Vozidlo TATRA DINO, označováno jako T 815-2 290R9T 36 280 8×8 1.R, je vybaveno ověřeným vzduchem chlazeným motorem TATRA splňujícím emisní limity a normy EURO III, kvalitní manuální desetistupňovou převodovkou TATRA a výkyvnými nápravami s kolovými redukcemi.
Technické parametry
S nejvyšší tech. přípustnou hmotnosti 36 000 kg nabízí vozidlo TATRA DINO užitečné zatížení přesahující 20 000 kg. Maximální rychlost vozidla je 85 km/hod., po naložení dvěma nebo třemi rourami se pohybuje do 50 km/hod. Maximální komfort řidiče i spolujezdce je i v těch nejnáročnějších terénních podmínkách zajištěn nízkou jeřábovou kabinou s dvěma odpruženými sedadly.
Vozidlo pro náročné podmínky
„Člověk si ani nedokáže představit, v jak těžkých podmínkách musí nejenom lidé, ale i jejich stroje pracovat při pokládání plynového nebo ropného potrubí,” upozorňuje Dalibor Zrubek, který si náročnost podmínek provozu tohoto automobilu sám vyzkoušel při servisních pracích v Německu. „V tak náročných podmínkách, ve kterých je vozidlo TATRA DINO provozováno, by standardní nákladní vozidlo nemělo ani sebemenší šanci splnit zákazníkovy požadavky.”
Právě při těchto pracovních nasazeních řidič ocení jedinečnou tatrováckou koncepci – unikátní spojení centrální nosné roury a s ní pomocí příčníků spojených výkyvných polonáprav odpružených listovými péry.
Významné projekty
„Kromě prodeje nových a ojetých vozidel TATRA a jejich záručního i pozáručního servisu, které provádíme jako autorizovaný dealer TATRA, a.s., se specializujeme i na stavby a přestavby speciálních nákladních vozidel, při kterých můžeme uplatnit naše dlouholeté a bohaté zkušenosti spojené s vývojem a výzkumem v oblasti automobilového a traktorového průmyslu,” vysvětluje Dalibor Petr, jednatel společnosti POLYOS, spol. s.r.o.
Mezi nejvýznamnější projekty, které byly řešeny společností POLYOS ve spolupráci se společností TATRA, jsou aplikace automatické převodovky Allison do vozidla značky TATRA v roce 1996, vývoj čtyřosých a šestiosých vozidel značky TATRA pro přepravu ropných a plynových potrubí v letech 1999, 2001, 2008, 2010 a 2012 a montáž páté řiditelné nápravy na vozidlo značky TATRA v roce 2002.
Hlavním konstruktérem a zároveň jednatelem společnosti je pan Milan Hrubý starší, který pracoval ve společnosti TATRA, a.s. od roku 1959 do roku 1996 a kromě několika úspěšných zahraničních stáží především v Německu a na dalších západních trzích vyvinul jeřábový podvozek se všemi řízenými nápravami a hydro pneumatickým pérováním, a tahač letadel. Ten byl řízený čtyřmi systémy s hydrostaticky plynulým pohonem a hydraulickou zvedací kabinou.
Kromě těchto projektů se konstruktéři společnosti POLYOS, spol. s.r.o. podíleli v roce 2007 na vývoji a výzkumu unikátního prototypu tříosého traktoru FENDT TRISIX postaveného na podvozku značky TATRA ve spolupráci se společností AGCO – FENDT GmbH.