MONTABERT - Evropský výrobce kvalitního příslušenství pro demolice
Dnes je 21.11. – svátek slaví Albert

Unikátní dopravník TELESTACK TS 242. První svého druhu ...

Zveřejněno: 11. 11. 2018

Teleskopické dopravníky jsou nesmírně technicky zajímavým produktem, který navíc ušetří mnoho času, peněz a poskytne možnosti, jaké Vám žádný klasický haldovací pás prostě nemůže nabídnout. Unikátní dopravník TELESTACK TS 242 totiž umí měnit nejenom výšku (to dnes dokáže každý), ale především svoji délku.

Dopravník TELESTACK TS 242

Délka se mění v rozmezí 20–40 m. Výsypná výška dopravníku se pohybuje v rozmezí 4 m až takřka 13 m. Samozřejmostí je možnost radiálního haldování a to v rozmezí až 270°, kdy lze dosáhnou skládky o kapacitě až 90 000 tun!

Hlavní kouzlo spočívá v možnosti využití automatického režimu, kdy řídicí systém nabídne celkem 6 různých programů skládkování. Zde si můžete nastavit veškeré potřebné parametry, jako jsou výseč haldování, požadovaná minimální a maximální délka dopravníku a samozřejmě také minimální a maximální výška... ostatní již probíhá naprosto automaticky.

Dopravník podle zvoleného programu například v minimální výšce a s minimální délkou dopravníku zahájí skládkování spojené s pojezdem od levého nastaveného bodu výseče až do pravého. Po dosažení pravého krajního bodu se dopravník vysune o cca 1,2 m a zahájí pojezd na opačnou stranu atd. Pojezd je zajištěn prostřednictvím hydromotoru, pohánějící podvozkové kolo případně kola. Po dosažení úplného vysunutí se dopravník automaticky zdvihne o cca 1,2 m a zahájí opět posun spojený se zkracováním dopravníku. Aby bylo zajištěno opravdu perfektní využití kapacity skládky, je zde čidlo, které „hlídá”, zda je na dopravníku materiál. Pokud je dopravník prázdný, sekvence se pozastaví až do doby, než se dopravník opět zaplní materiálem. Výhodou takového řešení je nejenom extrémní využití prostoru pro skládkování, ale především eliminace segregace materiálu při skládkování... to znamená, že v jakémkoliv místě skládky je struktura uloženého materiálu naprosto stejná, což je nesmírně důležité u širších frakcí, jako například 0–32 mm anebo 0–63 mm.

Kromě výše uvedeného programu umí dopravník například vytvořit automaticky skládku s předem stanovenou výškou, což je pro některé aplikace naprostou nutností. Kromě toho lze samozřejmě využít manuálního režimu provozu, kdy lze díky proměnlivé délce a výšce dopravníku zaplnit i velmi omezené anebo geometricky složité prostory či provádět nakládku lodí či vagonů. Posun dopravníku na jiné místo v rámci provozu lze provádět buď pomocí nakladače či bagru, anebo za příplatek pomocí malého pasového podvozku. Pohon celého stroje obstarává diesel DEUTZ a sestava hydraulických čerpadel. K dispozici je samozřejmě také plně elektrická varianta či hybrid s diesel/elektrickým pohonem. Hodinový výkon stroje se pohybuje podle provedení v rozmezí 200 až 1000 t/hodinu. Podle výkonu je volen jak zdroj pohonu, tak i šíře dopravníku v rozmezí 750–1200 mm. Možnost individualizace je samozřejmostí.

Je nám ctí, že jsme první, kdo takový typ dopravníku uvedl v ČR do provozu. Děkujeme našemu partnerovi, společnosti ADOZ spol. s r.o., provozující písník Marokánka a věříme, že mu tento dopravník uspoří spousty nákladů na převoz materiálu a tím nejenom splní, ale předčí původní očekávání.

Staré moudro praví, že je lepší jednou vidět, nežli desetkrát slyšet, a tak pokud máte zájem se s tímto unikátním strojem seznámit osobně, obraťte se na nás a my Vás rádi seznámíme.

Autor: Ing. Tomáš Novák
Foto: FINLAY CZ
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek