Dobrodružství a adrenalin byly náplní setkání v lomu Kosov u Berouna, pár desítek kilometrů do Prahy, s vozidly modelové řady Renault Trucks a speciály pro dálkové automobilové soutěže.
Mario Kress, který se proslavil stavbou a provozováním závodních okruhových kamionů, se nyní věnuje technice pro rallye. Spolupráce s automobilkou uzavřená v roce 2010 se úsilím obou partnerů stále upevňuje a přináší oběma stranám nové technické a technologické poznatky z oboru motorů, hnacích řetězců a prvků prověřovaných extrémními podmínkami.
Jízda v soutěžních podmínkách
V průběhu „dobrodružných dní” Renault Trucks měli účastníci z řad novinářů a zákazníků příležitost absolvovat ukázku jízdy v soutěžních podmínkách s hvězdnou posádkou ikonického týmu ve složení Martin van den Brink (za volantem speciálu Renault Sherpa) a Gert Huzink (za volantem speciálu Renault K 520). Tentokrát byla předváděcí trať vedena nikoliv v písečných dunách na česko-slovenském pomezí jako v minulých ročnících, ale na kamenitém povrchu vytěženého lomu.
Trasa procházela mezi jednotlivými patry lomu a místy byla opravdu adrenalinovým zážitkem, zvláště stoupání prověřila motory a řidičské umění pilotů.
Vyzkoušení těžkého stavebního sklápěče Renault K 480 8×4
Kdo ale měl zájem spíše o sériovou produkci Renault Trucks, mohl si na méně náročné a také kratší trase vyzkoušet standardní těžký stavební sklápěč Renault K 480 8×4 s jednostrannou vanovou korbou Molčík. Hosté mohli pod dozorem instruktorů otestovat své schopnosti za volantem na předváděcím terénním okruhu, nebo si mohli zdokonalit své jezdecké umění na stanovištích simulátorů.
Odborné semináře a prohlídky
Profesionálové v oboru dopravy pro stavebnictví pak využili příležitost k odborným diskusím s experty Renault Trucks při několika odborných seminářích.
Semináře byly doplněny prezentacemi vozidel Renault Trucks modelových řad T, C a K a s nimi souvisejících servisních a poprodejních produktů. Zaměření bylo věnováno těžké stavební a dálkové dopravě spolu s odpovídajícími nástroji a službami usnadňujícími dosahování významně lepších výsledků v ziskovosti a redukci provozních nákladů.
Další technika
Vedle čistě stavebních speciálů si ale mohli návštěvníci také podrobně prohlédnout tahač Renault Trucks T 520 určený pro mezinárodní dálkovou dopravu, nosič kontejnerů Renault Trucks D 2.1 či soupravu Renault Trucks T 440 s návěsem pro přepravu sypkých hmot.