Exteriér autobusu
Už při prvním letmém pohledu z parkoviště nás tento autobus upoutal svým nezaměnitelným elegantním tvarem a moderním designem. Harmonicky působící masku s výraznými světlomety nic nenarušuje a dokonce i stěrače, pokud je nepotřebujete, lze nechat zmizet pod speciálním krytem. Boční skla plynule přecházejí ve střechu a nakloněné sloupky čelního skla upomínají na charakteristický konstrukční znak předcházejících modelů Neoplan. Zádi pak dominují dynamicky klenuté světlomety.
Neoplan Starliner2 N5218 SHDL pro stáj Panasonic Toyota Racing.
Cestování autobusem
Díky širokým dveřím a schodům v nástupních prostorech jsme se nemuseli při nastupování nijak těsnat a pohodlně se dostali do autobusu, jehož interiér působí minimálně stejně impozantně jako pohled zvenčí. Vnitřní prostory autobusu jsou, včetně přihrádek na příruční zavazadla, opravdu prostorné a cestující se zde necítí nijak stísněni. Komfort při cestování umocňuje výkonná klimatizace a centrální obrazovka, na které mohou všichni cestující bez vyklánění se do uličky sledovat situaci před autobusem. Prostorový systém Surface-Sound, který nemá klasické reproduktory, nýbrž přes exciter využívá jako rezonanční desku celý strop autobusu, zaručuje perfektní ozvučení, které oceníme především při poslechu hudby nebo sledování filmů. Při cestování v noci lze, pomocí osvětlení v horních klenutých částech bočních skel, vnitřní prostory perfektně osvětlit.
Cestující mohou sledovat prostor před autobusem na obrazovece.
V zadní části autobusu závodního týmu je umístěn malý bar.
Bezpečnost
Starliner disponuje inteligentními aktivními i pasivními bezpečnostními systémy, díky nimž mohou mít cestující i v kritických situacích dobrý pocit, že jedou bezpečně. Naši bezpečnost při cestování tak zajišťují – tzv. inteligentní tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control) sleduje prostřednictvím radarového senzoru vzdálenost a rychlost vozidla jedoucího před autobusem a automaticky udržuje nastavenou vzdálenost mezi vozidly citlivým přibrzděním nebo naopak zrychlením. Elektronický stabilizační program (ESP) reaguje v kritických jízdních situacích např. v prudkých zatáčkách a při náhlých vyhýbacích manévrech brzděním jednotlivých konkrétních kol za účelem „srovnání” vozidla. V závislosti na rychlosti, stavu vozovky a zatížení mění aktivní systém CDS (Comfort Drive Suspension) tlumení podvozku a optimálně ho přizpůsobuje příslušným podmínkám. Výhodou je vyšší komfort a bezpečnější jízdní vlastnosti. Řidiče pak, především při jízdě po dálnicích, udržuje ve střehu systém kontroly jízdy v jízdním pruhu (LGS – Lane Gard System), který pomocí kamery sleduje vozovku a v případě neúmyslného vybočení z jízdního pruhu varuje řidiče vibrováním sedadla. Pro jízdu v noci je Starliner vybaven bixenonovými světlomety, které nejenže perfektně osvětlí vozovku, ale pomocí přídavných světel do zatáčky posvítí i „za roh”.
Motor
Motor | MAN D 2676 LOH, Euro 4 |
Válce | R6, vertikální |
Zdvihový objem válců | 12 419 cm³ |
Max. výkon | 353 kW při 1 900 ot/min |
Max. krouticí moment | 2 300 NM při 1 100–1 400 ot/min |
Převodovka | • 6stupňová manuální (sériová výbava) • MAN "TipMatic", automatizovaná 12rychlostní převodovka s "EasyStart" |