Délka se mění v rozmezí 20–40 m. Výsypná výška dopravníku se pohybuje v rozmezí 4 m až takřka 13 m. Samozřejmostí je možnost radiálního haldování a to v rozmezí až 270°, kdy lze dosáhnou skládky o kapacitě až 90 000 tun!
Hlavní kouzlo spočívá v možnosti využití automatického režimu, kdy řídicí systém nabídne celkem 6 různých programů skládkování. Zde si můžete nastavit veškeré potřebné parametry, jako jsou výseč haldování, požadovaná minimální a maximální délka dopravníku a samozřejmě také minimální a maximální výška... ostatní již probíhá naprosto automaticky.
Dopravník podle zvoleného programu například v minimální výšce a s minimální délkou dopravníku zahájí skládkování spojené s pojezdem od levého nastaveného bodu výseče až do pravého. Po dosažení pravého krajního bodu se dopravník vysune o cca 1,2 m a zahájí pojezd na opačnou stranu atd. Pojezd je zajištěn prostřednictvím hydromotoru, pohánějící podvozkové kolo případně kola. Po dosažení úplného vysunutí se dopravník automaticky zdvihne o cca 1,2 m a zahájí opět posun spojený se zkracováním dopravníku. Aby bylo zajištěno opravdu perfektní využití kapacity skládky, je zde čidlo, které „hlídá”, zda je na dopravníku materiál. Pokud je dopravník prázdný, sekvence se pozastaví až do doby, než se dopravník opět zaplní materiálem. Výhodou takového řešení je nejenom extrémní využití prostoru pro skládkování, ale především eliminace segregace materiálu při skládkování... to znamená, že v jakémkoliv místě skládky je struktura uloženého materiálu naprosto stejná, což je nesmírně důležité u širších frakcí, jako například 0–32 mm anebo 0–63 mm.
Kromě výše uvedeného programu umí dopravník například vytvořit automaticky skládku s předem stanovenou výškou, což je pro některé aplikace naprostou nutností. Kromě toho lze samozřejmě využít manuálního režimu provozu, kdy lze díky proměnlivé délce a výšce dopravníku zaplnit i velmi omezené anebo geometricky složité prostory či provádět nakládku lodí či vagonů. Posun dopravníku na jiné místo v rámci provozu lze provádět buď pomocí nakladače či bagru, anebo za příplatek pomocí malého pasového podvozku. Pohon celého stroje obstarává diesel DEUTZ a sestava hydraulických čerpadel. K dispozici je samozřejmě také plně elektrická varianta či hybrid s diesel/elektrickým pohonem. Hodinový výkon stroje se pohybuje podle provedení v rozmezí 200 až 1000 t/hodinu. Podle výkonu je volen jak zdroj pohonu, tak i šíře dopravníku v rozmezí 750–1200 mm. Možnost individualizace je samozřejmostí.
Je nám ctí, že jsme první, kdo takový typ dopravníku uvedl v ČR do provozu. Děkujeme našemu partnerovi, společnosti ADOZ spol. s r.o., provozující písník Marokánka a věříme, že mu tento dopravník uspoří spousty nákladů na převoz materiálu a tím nejenom splní, ale předčí původní očekávání.
Staré moudro praví, že je lepší jednou vidět, nežli desetkrát slyšet, a tak pokud máte zájem se s tímto unikátním strojem seznámit osobně, obraťte se na nás a my Vás rádi seznámíme.