Každý přepravce a stavební firma má svá vlastní přání a požadavky, proto je společnost DAF uzpůsobena tak, aby mohla vyhovět těmto specifickým potřebám do nejmenších detailů. To platí pro LF, nákladní vozidlo specializované na rozvážkovou dopravu, CF, určené pro dopravu na střední a dlouhé vzdálenosti a také pro nové XF105, vlajkovou loď DAFu pro těžkou mezinárodní přepravu (o těchto novinkách jsme Vás již informovali v čísle 1/2007).
Pohled na stánek společnosti DAF Trucks CZ na stavebním veletrhu IBF 2007 na volné ploše
Vedle kompletní nabídky aplikací pro stavební sektor představila společnost DAF Trucks CZ na svém stánku také speciální nabídku chladicích systémů, zvlášť uzpůsobených pro podmínky prašného prostředí.
Vozidlo DAF CF, střední řada nákladních vozidel, s novinkou modifikace zavěšení zadních tandemových náprav podvozkových i tahačových verzí
Technologie SCR pro emisní limity Euro 4
V minulém roce trh nákladních automobilů zaznamenal významnou změnu, kterou pocítili nejen výrobci nákladních automobilů, ale také stavební firmy vozidla nakupující: od 1. října 2006 vstoupila v platnost pro všechna nově registrovaná vozidla nová norma přípustných výfukových emisí Euro 4, platná pro všechny státy Evropské unie. Tato změna si vyžádala příchod dvou zcela nových výrobních technologií při výrobě pohonné soustavy: selektivní katalytická redukce (SCR) a recirkulace výfukových plynů (EGR).
Modelová řada DAF CF, univerzální nákladní automobil pro náročné aplikace. Nabízí montáž nejrůznějších nástaveb např. valník ruka
DAF zvolil stejně jako většina ostatních výrobců variantu SCR: výfukové splodiny jsou zpracovávány v katalyzátoru za motorem, což na rozdíl od technologie EGR neovlivní negativně ani spotřebu paliva, ani životnost motoru. Tato technologie je aplikována jak pro inovované řady DAF LF (lehká řada nákladních vozidel) a DAF CF (střední řada nákladních vozidel), tak pro nový model DAF XF105, představený na trh v loňském roce.
Inovované vozidlo DAF LF45, lehká řada pro místní rozvážkovou dopravu ve stavebnictví
Novinky DAF v roce 2007 pro stavební aplikace
V roce 2007 DAF dále rozšiřuje nabídku stavebnímu segmentu v rámci inovovaných řad Euro4/5. Mezi novinky patří modifikace zavěšení zadních tandemových náprav podvozkových i tahačových verzí DAF CF, zdokonalená adaptace automatizované převodovky AS Tronic pro použití v terénu a uvedení těžkotonážní verze čtyřnápravového tahače FTM XF105. Za nejdůležitější u těchto novinek považujeme tyto inovace:
- Pro snížení pravděpodobnosti poškození při jízdě v terénu byl zvýšen nájezdový úhel u vozidel FAT CF (6×4) o 5 cm vyšší světlou výškou podvozku.
- Zejména pro vozidla určená do lehkého terénu byla modifikována 12-rychlostní automatizovaná převodovka AS Tronic. Tyto změny zajišťují rychlejší reakce převodovky i ovládání spojky. Také materiál použitý na obložení spojky je odlišný od materiálu obložení pro silniční verzi automatizované převodovky AS Tronic, což zajišťuje vyšší životnost v náročných terénních podmínkách.
- Na nejvyšším stupínku v hierarchii tahačů řady XF105 stojí provedení FTM (8×4) s tandemovými poháněnými nápravami a dvěma řízenými předními nápravami. FTM XF105 je vhodná zejména pro těžkou silniční přepravu nadměrných nákladů, kdy celková hmotnost soupravy dosahuje až 120 tun.
Nákladní automobil pro dálkovou, těžkotonážní, nadrozměrnou a mezinárodní dopravu řady DAF XF 105
Truck of the Year 2007, symbolická trofej pro Českou republiku
Nový model XF105, nositel ocenění Mezinárodní Truck roku 2007, se od svého uvedení na trh těší obrovskému zájmu zákazníků. Od chvíle, kdy byl model XF105 představen, do března 2007 se na našem a slovenském trhu prodalo více než 1 500 těchto vozidel a to v provedení tahačů a podvozků 4×2, 6×2, 6×4 i 8×4.
Trofej International Truck of the Year 2007
Společnost DAF Trucks CZ pořádala dne 17. 4. 2007 na mezinárodní stavebním veletrhu IBF tiskovou konferenci, kde došlo k symbolickému převzetí trofeje International Truck of the Year 2007 do České republiky. Cenu předával člen mezinárodní poroty ITOY, pana Stanleyho Cvengroše. Ocenění převzal generální ředitel DAF Trucks CZ, pan Erik Betz.
Převzetí ceny generálním ředitelem DAF Trucks CZ, panem Erikem Betzem
Úspěchy DAF v České republice v roce 2006
V roce 2006 zaznamenala společnost DAF Trucks CZ nový historický rekord v počtu prodaných vozidel: více než 1700 kusů, přičemž celkové prodeje v roce 2006 se zvýšily více než o 50 % ve srovnání s rokem 2005. Významným milníkem z hlediska prodeje se stala výstava Autotec, na které společnost DAF představila kompletní inovované řady LF, CF a XF a poprvé se zaměřila pouze na prodej vozidel splňujících emisní limity Euro IV a Euro V. je také potěšitelné, že v loňském roce DAF zaznamenal významný nárůst fleetových prodejů2. Zhruba od nástupu Euro 4/5 jejich počet vzrostl přibližně o 30 %.
Společnost DAF Trucks CZ a její mateřská společnost DAF Trucks N.V. jsou součástí koncernu PACCAR Inc., 4. největšího výrobce nákladních automobilů na světě s roční výrobou téměř 150 000 vozidel.
2 Fleetový prodej – prodej užitkových a osobních vozů firemním zákazníkům. Většinou jde o prodej více vozů na základě fleetové nabídky šité na míru kupující firmy. Součástí je návrh řešení nebo obnovy vozového parku a komplexní servisní činnosti. Spolu s uzavřením smlouvy na delší dobu znamenají fleetové prodeje finanční zvýhodnění pro zákazníka.