Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 21.11. – svátek slaví Albert

Určeny do drsných podmínek. To jsou mimosilniční pneumatiky Continental

Zveřejněno: 8. 7. 2021

Se značkou Continental jsou spojeny především pneumatiky pro osobní a užitková vozidla. Kromě toho se tato nadnárodní společnost věnuje též výrobě speciálních mimosilničních pneumatik, obzvláště segmentu EM a AGRO. A právě sortiment pro nakladače, dampry a skrejpry si představíme blíže.

Continental EM-Master v rozměru 23.5R25 na dampru Terex. (foto Continental Barum)

Závod určený pro OTR/EM pneumatiky otevřel Continental v roce 2019, a to v prostorách portugalského výrobního komplexu ležícího nedaleko Porta, ve městě Lousado. Zcela nová výrobní hala stojí v těsné blízkosti provozu na výrobu radiálních zemědělských pneumatik otevřeného v roce 2017. Celkové investiční náklady se vyšplhaly na 100 miliónů EUR.

Nabízené portfolio určené pro stavební a těžební firmy zahrnuje širokou škálu obutí. Velikostně se v případě kolových nakladačů pohybuje od 16“ do 25“, u pneumatik na dampry je to následně obutí od 25“ až do 35“. Kromě samotných plášťů Continental dodává též digitálního řešení ContiPressureCheck, které dovoluje měřit nejen tlak, jak je již běžné u konkurentů, ale i teplotu v pneumatikách a tyto údaje následně přenášet do kabiny řidiče či webové aplikace.

Řídicí jednotka systému ContiPressureCheck sbírá a zpracovává data z jednotlivých senzorů.
Řídicí jednotka systému ContiPressureCheck sbírá a zpracovává data z jednotlivých senzorů.

Samotným senzorem pro měření tlaku a teploty je každá EM pneumatika Continental vybavena již z výroby. Proto je možné všechny stroje obouvající pneumatiku s tímto čipem kdykoliv dovybavit kompletním řešením umožňující pravidelný monitoring tlaku a teplot uvnitř plášťů.

Continental 70E

Industriální dezén 70E je určen pro malé nakladače a podobné stroje pohybující se na staveništi jak na zpevněném povrchu, tak v měkkém podloží, kde se dobře pohybuje díky otevřenému dezénu v ramenní oblasti. Pneumatiky 70E se vyrábějí v rozměrech od 16“ do 20“. Pro zajištění pevnosti a dobré boční stability pláště je u tohoto dezénu použita kostra s ocelovým nárazníkem.

Nejmenší jsou pneumatiky s dezénem 70E.
Nejmenší jsou pneumatiky s dezénem 70E.

Continental EM-Master

Pneumatiky Continental EM-Master mohou obouvat kloubové dampry, nakladače a kolové buldozery. Vynikají v provozech, ve kterých dochází k přepravě enormních množství celistvých nebo kusových materiálů v extrémních podmínkách – od měkkých, rozbahněných podloží a štěrku na staveništích, až po skalnatý terén v lomech. Zkrátka tam, kde základními předpoklady pro úspěšnou práci jsou dlouhá životnost, vynikající trakce a maximální odolnost vůči vysokým teplotám a prořezání o ostré kameny. Tyto pneumatiky jsou dostupné ve dvou verzích s různým profilem dezénu:

Model EM-Master E3/L3 má normální hloubku dezénu a široké mezery mezi bloky. To má značný podíl na vynikajících samočistících vlastnostech, dobré trakci a manévrovatelnosti i na blátivém podloží. Otevřený profil dezénu a jeho 100% normální hloubka zajišťují lepší chlazení a menší kumulaci tepla, což přispívá k delší životnosti.

Pro kloubové dampry, nakladače a kolové buldozery se hodí pneumatiky Continental EM-Master.
Pro kloubové dampry, nakladače a kolové buldozery se hodí pneumatiky Continental EM-Master.

Pneumatiky EM-Master E4/L4 mají oproti modelu E3/L3 větší bloky s menšími mezerami a větší hloubku dezénu. Pro tyto pneumatiky je charakteristická vysoká ochrana kostry a odolnost proti poškození, jež minimalizují riziko proražení a souvisejících prostojů. Menší mezery mezi bloky dezénu pozitivně ovlivňují jízdu i v obtížném terénu. Vzhledem k objemnému dezénu nabízejí pneumatiky Continental EM-Master E4/L4 výbornou životnost.

Oba modely pneumatik Continental EM-Master E3/L3 i E4/L4 jsou dostupné v rozměrech 23.5R25, 26.5R25 a 29.5R25. Pneumatiky Continental EM-Master E3/L3 jsou navíc k dispozici i ve velikosti 20.5R25.

Continental RDT-Master

Pneumatiky Continental RDT-Master jsou určeny pro pevné dampry přepravující těžké náklady na velké vzdálenosti v náročném terénu. Vynikají extrémní odolností vůči prořezání či průrazu a i při vysokých rychlostech poskytují vysokou stabilitu a výbornou trakci.

Speciální profil pneumatik RDT-Master se vyznačuje velkou hloubkou dezénu, který nabízí vysokou nosnostní kapacitu a maximální míru odolnosti vůči poškození. Zkosené hrany běhounu společně s otevřeným ramenem zajišťují vysokou boční stabilitu a lepší jízdní vlastnosti umožňující lepší manévrovatelnost stroje. Maximální trakce je zaručena dokonce i v klikatém terénu a při vysokých rychlostech. Otevřený profil dezénu navíc přispívá k vynikajícím samočistícím vlastnostem.

Pneumatiky Continental RDT-Master jsou určeny pro pevné dampry.
Pneumatiky Continental RDT-Master jsou určeny pro pevné dampry.

Model RDT-Master E4 je dostupný v rozměrech 18.00R33, 21.00R33 a 24.00R35 jak ve standardním provedení, tak v provedení tzv. cut resistance (odolné proti prořezání).

Continental DumperMaster

Původně byla tato pneumatika vyvinuta pro skrejpry pohybující se v podpovrchových dolech při těžbě rudy. Velice dobře však funguje na nakladačích a demprech, kde si nachází své zákazníky hlavně díky speciálně vyztužené kostře, která dokáže výborně odvádět nakumulované teplo a tím prodloužit životnost pneumatiky.

DumperMaster má vysokou schopnost samočištění a dobrou trakci v blátivých podmínkách a na nezpevněném povrchu.
DumperMaster má vysokou schopnost samočištění a dobrou trakci v blátivých podmínkách a na nezpevněném povrchu.

Dezén se vyznačuje uzavřenými středovými bloky pro maximální ochranu proti průniku cizích předmětů do oblasti kostry pláště. Na první pohled zaujmou široké dezénové bloky pro dlouhou životnost a pohodlnou jízdu. Díky optimalizovaným drážkám mezi bloky dezénu má DumperMaster vysokou schopnost samočištění a dobrou trakci v blátivých podmínkách a na nezpevněném povrchu. DumperMaster se vyznačuje širokou konstrukcí patky pro ideální uložení ráfku a přenos trakce silných strojů.

Konstrukce kostry byla zesílena a umožňuje velké rozpětí zatížení od 20 až do 60 tun. Model DumperMaster E4 se vyrábí v rozměrech 26,5R25, 29,5R25 a 35/65R33.

Autor: Pavel Kaška1)
Foto: Continental

1) Text doplněn redakcí časopisu Stavební technika.

Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.

Přečtěte si také

 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek