MONTABERT - Evropský výrobce kvalitního příslušenství pro demolice
Dnes je 22.11. – svátek slaví Cecílie

Testovali jsme Renault T520 MAXISPACE na D1

Zveřejněno: 3. 1. 2018

V říjnu jsem byla pozvána na testovací jízdu s vozidlem Renault T520 MAXISPACE. Nabídku jsem ráda přijala a se zkušeným mezinárodním řidičem panem Gaëtanem Fonsatti z Lyonu, který modely Renault Trucks předvádí po celém světě více než 20 let, vyrazila na 200 km dlouhou trasu po D1. Zážitky z jízdy a některé postřehy očima pasažéra v článku.

Na D1 jsme vyrazili z centrály značky Renault Trucks v Čestlicích. Hned při pohodlném vstupu do kabiny mi bylo jasné, že název MAXISPACE (maximální prostor) není náhodný.

Kabina a její vybavení

Kabina je úžasně prostorná a vychytaná do všech možných detailů. Začnu u sedadla, kde řidič tráví nejvíce času. Jeho sedadlo je pneumatické a s vestavěným pásem, vyhřívané, větrané proti pocení, nástavec sedáku je regulovatelný.

Také sedadlo spolujezdce je komfortní. Nese název „Easy Access”, má rovněž dvě loketní opěrky, snímatelnou podpěru šíje a je otočně o 120°.Volant je kožený, lehce nastavitelný.

Mezi oběma sedadly je dostatek místa pro stůl. V kabině je prostorné horní lůžko Ultimate, přestavitelné na úložný prostor se žebříkem a síťkou na zavazadla. Kolem celé kabiny je možné roztáhnout závěsy s reflexním povrchem, takže do kabiny není vidět a navíc reflexní povrch zabraňuje sálání (tepla, chladu z venku do kabiny). Řidič zde má v centrálním úložném prostoru pod lavicí 40l chladničku. Nechybí sada talířů a příbory (na talířích s logem Renault Trucks).

Pod sedadlem řidiče je přívod vzduchu a vzduchová pistole.

Palubní deska je přehledná, příjemně osvětlená. Nechybí navigační systém. Zkrátka pro řidiče, který ve vozidle tráví desítky hodin, je kabina vybavená tak, že v ní má svůj malý dům.

Jízda

Výhled z kabiny, přestože jsme vyjížděli za deštivého počasí, byl výborný. Zajišťovalo ji nejen automatické stírání oken s dešťovým snímačem, ale také velké čelní sklo s minimálními sloupky. Velmi příjemná a praktická byla dvě zrcadla po obou stranách, která umožňují maximální přehled po obou stranách vozidla a za ním. Užitečný je elektronický omezovač rychlosti (nastaven je na 90 km/hod). Nechybí adaptivní tempomat, motorová brzda, automatické rozsvěcení světel.

Velmi užitečné je funkce, která hlídá bezpečnou vzdálenost mezi vozem – překážkou před sebou (vypočítává ji z rychlosti vozidla jedoucího před ním). Začne-li tedy vozidlo před ním neočekávaně brzdit, vždy je dostatek času vůz jej zastavit. Tím se stává jízda bezpečnou, plynulou a pozitivně se tím ovlivňuje také spotřeba pohonných hmot. Navíc je spotřeba kontrolována a optimalizována i pomocí vyhodnocování terénu, prostřednictvím systému Optivision (těsně před dosažením kopce ubere plyn a vozidlo dojíždí vrchol kopce setrvačností).

D1 a časté autonehody

I my jsme tentokrát byli svědky autonehody na D1. Tedy spíše již odklízení zbytků po ní. Stala se v protisměru, takže když jsme z Čestlic vyjížděli, my jeli bez problémů. V opačném směru však stála několikakilometrová kolona. Když jsme se vraceli, kolona tu již nebyla. Podél dálnice stálo nejméně 100 kamiónů (dokonce i na odbočovacích pruzích, takže lehle mohlo dojít k dalším nehodám). Proč? Jejich řidiči zkrátka nemohli dojet na nejbližší odpočívadlo, neboť se v koloně zdrželi, vyčerpali 8 hodin na cestě a museli, dle nařízení EU, které platí v celé Evropě, zastavit právě na tom místě, kde jim čas uplynul.

Závěr

Osobně jsem byla z vlastností vozidla nadšená. Jízda je plynulá, tichá, pohodlná. Nepřeberné množství pomocníků téměř vše zajišťuje a kontroluje, aby byla u vždy bezpečná. Jen z jedné věci bych měla obavu. Pokud bych vozidlo řídila sama, měla bych pravděpodobně zakrátko takový pocit bezpečí, že bych si mohla připadat jako v křesle u televize, kde mohu v klidu usnout. Naštěstí to však na D1 opravdu nejde, takže alespoň za něco můžeme být při jízdě po ní vděční.

Jak jsem již na začátku podotkla, rozhodně nešlo o přesný technický popis modelu, ale opravdu jen o postřehy. Pamatovali jsme však i na ty z vás, kteří se budete chtít o samotném vozidle dozvědět více. Všechny dostupné informace o něm naleznete na webových stránkách www.stavebni-technika.cz. Umístěny budou pod stejnojmenným článkem v pdf verzi (personifikovaná specifikace Renault Trucks T HIGH 520 T4×2 E6 MAXISPACE). Další možností je nahlédnout na www.renault-trucks.cz a přímo se obrátit na nejbližšího obchodního prodejce.

Autor: Mgr. Helena Hejhálková
Foto: Helena Hejhálková
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek