Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 22.11. – svátek slaví Cecílie

Široký sortiment podvozkových dílů ITR včetně kompletních pásových podvozků

Zveřejněno: 21. 9. 2018

Stavební technika je rozmanitá co se týče konstrukce a účelu. Stejně tak tomu je i u pásových podvozků, jichž je mnoho druhů, lišících se navíc dle značky stroje. Výrobce USCO, který dodává pásové podvozky a díly k nim určené pod značkou ITR, je kompatibilní s většinou z nich.

Nová řada podvozkových dílů ITR „Premium line“ pro velké buldozery

Firma USCO byla založena v roce 1989 a později, když převzala společnost ITR, se její sortiment značně rozšířil právě o pásové podvozky a náhradní díly. USCO vlastní po celém světě hned několik výrobních závodů a pyšní se rozsáhlou obchodní sítí. Produkce pásových podvozků značky ITR je zcela řízena v rámci firmy, od nákupu prvotních surovin až po finální kontrolu, přes návrh komponentů, jejich obrábění, tepelnou úpravu a celý proces montáže. Početné jsou provedené inspekce jakosti, počínaje nákupem rudy a oceli využívající know-how a bohaté zkušenosti v rámci metalurgických procesů a materiálů.

Podvozky do všech aplikací

V rámci výrobních středisek USCO zaujímá své místo mimo jiné italská společnost Track One, která se specializuje na vývoj a výrobu pásových podvozků pro různé druhy aplikací na základě požadavků zákazníků. Při výrobě využívá komponenty společnosti ITR. Ve výrobním programu nalezneme pásové podvozky pro standardní rýpadla a buldozery, spolu s kompletní řadou komponentů pásových podvozků pro asfaltovací stroje, vrtací techniku a strojní zařízení pro odlesňování a zemědělství.

Sortiment zahrnuje samostatné pojezdy, kompletní podvozky s rámem vybavené ocelovými řetězy nebo gumovými pásy. Celá realizace projektu má pět kroků: návrh, analýza konečných prvků, konfigurace, výroba a aplikace – vše pod vlastní režií. Pojďme si blíže představit jednotlivé druhy pásových podvozků.

Typy strojů

Podvozky ITR jsou kompatibilní s množstvím strojů od nejrůznějších výrobců jako například Caterpillar, Komatsu, Hitachi, Liebherr, Hyundai, Volvo, Doosan, CNH, JCB, Kobelco, Sumitomo atd.

Samostatné podvozky, pro stroje s celkovou hmotností od 500 kg do 200 tun, se uplatňují například u drtičů, malých vrtacích souprav, dopravníků, finišerů a frézovacích strojů. Pro optimální poměr mezi hmotností, odolností a použití v každém druhu terénu jsou rámy vyváženy a vyrobeny ze svařované oceli.

Rýpadla, větší vrtací soupravy, lesní stroje a jeřáby se konstruují na podvozcích se středovou konstrukcí. I pro tyto druhy strojů nabízí společnost USCO řešení, kdy jsou podvozky dodávány spolu se základnou, otočovým ložiskem a distribučním rotačním spojem s hydraulickými potrubími připravenými pro montáž nástavby stroje zákazníka. Na přání lze podvozek vybavit opěrnými nohami s hydraulickým ovládáním, hydraulickými a mechanickými stabilizátory nebo jinými komponenty. Co ale bude nejvíce potenciálního zákazníka zajímat, je kvalita. Rám tohoto druhu podvozku je navržen pro dosažení vysoké mechanické pevnosti, vysoké torzní tuhosti a dobrého tlumení vibrací.

Další kapitolu tvoří roztažitelné podvozky, které se dělí na podkategorie – podvozek s rovnoběžným nebo teleskopickým vysouváním a podvozek s mechanickou změnou šířky. Společnost umí vyrobit také nastavitelný podvozek podle přání zákazníka, takže výjimkou nejsou ani elektrické či plovoucí podvozky.

Do čeho podvozek „obout”?

Jelikož některé pásové podvozky je potřeba používat i na silnici, jsou též k dispozici pogumované desky, gumové kryty ocelových desek i kompletně gumové pásy značky ITR. Při výrobě gumových pásů je použita nová kompozice s tzv. nepřerušovanými lany, což znamená, že technologie spojuje odolnost, flexibilitu a pevnost v celé konstrukci gumového pásu, snižuje úroveň opotřebení a zlepšuje účinnost během provozu. Gumová struktura doplňuje a poskytuje vysokou ochranu systému lan a ocelových vnitřních částí, které tvoří nosnou konstrukci.

K dispozici jsou též gumové pásy značky ITR, které využívají novou technologii s tzv. nepřerušovanými lany
K dispozici jsou též gumové pásy značky ITR, které využívají novou technologii s tzv. nepřerušovanými lany

Kompletní řada náhradních dílů pro pásové podvozky

Linie výrobků pásových podvozků značky ITR nabízí nejkompletnější řadu podvozkových dílů dostupnou na trhu, která zahrnuje produkty nejen pro rýpadla a buldozery většiny značek, ale i řadu komponentů do pásových podvozků pro finišery, frézy, vrtací soupravy, lesnické a zemědělské stroje atd.

Novinkou je řada podvozkových dílů „Premium line” pro velké buldozery. Jedná se o řetězy s inovovaným těsnivem a retenčním kroužkem pro zajištění čepů, pojezdové a nosné kladky i vodící kola s lapovanou osou a novým typem trvanlivých duokonů. Tyto komponenty jsou pro dosažení maximální životnosti a hospodárnosti provozu plněny syntetickým olejem odolným vůči degradaci stárnutím či vysokou teplotou.

RENOMAG spol. s r.o.

Odbornou montáž i následný servis výrobků dynamicky se rozvíjející společností USCO zajišťuje na trhu v ČR a SR firma s 25letou tradicí, RENOMAG spol. s r.o., která má k dispozici jak servisní vozy, tak i speciálně zaměřené dílny v sídle společnosti.

Za zmínku k podvozkům určitě stojí i fakt, že v dílnách společnosti RENOMAG lze pomocí výkonných lisů prodloužit trvanlivost řetězů otočením pouzder i čepů, a tím maximálně využít investici do podvozkových dílů pro ekonomicky výhodný provoz stavební a těžební techniky.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Archiv firem ITR a RENOMAG

Tématické tagy

Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek