
Stroj je poháněn motorem CUMMINS B 3.3 – C 85 o výkonu 63 kW splňující normu TIER III. Spalovací motor je umístěn mírně našikmo a napříč pod kabinou, v přední části motorového prostoru je umístěna chladící jednotka tvořená integrovaným chladičem motoru, hydraulického oleje a mezichladičem stlačeného vzduchu turbokompresoru. Ventilátor je poháněn hydrostaticky. Proudění chladícího vzduchu v podélné ose stroje je výhodné pro snížení hlukových emisí. Pro výfukový systém se s výhodou využily vnitřní prostory ochranného rámu kabiny ROPS sloužící jako tlumič výfuku.
Základní technické parametry AV 70 – 2
Operační hmotnost (CECE) | 6 950 kg |
Maximální hutnící šířka | 2 633 mm |
Přesazení běhounů | 1 183 mm |
Maximální rychlost | 9 km/h |
Amplituda | 0,67/0,34 |
Frekvence | 35/50 |
Motor | Cummins 4BT3.3-C80 |
Výkon motoru | 63 kW |
Moderní a bezpečná kabina
Kabina a ochranný rám ROPS jsou hydraulicky odklopné pro umožnění přístupu k motorovému prostoru při větších opravách motoru či hydraulického systému. Běžná údržba je umožněna bočními víky motorového prostoru.
Kabina je upravená z většího stroje AV 85/95 včetně převzetí přístrojové desky a unikátního pracoviště řidiče s elektronickým volantem v levé područce a s posuvnou a otočnou sedačkou, která má hlavní ovladače rozmístěny na obou područkách. Výhled řidiče na okraje běhounu je usnadněn okenní opěrkou při vyklonění z okna, kontrola plochy běhounu je možná přes okno v přední spodní části kabiny. Tvar vodních nádrží umožňuje výhled vpřed a vzad na metr vysokou překážku nacházející před strojem.

Řídicí počítačové jednotky
Řízení pojezdu a směru je elektrohydraulické se dvěma řídícími počítačovými jednotkami SAUER DANFOSS propojenými datovou sběrnicí CAN BUS. Elektronický volant na bázi optoelektrického generátoru pulsů dává informaci o žádaném natočení běhounů do řídící jednotky, která digitálně zpracovává elektrické PWM signály pro přímo řízené proporcionální rozvaděče HYTOS. Zpětnovazební smyčku na dosaženou polohu běhounů zajišťuje analogový signál „Hallova snímače” natočení uvnitř rejdovacího ložiska.
Systém řízení umožňuje celkem 6 módů řízení včetně stranového přesazení běhounů pro rozšíření stopy – CRABING. Ten je možno volit v režimech řízení volantem pro přední, zadní či oba běhouny. Míra přesazení běhounů se nastavuje stiskem tlačítek vpravo, vlevo na páce pojezdu a je zobrazena na provozní displeji přístrojové desky. V režimu řízení oběma běhouny je možno natočit zadní běhoun vůči přednímu běhounu pouze o polovinu maximálního úhlu natočení pro zachování nezbytné rezervy pro řízení stroje v zatáčkách.
Vlastnosti řízení jsou výrazně zlepšeny proměnným počtem otáček volantu pro určité natočení běhounů v závislosti na pojezdové rychlosti. Pro malou rychlost je nastavena vyšší citlivost řízení, se zvyšující se rychlostí pojezdu se citlivost lineárně snižuje.
Pro zamezení poškození hutněného asfaltového krytu při změně režimu řízení je automatické natáčení běhounů podmíněno minimální pojezdovou rychlostí. Pokud válec stojí, je změna pouze předvolena a je provedena až když se válec rozjede.

Vysoká technická úroveň stroje
Řízení pojezdu je díky počítačové řídící jednotce bohaté na praktické funkce zvyšující technickou úroveň stroje. Potenciometr rychlosti umožňuje nastavit maximální rychlost v rozsahu od nuly do 9 km/hod pro plnou výchylku páky pojezdu. Tlačítkem lze aktivovat funkci měkkého rozjezdu a dojezdu, kdy zrychlení a zpomalení stroje je řízeno počítačem nezávisle na úhlové rychlosti přestavení páky pojezdu. V případě neočekávané překážky ve směru jízdy a aktivovaném měkkém rozjezdu a dojezdu (delší brzdná dráha) lze stroj okamžitě zastavit prudkým trhnutím páky pojezdu, což odpovídá reflexnímu chování obsluhy. Stroj se opět rozjede po přejití páky přes nulovou polohu.
Systém vibrace umožňuje vibrovat předním, zadním či oběma běhouny, vibrátory jsou dvoustupňové. Vypínání vibrace při reverzaci lze volit mezi režimem automat a ručně, kde automatický režim vypne vibraci, pokud rychlost pojezdu klesne pod nastavenou hodnotu (cca 1,5 km/h).
Řídící jednotka pojezdu ovládá také cyklování kropení vody, které je regulováno na základě ujeté vzdálenosti. Tato regulace je výhodná oproti časové intervalové regulaci. Kropení je vypnuto, když stroj stojí a množství vody dodané na povrch běhounu nezávisí na rychlosti pojezdu. Tím se dosáhne významné úspory vody a zbytečně se neochlazuje hutněný povrch přebytkem vody.

Ostatní volitelné funkce
Dalšími volitelnými funkcemi systému pojezdu jsou ochrana proti přetížení spalovacího motoru (jednoduchá forma výkonové regulace) a funkce konstantní rychlosti, která udržuje stejnou rychlost válce při proměnném jízdním odporu (jízda do kopce apod.).
Elektronické systémy řízení a pojezdu jsou vybaveny zdvojeným systémem diagnostiky závad a hlavní parametry softwaru lze pomocí notebooku snadno měnit a optimalizovat.
V případě zastavení stroje z důvodu poškození nebo poruchy elektronických systémů lze jednoduše aktivovat nouzové ovládání pojezdu a řízení, což je důležité pro možnost rychlého odstranění stroje z hutněných asfaltových povrchů.
Válec AV 70 – 2 byl navržen v 3D grafickém systému PROE, což umožnilo dosáhnout vynikající kompaktnosti stroje a tím optimální hmotnosti, manévrovatelnosti a ostatních hlavních parametrů.
