” AST 8, firmě Kolejové a dopravné stavby Košice a firma TOMI- REMONT a.s. objednala „vytahovák pražců” ASW. Dle probíhajících jednání s dalšími zájemci lze předpokládat, že se řady českých a slovenských majitelů „chytrého” příslušenství Windhoff brzy opět rozšíří.


Podbíjející agregát AST 8

Dvoucestná rypadla TEREX

Dvoucestná rypadla TEREX – ATLAS jsou jediná speciálně vyráběná dvoucestná rypadla. Mají odlišné podvozky, výstroj i nástavbu. Tyto speciální stroje jsou vyráběné na základě zkušeností a poznatků stavebních firem, které pracují v oblasti železničního stavitelství. A v čem jsou vlastně „dvoucestná rypadla” jiná? Poukážeme na několik základních rozdílů:

  • jsou vybavena dvojím podvozkem, jeden podvozek je kolový a druhý podvozek železniční,
  • mají speciální výbavu odpovídající specifice jejich nasazení – omezovače otoče, omezovače zdvihu výložníku a toporu, železniční spřáhla, atd.
  • jsou to vlastně zároveň i „drezíny”, které se používají k tažení vagonů a to jak nebrzděných, tak brzděných až do hmotnosti 120 tun,
  • jsou to také zároveň i jeřáby a proto musí být i takto vybaveny, mají však kompletní vybavení jako lokomotiva,
  • u moderních strojů TEREX-ATLAS je přítlak kolejových náprav na kolej permanentně monitorován a upravován kontrolně-řídícím systémem ATLAS CARSY.

Měnič pražců ASW

Multifunkční přídavné zařízení – měnič pražců Windhoff ASW je určen zejména k výměně jednotlivých pražců. Hydraulicky činné kleště a otoč s neomezeným rozsahem otáčení umožňuje bezpečně, spolehlivě a šetrně manipulovat s betonovými, dřevěnými i ocelovými pražci při jejich výměně přímo z koleje.


Měnič pražců ASW s hydraulickými kleštěmi

Měnič pražců ASW

Kladeč pražců ASL 5

Windhoff ASL 5 neuvěřitelně rychle, bezpečně a přitom naprosto přesně klade pražce na připravenou pláň a to bez jejich poškození. Současně lze sejmout až 5 pražců. Díky hydraulické otoči lze strojem neomezeně otáčet a najet do jakékoliv pozice. Distanční držáky umožňují odebírání i kladení pražců.


Kladeč pražců ASL 5

Kladeč pražců ASL 5

Podbíjecí agregát AST 8

Drobné podbíjecí práce po opravách tratí a výhybek lze efektivně provádět podbíjecím agregátem AST 8. Příslušenství obsahuje dvě pracovní jednotky s celkovým počtem 8 bodců, které se do štěrkového podloží vnořují současně. Otáčivý válec umožňuje přizpůsobit polohou příslušenství pozici pražců. Všechny ovládací funkce jsou řízeny obsluhou z kabiny dvoucestného rypadla. Pro práce na výhybkách je možno levou či pravou pracovní jednotku zvednout. Také tento podbíjecí agregát umožňuje rotaci či nepatrné natočení stroje.


Podbíjející agregát AST 8

Podbíjecí agregát AST 8

Příslušenství „PUŠL” ASB

„PUŠL” ASB je určen k finální úpravě po podbití pražců a tím je odstranění nadbytečného štěrku z kolejí. Zařízení je tlačeno/vlečeno na tažné tyči rypadlem a pohybuje na čtyřech vodicích kolech přímo po koleji. Rotační smeták nahrnuje přebytečný štěrk na bočně pohyblivý pás na zvolenou stranu. Také toto přídavné zařízení je ovládáno obsluhou dvoucestného rypadla přímo z jeho kabiny.


Příslušenství „PUŠL“ ASB

Příslušenství „PUŠL“ ASB
Autor: Ing. Hana Solařová
Foto: Věra Machková
 

Nové

Novinky v ASbud Česká Republika. Rekonstrukce zázemí a partnerství s John Deere

Zveřejněno 23.4. Známý prodejce stavební techniky ASbud ze Zlínského kraje se může zkraje roku pochlubit hned několika novinkami. Tou nejvýznamnější je fakt, že společnost podepsala dohodu s celosvětově uznávaným výrobcem John Deere o výhradním zastoupení ve věci… celý příspěvek

Od šrotu ke špičkové technologii: Jak se z rodinného podniku stal lídr na trhu

Zveřejněno 22.4. Když se spojí důraz na moderní technologie s dlouholetou zkušeností a poctivou prací, vzniká příběh, který stojí za pozornost. Dvě rodinné firmy Recycling-kovové odpady a.s., přední hráč v oblasti recyklace kovových odpadů, a společnost Liebherr… celý příspěvek

PERI na veletrhu bauma 2025 s řadou novinek

Zveřejněno 11.4. Pod heslem „Spolu s vámi utváříme budoucnost“ představuje společnost PERI, výrobce bednění a lešení, ve dnech od 7. do 13. dubna 2025 na Výstavišti Mnichov na venkovní ploše v severní části (FN 718) široké spektrum svého portfolia a řadu inovací.… celý příspěvek