Dvoucestné rypadlo New Holland MHPlus S je složeno z několika částí. Základ tvoří díl z kolového bagru MH plus, výložník je z menšího MH city a silniční nápravy z MH 5.6. Prvotním impulsem pro vývoj nového stroje byla poptávka zákazníků New Hollandu, kterým chyběl v bohaté nabídce firmy právě tento typ stroje.
Nový stroj má při hmotnosti srovnatelné s hmotností konstrukčních předchůdců téměř dvojnásobný výkon v hodnotě 105 kW. Motory v novém MHPlus S splňují nejpřísnější limity Tier III a jsou schopny pohybovat strojem rychlostí až 30 km/hod.

Speciální rypadlo New Holland MHPlus S
Vylepšený podvozek
Jednou z nejpodstatnějších změn bylo vylepšení podvozku a systému nakolejování. Kolejový podvozek má oproti předchozím modelům výhody v možnosti zaaretování přední nápravy.
Hydraulika nakolejovacího systému je variabilnější a rychlejší. Nový stroj konstruktéři vybavili na přání zákazníků vagónovou brzdou, bagr tak může na kolejišti přemísťovat vagóny s hmotností do 120 tun. Rameno bagru je vybaveno hydraulickými zámky, které umožňují stroj používat také jako jeřáb s nosností pěti tun.

Povinným vybavením jsou speciální drážní světla
Soulad s drážními předpisy
K tomu, aby byl stroj schválen v České republice, musel splnit množství podmínek. Drážní úřad vyžaduje speciální úpravy pro provoz na železniční dráze. Nový model má proto dvojmístnou kabinu, jedno místo pro strojníka a druhé pro „pilota”, tedy pro odborný a tratě znalý doprovod. Dalším povinným vybavením jsou speciální drážní světla, v přední části stroje bílá, umístěná do trojúhelníku, vzadu dvě červená.
Dle drážních předpisů musí vydržet čelní sklo náraz kovové koule o průměru téměř deseti centimetrů v rychlosti 190 km/hod. Proto je nový MHPlus S na přání zákazníka vybaven speciálním pancéřovaným sklem.

S kolejovou nápravou se z rypadla stává užitečný pomocník při pracích na železnici
Možnosti a použití
Dvoucestné rypadlo lze využít pro širokou škálu stavebních a manipulačních prací. Díky kolovému pojezdu je stroj maximálně mobilní pro úkoly v terénu. S kolejovou nápravou se z rypadla stává užitečný pomocník při pracích na železnici, například při stavbě a rekonstrukci kolejiště, nádražních stanic, nebo při úpravě okolí. Při současném tempu rekonstrukcí železnice má stroj celoroční jistotu práce.
Typ | MHPlus S |
provozní hmotnost | 17 500 kg |
výkon | 105 kW/141 hp |
max. výškový dosah | 9 235 m |
Technické parametry dvoucestného rypadla
Přídavná zařízení
Stroj je možné vybavit nejrůznějším příslušenstvím. Z široké škály vybíráme například zařízení pro práce na rekonstrukcích kolejových tratí: podbíjecí agregát, měnič pražců s hydraulickými kleštěmi, zametač stěrku s hydraulickým podvozkem a pokladač pražců. Z dalších přídavných zařízení jmenujme také jeřábový hák, hydraulická bourací kladiva, svahové a podkopové lžíce, drapáky, skalní frézy a další. Všechna tato příslušenství dělají z dvoucestného rypadla New Holland MHPlus S univerzálního pomocníka.

Díky kolovému pojezdu je stroj maximálně mobilní pro úkoly v terénu