V roce 2003 uvedl Renault Trucks na trh nové užitkové vozidlo Master. Máte od té doby v nabídce další novinky?
Ano, po užitkovém vozidle Master obnovil RENAULT TRUCKS prakticky celou řadu svých vozidel. V roce 2004 to byl v kategorii vozidel 3,5 – 6,5 t MASCOTT. V loňském roce nás výrobce příjemně překvapil hned třemi novinkami. Na jaře to byl kompletně přepracovaný dnes již legendární MAGNUM, na podzim zcela nová generace tahače na podvozku PREMIUM a také inovace vozidla pro lokální distribuci a stavebnictví MIDLUM. V letošním roce byla představena kompletně inovovaná nabídka vozidel EURO 4/5 v segmentu distribuce, dálkové přepravy a stavebnictví.
Mascott II
Zmiňoval jste vozidla MASCOTT, MIDLUM a tahač PREMIUM. Mohl byste je pro naše čtenáře výstižně popsat?
RENAULT MASCOTT
Užitečný pomocník v kategorii 3,5 – 6,5 t. Hnací jednotka, motor DXi mu zajišťuje dynamické schopnosti a životnost při snížení doby údržby a spotřeby na minimum. V nabídce jsou dvě úrovně tohoto 16 ventilového 4 válce a to 115 k a 156 k. Solidní konstrukce vozidla z něj dělá nejmohutnější užitkové vozidlo své kategorie s nabídkou nejlepší kapacity zatížení. S výběrem čtyř rozvorů nabízí vozidlo Mascott nejširší sortiment karosovatelných délek od 2 575 mm do 6 460 mm. Vozidlo využívá konstrukce, která usnadňuje práci výrobce nástavby a tak snižuje dobu karosování. Vozidlo má užití nejen v rozvážce, ale i ve stavebnictví jako nosič kontejnerů, v komunální sféře a i jako rychlé hasičské zásahové vozidlo.
Midlum
RENAULT MIDLUM
Nový styl vozu, který klade důraz na energický design a zároveň na výraz osobnosti může být vybaven motorem DXi5 o výkonu 160, 190 a 220 k, nebo DXi7 o výkonu 240 a 280k. Vozidlo je nabízeno v řadě 7,5 až 18 tun a je konstruováno tak aby vyhovovalo všem nárokům každého povolání, je nabízeno 19 rozvorů (2,700 až 6,780 m) a široká škála karosovaných délek (3,322 až 10,182 m), kabina nabízí možnost tří úrovní výbavy. Z hlediska řidiče je zcela ojedinělé uspořádání místa řidiče s řadící pákou a parkovací brzdou na přístrojové desce. Renault Midlum je nabízen v kompletní řadě dle způsobu využití: stavebnictví, cisterny, vozidla pro sběr komunálního odpadu, kropící a čistící vozy, zásahová vozidla a hasičská vozidla ve verzi 4 x 4 off-road a on-road.
Midlum
RENAULT PREMIUM
Zcela přepracované vozidlo, které upoutá designem nejen exteriéru, ale i interiéru, který řidiči nabízí působivé prostředí pro život na palubě. Nejen design upoutá zájemce o vozidlo. Hnací soustava, která uvádí v soulad nejvýkonnější technologie na trhu: nový motor DXi11 o výkonu 370, 410 a 450k s maximálním točivým momentem od 1 800 do 2 140 Nm, mechanická převodovka Super H nebo automatizovaná OptiDriver, motorová brzda Optibrake. Vozidlo je nabízeno v širokém uspořádání: tahače a podvozky 4 x 2 a 6 x 2 – 13 rozvorů. Užití vozidla je v dálkové přepravě: přeprava průmyslového paletizovaného zboží, přeprava zboží s regulovatelnou teplotou, cisternová přeprava. Ve verzi 6 x 2 je vhodné jako nosič kontejnerů. Pro stavebnictví je určena verze vozidla PREMIUM LANDER, ale o té někdy jindy.
Premium II
Premium II
Představíte svá vozidla na letošním Truckfestu v Hradci Králové a kdy se přesně bude konat?
Truckfest se v Hradci Králové bude konat ve dnech 9. - 10. září a naše společnost GSC-AUTO zde nejen představí kompletní výrobní řadu vozidel, ale chci zdůraznit, že vozidla zde nebudou jenom vystavena, ale bude je možné i otestovat. Když už se bavíme o výstavních akcích, tak bych rád pozval odbornou i laickou veřejnost na stánek RENAULT TRUCKS na letošní Autotec, který se koná ve dnech 3. – 7. června v Brně.
Děkuji za rozhovor.
Kerax