Celá stavba obchvatu byla realizována ve dvou etapách. První část v úseku Velvary-Nové Uhy, dlouhá 3,4 km byla dokončena v roce 2000, druhá etapa navazuje na první úsek na křižovatce Nová Ves a pokračuje ve směru na Mělník. Součástí druhé etapy je výstavba pěti mostů – třípolový přes Bakovský potok, čtyřpolový přes komunikaci z Ouholic do Nové Vsi, jednopolový přes silnici z Chržína do Uha rámový most přes polní cestu. Jejich nosná konstrukce je monolitická železobetonová. Z důvodu ochrany životního prostředí jsou úseky v okolí obcí Chržín a Nová Ves opatřeny protihlukovými stěnami v délce 400 a 450 m, konstrukci tvoří kombinace betonových prefabrikátů s výplněmi z recyklovaného plastu.
Provoz této části komunikace byl zahájen 27. srpna. Přestože nová poloha silnice I/16 vede převážně zemědělskou krajinou, v průběhu výstavby hlavní dodavatel i další zúčastnění v maximální míře respektovali požadavky na ochranu krajiny a životního prostředí.
