Historie se snoubí z tradicí a vášní pro inovativní technická řešení, která trvá již šest desetiletí a jako jeden z důkazů neustálého pokroku pod značkou TEREX|FINLAY si dovolujeme Vám představit právě uvedenou do provozu v ČR zajímavou novinku. Je jí mobilní čelisťový drtič FINLAY J-1170AS na pasovém podvozku.
Čelisťový drtič FINLAY J-1170AS
Dvě písmena za označením AS vypovídají o tom, že tento drtič je na rozdíl od svých bratříčků vybaven zavěšeným jednosítným třídičem s třídící plochou 2,5 × 1,52 m a dvěma haldovacími pasy pro skládkování podsítné (finální) a nadsítné frakce. Výhoda tohoto řešení spočívá v tom, že finální frakce má přesně požadovaný rozměr odpovídající použitému osítování např. 0/63 mm, jako v konkrétně popisovaném případě ...
Vstupní násypka má objem 10 m3. V násypce se nachází vibrační podavač s automatickou regulací rychlosti v závislosti na provozních podmínkách a v nastavených mezích až do úplného zastavení a automatického rozběhu. Na vibrační podavač navazuje dvoustupňová odhliňovací sekce se samostatným pohonem. To znamená, že bez ohledu na aktuální rychlost podavače odhliňovací sekce běží ve svých optimálních provozních otáčkách a zajišťuje maximálně efektivní třídění. Odhliněný materiál můžete směrovat pomocí klapky na boční odhliňovací pas, anebo na hlavní pas. Drticí komora má vstupní tlamu 1 100 × 700 mm a hydraulickou asistenci nastavení výstupní štěrbiny. Na tomto konkrétním stroji je použit hydrostatický pohon (k dispozici je také přímý pohon), umožňující jak rozjezd s plnou tlamou, tak změnu rychlosti pohyblivě čelisti, ale i drcení v opačném směru (i trvale např. při drcení asfaltu). Důležité parametry jako je rychlost pohyblivé čelisti, tak volby typu materiálu podle jeho charakteru, a to od nejtvrdšího lomového kamen až po recyklaci, lze snadno nastavit i za provozu. Hlavní pas podává materiál na zavěšený jednosítný vibrační třídič s třídící plochou 3,8 m2, kde je surovina roztříděna na dvě finální frakce dle použitého osítování. Podsítná frakce je směrována na zemní skládku pomocí haldovacího pasu šíře 1 400 mm a s výsypnou výškou 2,8 m a nadsítné je ukládáno pomocí bočního haldovacího pasu šíře 650 mm s výsypnou výškou opět 2,8 m. Celý zavěšený systém, tj. třídič se dvěma haldovacími dopravníky, lze v případě potřeby odložit a následně máte k dispozici klasický mobilní čelisťový drtič... Celý proces takové proměny nezabere více než pár minut! Stejně tak i zpětné usazení třídiče s dopravníky představuje velmi jednoduchou a časově nenáročnou operaci. O pohon drtiče se stará osvědčený motor SCANIA, který vyniká mimořádně úsporným chodem, což v kombinaci s propracovaným řídicím systémem i konstrukcí stroje jako celku zajišťuje velmi ekonomický provoz.
Jednoduchá přeprava
Kompletně sestavený drtič FINLAY J-1170AS je převážen jako celek bez nutnosti cokoliv demontovat anebo převážet extra. Příprava pro přepravu je otázkou několika desítek minut a stejně tak i příprava k provozu, a to bez jakýchkoliv dalších pomocných mechanizmů. Pro přesun v rámci provozu anebo pro nájezd na podvalník či sjetí z něho, je stroj vybaven pasovým podvozkem s kabelovým případně rádiovým ovládáním. V případě rádiového ovládání lze s jeho pomocí ovládat další důležité funkce stroje, jako například spuštění v automatickém režimu, přejezd a následné opětovné uvedení do provozu.
Je to nejčerstvější přírůstek do rodiny „Finlejů” v ČR, ale ani zdaleka ne poslední. V každém případě se jedná o zatím na českém trhu naprosto unikátní stroj, který demonstruje tvůrčí invenci techniků společnosti TEREX|FINLAY. Pokud Vás zaujal tento drtič anebo jakýkoliv jiný produkt z naší nabídky, neváhejte nás kdykoliv kontaktovat.