Sypače
Jednou z nejčastějších aplikací je umístění univerzálních sypačů chemických a inertních materiálů v rámci systému výměnných nástaveb. Sypače v provedení 4×4 a 6×6 ocení zejména ti provozovatelé, kteří se musí během zimy potýkat se značně kopcovitým terénem a ocení tak výhody plněpohonného tatrováckého podvozku, jenž je v základní verzi dodáván s připojitelným pohonem přední nápravy. Řidiči i správci vozového parku pak jistě ocení možnost vybavení podvozku automatizovanou převodovkou AsTronic, která značným způsobem pomáhá řidiči ovládat vozidlo a zároveň chrání spojku před poškozením ze strany řidičů. Motorizaci modelové řady TATRA PHOENIX navíc rozšíří nové jedenáctilitrové motory Paccar MX-11 Euro 6.
Cisterny
Další, velmi častou aplikací na tatrováckých podvozcích, jsou cisternová vozidla, ať se už jedná o fekální cisterny nebo cisterny na vodu, pohonné hmoty či jiné látky. Díky pevné, krutu a ohybu odolné konstrukci podvozku, se minimalizuje riziko poškození takových nástaveb, což přináší zákazníkům efektivnější provoz a prodloužení životnosti nástaveb.
Cisternové nástavby jsou nejčastěji implementovány na podvozky 6x6, objemnější verze pak na podvozky 8×8. Na Jičínském veletrhu byla prezentována i sací cisterna na podvozku 10×8. Tato konfigurace byla vyrobena ve slovenské společnosti VS-Mont pomocí páté zvedací nápravy SAF, a to formou jednonápravového návěsu, který ze samostatného vozidla 8×8 vytváří jízdní soupravu 10×8 s vyšší přepravní kapacitou. K cisternovým nástavbám na podvozcích TATRA PHOENIX se pak řadí nástavba s názvem Elephant, kterou vyrábí společnost I.B.O.S. EU, a prostřednictvím autorizovaného dealera TATRA, společností PARMA Servis, provádí zástavbu. Recyklační nástavba při čištění potrubí nasává pevné materiály vč. vody, kterou následně recykluje a vodu používá pro další čištění kanalizace. Komunální technika na podvozcích značky TATRA je spolehlivým, univerzálním a tak pro všechny uživatele velmi efektivním řešením. TATRA vás dostane dál.