Už na první pohled je zřejmé, že se jedná o kompaktní stroj s krátkým rozvorem, velkou světlou výškou a dobrými nájezdovými úhly, tedy ideální předpoklady pro pohyb v terénu. Rozvor náprav pouhých 2 690 mm je umožněn díky uspořádání hydrodynamického pohonu. Čtyřválcový přeplňovaný motor Perkins 1104C-44T s objemem 4,4 l o výkonu 74,5 kW je umístěn napříč na levé straně podvozku, kdežto hydrodynamický měnič a převodovka, které spolu tvoří jeden celek, jsou uloženy podélně uprostřed rámu.
Jak jsou na tom pracovní parametry? Manitou MT 1030 ST má nosnost 3 000 kg, a to až do vodorovné vzdálenosti 3,35 m ve výškovém rozsahu 0–7 m. Do 9,98 m, což je maximální výškový dosah tohoto manipulátoru, je možno vyzdvihnout břemeno o hmotnosti 2 500 kg.
A jaké je to po vyjetí ze stavby na silnici? V prospektu udávaná maximální rychlost 25 km/h je na tuto třídu manipulátorů hodně nízká, avšak ve skutečnosti stroj jede mnohem rychleji, opravdová nejvyšší rychlost je přibližně 36 km/h. Kvůli krátkému rozvoru není jízda při vyšších rychlostech zrovna nejplavnější. Co se týká převodových stupňů, jsou k dispozici 4 stupně pro jízdu vpřed a stejný počet pro pohyb dozadu. Řadí se manuálně jako v autě pákou, zde umístěnou na čelním přístrojovém panelu. Jednička je vpravo dole, čtyřka vlevo nahoře. Kromě řadicí páky najdeme na předním panelu rozměrný štít s kruhovými analogovými ukazateli s módním chromovým lemováním. Oproti předchůdcům se starší kabinou zde přibyly hodiny v designu ostatních tří ukazatelů.
Ovládání teleskopického výložníku se neprovádí pomocí jednoho joysticku, ale prostřednictvím dvou pák umístěných na pravé straně kabiny přímo nad rozvaděčem, páky jsou s tímto rozvaděčem mechanicky spojeny. Není to však jen pouhá snaha o jednoduchost a spolehlivost. Nabízí se nám ovládání, kterému Manitou říká Load Place System (LPS). Zadní pákou se výložník ovládá podobně, jako u běžného nakladače – zvedání a spouštění výložníku a vysýpání či zaklápění lopaty. Na páce je umístěn elektrický přepínač směru jízdy, aby mohla levá ruka strojníka zůstat na volantu. Ovládání pomocí této páky je vhodné při práci s lopatou. Naopak pro manipulaci s paletami do vyšších poloh je pro vás připravena přední ovládací páka, která také ovládá zvedání a spouštění výložníku, ale namísto vyklápění lopaty obsluhuje vysouvání teleskopu. I na této páce je tlačítko, tentokrát však slouží pro odpojení převodovky, když je potřeba veškerý výkon motoru pro pohyb výložníku.
Kabina vzhledem ke kompaktnosti celého stroje nepřekypuje svou šířkou, a tak si za pěkného počasí rádi vyklopíte okénko ve dveřích a loktem spočinete na dveřích. Stísněně se zde však rozhodně cítit nebudete. V ostatních směrech je místa více než dost a nezapomnělo se ani na odkládací schránky a prostory. Výhled z kabiny je ve všech směrech bezproblémový. Servisní přístup pro běžnou kontrolu je dobrý, pouze uzamykatelnost nádrží by mohla být řešena opačně. Nádrž na naftu totiž není opa- třena zámkem, kdežto pro nádrž s hydraulickým olejem se zámek našel. Výrobce tak chtěl zřejmě zabránit nechtěnému natankování nafty do hydraulického oleje.
Manitou MT 1030 ST je standardně vybaven úzkými opěrnými patkami, které svou šířkou 2 210 mm nepřesahují obrys stroje. Svou celkovou šířkou 2 261 mm a délkou 4 992 mm (bez přídavného zařízení) omezil tento teleskopický manipulátor své prostorové nároky opravdu na minimum. Mezi nejčastěji používaná přídavná zařízení tohoto a podobných teleskopických manipulátorů patří nakládací lopata a paletizační vidle, dále pracovní plošina, jeřábovací hák a samozřejmě široká paleta dalšího příslušenství.